Wie? Wat? Waterland! #23 'Waar een Weg is, is een Wil'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie moeten de politiek in samen.
Anders maken we er een competitie van. Over een aantal weken gaan we testen op de NAM productielocatie te Westbeemster. Jullie maken allebei een mapping ter plaatse voor een 2.4 liter V-Tec motor op E-85 (twee extra moeilijkheidsgraadjes voor de heren :+ Stationair loopt zo'n ding gewoon niet als ie koud is dus die discussie is op voorhand al beslecht), die slaan we op, proberen we allebei op de testbank en de verliezer mag nooit meer eigenwijs doen :+ Ik doe dan ook mee aan de competitie maar ik rijd gewoon een uurtje de weg op en neer met de inleermodus op de laptop ingeschakeld }) Ik denk dat degene met het minste verstand wint.

Geintje natuurlijk. Hoe dan ook.. Hij klinkt erg mooi Bob! :Y _O-
 
Ok, ik was ff pissen.

Maar als ik het dus goed begrijp dan gebruikt Erwin de statische -, en Bob de dynamische gegevens.

Dat heb je goed begrepen, Erwin benaderd vanuit de bij hem bekende theorie terwijl de praktijk anders is, want niet alles werkt zoals bij een fiat. :P

Ik zal die betweter zijn MIVV vanavond eens vol pissen :+

Het is namelijk woensdag vandaag!
 
Hij is door mij volledig afgesteld op de testbank. (al heeft Dick natuurlijk wat richting gegeven). Dat betekend dus dat ik mij uitvoerig en volledig verdiept heb in de mogelijkheden en onmogelijkheden van TuneECU. Sommige settings doen geregeld andere dingen dan je mogelijk zou verwachten.Uiteraard heeft dat zijn invloed, de fiets is in A/F en hoeveelheid brandstof inspuiting afgesteldtussen de 4100 en 5700 rpm onder de 11% gasopening op verbruik, en dat merk je dus wel beste Erwin. Dat is de reden waarom ik binnendoor soms op 140 km, en op de snelweg 225+ kilometer kan draaien voor het lampje op komt.

Daarom zeg ik ook deels te wijten is aan....
Dat je de afstelling in die zone wat armer had gezet was mij bekend.

JuistHier ga je dus mank, als je je verdiept had in TuneECU dan had je terug kunnen lezen en ervaren dat jouw 'readyness test' verhaaltje van het aanpassing van het motormanagement pas op gaat voor TPS waarden boven 1 (rijdend vehikel dus) en juist de Reset Adaptation uitsluitend de stationsloop en closed loop afregelt.
En waarom loopt jouw speed nu dan niet op het als gewenst ingestelde stationair toerental? Juist, omdat hij nog wat zaakjes af te handelen hebt.
Dat zeg ik niet omdat ik dat denk, maar omdat ik dat weet en ervaren heb.
Ja en niet eenmalig :)
Wacht even? Je zegt hier dat de fabrikant altijd het beste weet en het beste met je voor heeft? En dat we maar vooral geen aanpassingen aan de (het) motor(management) zouden moeten doen omdat de fabrikant het al uitstekend heeft gedaan?

Ja, ik heb de stationairsloop aangepast in het verleden omdat deze naar mijn idee te hoog was, en nu omdat deze te laag was. En goh, hij loopt prima rond zo.

Net zoals ik de verdere afstellingen op vermogen, verbruik, primaire brandstofinstpuiting, SAI allen ten goede en naar tevredenheid heb aangepast.

Je hoort mij niet roepen dat de fabrikant het het beste weet.
De fabrikant doet dat om een reden en waarschijnlijk vooral om jouw dwars te pissen. }) Of de keus verstandig is om een dermate grote aanpassing aan het stationair toerental te maken moet je zelf maar uitzoeken. Daar wil je toch niet naar luisteren :)

De wijsheid in pacht hè :')

Wat jij wilt. Maar als hij op den duur ineens boven jouw optimaal ingestelde stationair toerental gaat draaien, ben ik de laatste die lacht O-) :+
 
Dat heb je goed begrepen, Erwin benaderd vanuit de bij hem bekende theorie terwijl de praktijk anders is, want niet alles werkt zoals bij een fiat. :P

Ik zal die betweter zijn MIVV vanavond eens vol pissen :+

Het is namelijk woensdag vandaag!

Ik zal een aardappel mee nemen om in die opgeblazen trompet van je te proppen :j
 
Daarom zeg ik ook deels te wijten is aan....
Dat je de afstelling in die zone wat armer had gezet was mij bekend.En waarom loopt jouw speed nu dan niet op het als gewenst ingestelde stationair toerental? Juist, omdat hij nog wat zaakjes af te handelen hebt.
Dat zeg ik niet omdat ik dat denk, maar omdat ik dat weet en ervaren heb.
Ja en niet eenmalig :)




Hoe stronteigenwijs kan je zijn, maar wat zeg je nu? dat je het meerdere malen ervaren hebt? Dan ben je dus niet juist omgegaan met de Reset Adaptation procedure, en dan gaat ze de stationairloop over de tijd bepalen.

Een goed uitgevoerde Reset Adaptation procedure en opnieuw inleren vereist een lange tij stationair draaien, waarom denk je dat dit zo lang duurt en je niet aan de gashendel mag zitten? Zou dat misschien komen omdat de stationairsloop afgeregeld wordt? Bijna 20 minuten duurde dit geintje de laatste keer.

Er is veel onduidelijkheid over de Reset Adaptation procedure.



Ik zou zeggen lees je maar eens in Erwin, je roept maar omdat je het allemaal 'denkt' te weten, typisch gevalletje van iets met klok en klepel.


een goede start is het gehele Triumprat.net topic inzake tuneECU door te lezen Succes! Lijkt me een goed idee om daarna verder te praten.
Wat je ook kan doen is contact opnemen met Ruud Fredriks of Adrenaline Junkies in Zaandam, die ruime ervaring en gaan je precies hetzelfde vertellen.
Je hoort mij niet roepen dat de fabrikant het het beste weet.
De fabrikant doet dat om een reden en waarschijnlijk vooral om jouw dwars te pissen. }) Of de keus verstandig is om een dermate grote aanpassing aan het stationair toerental te maken moet je zelf maar uitzoeken. Daar wil je toch niet naar luisteren :)Wat jij wilt. Maar als hij op den duur ineens boven jouw optimaal ingestelde stationair toerental gaat draaien, ben ik de laatste die lacht O-) :+



Gebeurt niet, ik heb de juiste procedure gevolgd, en dat is niet de eerste keer Erwin...


Vraag het jezelf nou maar eens af, zou hij gelijk kunnen hebben?
 
woops! Ernstige sponsering?

Is die flitser voorbij het schouw als je de a10 opdraait ook weg trouwens? ik zag hem niet in ieder geval en anders hoop ik dat het licht oranje genoeg was :X
Edit: Op flitsmeister staat hij alleen het stoplicht ervoor aan de amsterdam kant. Twijfel of er daar voorheen überhaupt een heeft gestaan.


Owja volgens mij Erik gespot vanmiddag op de baanstee. Ik stond voor de werkplaats even te roken en vanaf die afstand leek het sprekend.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf de ij-tunnel richting het schouw, is geloof ik de flitser bij het eerste stoplicht over de ring (waar je rechtsaf richting zeeburgertunnel kunt) verdwenen, die een kruispunt verderop (waar je rechts richting coentunnel kunt) is vernieuwd voor een nieuw model, dat veel minder opvalt... Voor zover ik het heb kunnen zien..
 
Owja volgens mij Erik gespot vanmiddag op de baanstee. Ik stond voor de werkplaats even te roken en vanaf die afstand leek het sprekend.
:W kan kloppen.
Moest een setje remblokken hebben, want de remvoering was op (echt op, weg, foetsie)
+ afspraak maken voor nieuwe banden voor de vakantie.
 
Vanaf de ij-tunnel richting het schouw, is geloof ik de flitser bij het eerste stoplicht over de ring (waar je rechtsaf richting zeeburgertunnel kunt) verdwenen, die een kruispunt verderop (waar je rechts richting coentunnel kunt) is vernieuwd voor een nieuw model, dat veel minder opvalt... Voor zover ik het heb kunnen zien..


Nu je het zegt kan ik hem weer voor de geest halen.

9_Gatso_side2_groot.jpg



Een witte uitvoering waarvan een deel voorzien van een leuk motiefje.

Politiestrepen.JPG


:X
 
Nu je het zegt kan ik hem weer voor de geest halen.

[afbeelding]


Een witte uitvoering waarvan een deel voorzien van een leuk motiefje.

[afbeelding]

:X

Zo'n onding ja B| Of kans om jezelf onderuit te remmen, of te hard/door rood rijden... Als het net op het verkeerde moment oranje word...

Kennis van mij had daar een mooie oplossing voor, timer bij het verkeerslicht zetten, over hoelang het rood word, of wanneer het groen word...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan