Wildstar/Roadstar liefhebbers.

was maar een eerste testrit, ben niet overtuigd van deze motor...
Draaide stationair maar zonder choke en al goed warm gereden...
Hi,
ik ben zelf sinds een paar maanden in het bezit van een Wildstar ui '99, ja die op mn profiel foto, deze trilt ook behoorlijk, zeker bij stationair lopen.
ben van mening dat dat een beetje bij het type motor hoort, heb voorheen een Suzuki vl800 gereden en deze liep ook veel soepeler om het zo maar te zeggen ;-) , ook met een V&H uitlaat eronder maar wel met de helft minder motor.
Ik moest er ook erg aan wennen hoor, het is net even anders rijden 🙃

Nou iig succes naar jouw ideale motor! 😎
 
Vandaag naar Ruud Freriks geweest, en is maar goed ook. De motor stond zeer zeer arm afgesteld en vroeg hij vaan mij of ik er niks aan merkte. Ik weet niet beter dus zei nee . Hier de uitdraai van 50 naar 67 pk, standaard zou de fiets 62 pk hebben dus een mooie winst ☺️
 

Bijlagen

  • 2F8397DE-0911-474D-B20A-87978A20BF72.jpeg
    2F8397DE-0911-474D-B20A-87978A20BF72.jpeg
    325,7 KB · Weergaven: 26
Voor het eerst in 2,5 jaar weer op de weg.
Weer was niet best maar dat mocht de pret niet drukken.
 

Bijlagen

  • IMG-20210808-WA0004.jpeg
    IMG-20210808-WA0004.jpeg
    436,9 KB · Weergaven: 45
  • IMG-20210808-WA0006.jpeg
    IMG-20210808-WA0006.jpeg
    377,3 KB · Weergaven: 48
  • IMG-20210808-WA0008.jpeg
    IMG-20210808-WA0008.jpeg
    392 KB · Weergaven: 45
Hoi,
ik heb mijn oog laten vallen op een Wildstar 1600 maar deze heeft motorische problemen.
“Knalt als een gek in de uitlaat tijdens het rijden, vermoedelijk de kleppen” volgens de eigenaar.
Klinkt dat logisch?
ik denk dan eerder aan een ontstekingsprobleem🤔
 
Is op zeker geen ontstekingsprobleem en ook geen klepprobleem. Die zijn hydraulisch. Klink mij meer als een mengselprobleem en dat is weer geen probleem bij de Wildstar. Is die origineel qua luchtfilter en uitlaat?
 
Luchtfilter lijkt me origineel, open uitlaten van Vans & Hines. Beetje lastig inschatten zo op afstand. Misschien toch maar eens gaan kijken.
 
Bij een geheel andere motor maar het principe is hetzelfde.
Wellicht vergezocht, van een draad van de ontsteking was de isolatielaag doorgesleten waardoor deze willekeurig sluiting maakte en de ontsteking onderbrak waardoor het mengsel in de uitlaat ontbrandde.

Kan het zijn, hoeft natuurlijk niet.
 
Ik denk dat het niet de kleppen zijn maar een elektronisch probleem. Blijft natuurlijk een grote gok. Wordt toch nog bijna 4000€ voor gevraagd en dan vind ik de gok te groot.
 
Bobines willen nogal eens overlijden. Als één van beide bougies niet vonkt krijg je inderdaad een slechte verbranding en dus knallen op het benzine-restant in je uitlaat. En dat klinkt niet gezond.
 
Zou net zoiets simpels zijn? Je zou het haast verwachten zeker omdat de motor ook nog wel loopt. Als er iets met de kleppen mis is dan is het meestal ook over en uit.
Denk dat ik maar eens een brutaal bod ga doen.
 
Hé Kornfed, die van mij begon op een gegeven moment ook ernstig te knallen bij afremmen en gas dicht. Ik heb die van mij serieus verbouwd en als onderdeel van die verbouwing op een gegeven moment het AIS verwijderd en de achtergebleven gaten dicht gemaakt met een setje Baron pluggen (speciaal ervoor gemaakt) overgenomen van Knutsel. Knallen is over! Allemaal niet heel vreemd want het AIS verbrand de eventueel onverbrande gassen in je uitlaat. Als ik me niet vergis was dit een manier om aan de strenge milieu-eisen van de staat Californië te kunnen voldoen. Hoe het ook zij, AIS eraf en de klappen en vlammen zijn weg! Kan het dus ook zijn.
 
Vandaag heb ik de motor gekocht. Na starten was me al direct duidelijk dat de motor maar op een cilinder loopt. De achterste doet dus niet mee.
verder is de motor in een hele mooie staat, klein deukje in de tank van het stuur.
Maar eens kijken wat er aan de hand is, standaard lijstje aflopen.
Eerst het zadel er maar eens af zien te krijgen. Had het originele er even opgezet maar krijg het er niet meer af. Denk dat het kabeltje los zit of zo.
verder vind ik de uitlaten echt veel te luid dus als daar geen db killers voor zijn dan gaat de originele terug.
95B4834A-B9F4-4A91-912E-7F945684EDBE.jpeg
 
Eerste testjes gedaan. Er is goede vonk en de bougies worden zeiknat dus ook benzine. Compressie gemeten. De achterste cilinder heeft een stuk minder dan de voorste.
 
Nou, ik ben al een stuk wijzer geworden…..helaas!
Helaas blijkt een lifter dermate versleten waardoor de kleppen niet meer werkten. Daarbij is dus ook de nokkenas flink aangetast😢
Dus op zoek naar een nokkenas maar ik vrees dat het nieuwe gaan worden.
68406E52-70AB-4AF8-9B13-EF110EAF1881.jpeg
3EBB0280-45B2-4E15-951B-5C0C3424A134.jpeg
E980DC7C-7FD8-4E4D-A845-F70436B5E466.jpeg
3C26BF3F-009A-481F-ADBD-6177F81A44E3.jpeg
 
Dat heeft weinig zin en de verkoper heeft er eerlijk bijverteld dat er motorschade is waarschijnlijk door de kleppen. Het was een gok en de prijs was er ook naar.
Het gaat me nu alleen meer geld kosten maar dan nog heb ik straks een mooie Wild star.
Passen de nokkenassen van een xv1700 overigens ook?
 
Hallo, Ad, ik begrijp uit jou bericht dat je hem niet meer rijdt. Ik heb in de beginjaren veel gelezen en geleerd van jouw web-site. Maar ik heb je nog nooit gesproken, helaas. Hoe vergaat het jou op dit moment.??😉
 
Hallo, Hans, ik wil wel even informeren naar een set goed tweedehandse. Die heb ik in mijn klusje ook gebruikt, zonder problemen. Maar de vakanties geven wat vertraging. Kijk en vergelijk de nummers eens op CMS.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan