Wil niet starten!!!

Wou gisteren naar het werk met motor en wat bleek------> wilde niet starten.
Vond wel dat de startmotor raar deed en niet echt meewilde.
"Dat kan alleen maar de batterij zijn" dacht ik toen en heb die dan opgeladen omdat ze toch al niet veel bijgeladen was( juist een nieuwe) en dan terug geplaast en proberen starten-------------> weer niets :?
Bij het indrukken van de startknop hoor ik een "tik,tik" geluid , redelijk luid eigenlijk maar verder niets.
Heb de startmotor verwijderd en eens gevoeld hoe die draait met de hand of hij niet vast zit of zo en nee hoor die draait vlot.
Kan het ook iets electronisch zijn dan of is wel degelijk startmotor stuk? B|
Dat moet nu juist gebeuren omdat ik deze morgen verkoop en dan mijn nieuw bikeske ga halen |(
 
probeer eens je startrelais te overbruggen met een ouwe schroevendraaier of zo, wel uitkijken voor vonken :)
Als je startmotor dan wel rond draait is zeker je relais kapot of je startknop kapot
even meten of er wel spanning komt op de schakelkant van het relais als je op het knoppie drukt dan weet je dat zeker
En als het dat niet is: versleten koolborstels van je startmotor/of olie in je startmotor gekomen door een lekkende keerring?
 
probeer eens je startrelais te overbruggen met een ouwe schroevendraaier of zo, wel uitkijken voor vonken :)
Als je startmotor dan wel rond draait is zeker je relais kapot of je startknop kapot
even meten of er wel spanning komt op de schakelkant van het relais als je op het knoppie drukt dan weet je dat zeker
En als het dat niet is: versleten koolborstels van je startmotor/of olie in je startmotor gekomen door een lekkende keerring?
Komt terug van de garage en het is wel degelijk de startmotor die vuil is.
De koolborstels hadden slecht contact door er vuil is ingekomen ( olie en dergelijke) ff gekuist en klaar is kees.
Garagist had er ff tegen getikt op het moment van het starten en die deed het opeens dus moest hij niet verder meer zoeken hé.
THX voor jullie raad anders :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan