willen jullie de pro's kwijt oid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.346
5.697
iedereen roept IK WEET HET BETER!!!, maar waarom zijn er zoveel mensen die niet lezen, niets (willen) begrijpen en alleen maar blaten?

Natuurlijk is het zo dat in 2000 niet elke dombo internet had en tegenwoordig elke ongeletterde mee kan blaten, maar het wordt te gek.

Ik heb er ff geen zin meer in.
 
Antwoorden en reacties in een discussie moet je onderbouwen.

Dat is voor onze kant (vraagstellers) ook irritant als jij afkomt met een gans idee + uitleg + foto's... en dan een reactie krijgt van 'nee dat werkt niet' of 'als het toch zo goed is hadden ze (de merken) het ook wel zo gedaan'.

Kom ik volgens sommige koppig over die niet wil luisteren, sorry als dat zo is maar ik verwacht een deftige uitleg als je over een onderwerp anders denkt.


ik denk dat alleen in jouw topics gereageerd word met: "anders had de fabrikant het wel zo gedaan", omdat jij een hoop dingen bedacht hebt die volgens mij nergens op slaan ;)

Wel snap ik heel goed dat een expert niet uitgebreid gaat vertellen waarom iets zo is, Hij heeft zijn kennis immers ook opgedaan door cursussen te volgen, veel te sleutelen en soms ook op zijn bek te gaan omdat er iets niet helemaal goedgegaan is.

Zelf probeer ik zo veel mogelijk zelf te doen, en als ik iets wil weten stel ik een vraag op het forum.
Als er echter geen bevredigend antwoord op komt, of uit de reactie blijkt dat het toch te hoog gegrepen is voor me, ga ik alsnog wel naar de echte expert

Ik denk alleen wel dat zeker in het laatste geval een groot gevaar zit, want er zijn zat mensen die niet de juiste inschatting kunnen maken van de moeilijkheidsgraad of hun eigen kennis/vaardigheid en daardoor het probleem alleen maar groter maken.
 
Wat mij meer irriteert zijn types die alles beter denken te weten, overal commentaar op hebben maar zelf nog geen spijker in een cilinder kunnen slaan,
Ieder topic naar hun hand proberen te zetten, en met hun vriendje(s) onderonsjes houden. ga dan op faceboek zitten kun je eindeloos kletsen met elkaar. |(
Het ergste zijn figuren die denken van alles uit te kunnen kramen en als ze het terug krijgen gaan lopen janken.... :X :')
 
Maakt opzich niet uit welke vraag er gesteld wordt.

Bv mijn onderwerp over magnesium bewerken.

Komen er direct tientallen reacties over moord en brand alsof er iets gaat foutlopen van bijbelse proporties.

Uiteindelijk komt er een paar reacties van personen die tenminste daadwerkelijk ervaring heeft met het bewerken van magnesium.

Die kwam dan ook direct af met nuttige tips (voldoende koeling, hoge snijsnelheid),...

Dus als die roep reacties kwamen van mensen die eigenlijk nog niet met magnesium hebben gewerkt.

Waarom dan zo'n reacties plaatsen als je het toch niet weet?

Ergste van al is dat zelfs een moderator het onderwerp sluit.

Maar goed daar gaat het hier eigenlijk niet over.

Ik blijf erbij, bij advies of uitleg hoort een onderbouwing.

Daarom ben je toch een expert niet?

joep84: nu doe je eigenlijk hetzelfde, ik bedenk dingen die niet werken volgens jou

Waarom dan?

Nu moet je niet antwoorden hoor want dan ontstaat er weer een discussie van jewelste maar dat is het punt wat mij stoort ;)
 
Laatst bewerkt:
Antwoorden en reacties in een discussie moet je onderbouwen.

Dat is voor onze kant (vraagstellers) ook irritant als jij afkomt met een gans idee + uitleg + foto's... en dan een reactie krijgt van 'nee dat werkt niet' of 'als het toch zo goed is hadden ze (de merken) het ook wel zo gedaan'.

Kom ik volgens sommige koppig over die niet wil luisteren, sorry als dat zo is maar ik verwacht een deftige uitleg als je over een onderwerp anders denkt.
Heb alleen jou alu-las topic gevolgd.
De goed onderbouwde posten van pro's negeer je en de adviezen die kant nog wal raken die volg je.
 
Maakt opzich niet uit welke vraag er gesteld wordt.

Bv mijn onderwerp over magnesium bewerken.

Komen er direct tientallen reacties over moord en brand alsof er iets gaat foutlopen van bijbelse proporties.

Uiteindelijk komt er een paar reacties van personen die tenminste daadwerkelijk ervaring heeft met het bewerken van magnesium.

Die kwam dan ook direct af met nuttige tips (voldoende koeling, hoge snijsnelheid),...
Dus als die roep reacties kwamen van mensen die eigenlijk nog niet met magnesium hebben gewerkt.

Waarom dan zo'n reacties plaatsen als je het toch niet weet?

Ergste van al is dat zelfs een moderator het onderwerp sluit.

Maar goed daar gaat het hier eigenlijk niet over.

Ik blijf erbij, bij advies of uitleg hoort een onderbouwing.

Daarom ben je toch een expert niet?

joep84: nu doe je eigenlijk hetzelfde, ik bedenk dingen die niet werken volgens jou

Waarom dan?

Nu moet je niet antwoorden hoor want dan ontstaat er weer een discussie van jewelste maar dat is het punt wat mij stoort ;)

ik heb anders ook in topics van jou langs zien komen dat jij zogenaamd adviezen gehad had van kenners, en die zich vervolgens zelf nog even komen melden in hetzelfde topic dat er niets van waar is en dat je er met je vingers af moet blijven, of was je die even vergeten?? _O-

edit: ik zie net het laatste stukje wat aan mij gericht is.

Ik heb ideeen langs zien komen van jou waarvan ik me afvraag of deze wel enig verschil maken, en als het al verschil zou maken is het marginaal.
Ik ben echter geen auto of motormonteur en heb alleen maar intresse voor de techniek en een beetje gezond verstand ;)

maar als ik lees dat je een thermostaat van een andere motor gaat plaatsen omdat deze iets later opengaat dan de orignele, omdat zo de motor eerder op bedrijfstemperatuur zou komen (als het koelwater op temp. is, is de olie dat sowieso nog niet ;) ), en vervolgens moet je een extra radiateur plaatsen om de boel te kunnen koelen en daarna wil je ook nog allerlei ideeen bedenken om de motor koeler te krijgen zodat er iets meer vermogen gewonnen zou kunnen worden:W

Als ik dan zoiets lees vraag ik me af hoe het dan met je algemene kennis en het gezonde verstand zit.

Maar deze discussie is al vaker gevoerd en voegt verder niks toe in dit topic, dus daar ga ik hier verder niet meer op in.
 
Laatst bewerkt:
Heb alleen jou alu-las topic gevolgd.
De goed onderbouwde posten van pro's negeer je en de adviezen die kant nog wal raken die volg je.

Ja ik geef toe dat het frame verlassen niet direct zo'n goed idee is.

Maar als je de laaste pagina's bekijkt dan weet je dat ik het niet meer zo ga verlassen.

Beetje lange discussie maar dat kan toch ook :)

Sorry als ik soms wat koppig over kom maar laten we concentreren op zot zijn vraag.
 
Laatst bewerkt:
Kom ik volgens sommige koppig over die niet wil luisteren, sorry als dat zo is maar ik verwacht een deftige uitleg als je over een onderwerp anders denkt.

Honderden zo niet duizenden zijn jouw al voorgegaan, met daarmee een factor X aan ervaringsuren......en opleiding
En JUIST DIE personen worden genegeerd ( ook door jouw), en (wij) sorry ZIJ hebben geen tijd/zin of liggen in een lachstuip .....
Die onderbouwing kun je zelf ook nazoeken, daar is tegenwoordig met internet voldoende over te vinden

EN JA ( laat dit eens tot je doordringen) als raceteams, hoge scholen, NASA en andere experts iets niet gebruiken of nodig vinden, DOE HET DAN OOK NIET, denk niet dat jullie met een rol ducktape, een bus thermische lak, gamma PVC pijpjes, kilos polyster ook maar iets bij kunnen dragen aan de techniek...

Motoren die niet starten ??? ....zijn er altijd die meteen roepen carburateurs schoonmaken....( zelfs als er injectie op zit :( ) of benzine vervangen ...sleutel ( ook beroepsmatig) al 35 jaar, en misschien 2 x carburateurs uit elkaar gehaald...

Stel eerst een fatsoenlijke diagnose, 3 x controleren of je stelling juist was, dan nazoeken, en kom je er dan niet uit...dan naar het Forum

En een bougiedop die niet past???
wel eens gehoord van schuifmaten, rolmaten, desnoods een stukje touw, maar hier posten of en hoe.....

Wacht nog even op de vraag op welke pagina van het serviceboekje staat hoe de sleutel in het contact moet
 
Ik wil me eigenlijk nergens mee/tegenaan bemoeien, maar ik doe het tóch.
Dat is nu eenmaal het nadeel van internet, nuance is nauwelijks te herkennen, sarcasme of kouwe klets valt ook niet altijd meteen te herkennen.
Ook is het zo dat het in theorie voor meer dan 99% klopt, in de praktijk, omdat er onvoorziene dingen gebeuren, kom je meestal op een heel ander percentage uit.




En ach, het is nog steeds 1 april.
 
Mensen proberen elkaar te helpen met hun eigen kennis/ervaringen. Dat leidt wel eens tot verschillende meningen, soms geven mensen een fout of in jouw ogen fout advies. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik snap de frustratie van de professionele sleutelaars best wel, zeker als iemand met 0 ervaring het tóch beter denkt te weten. Maar jóuw frustratie loopt vaak wel idioot hoog op. Dan komt er alleen nog een azijnzure reactie uit.
Leg uit hoe het dan wel moet (en waarom) of reageer niet als je jezelf niet serieus genomen voelt of er geen zin in hebt. Maar kijk niet vreemd op als mensen zo'n zure reactie negeren, daar kan niemand iets mee.

:^
 
iedereen roept IK WEET HET BETER!!!, maar waarom zijn er zoveel mensen die niet lezen, niets (willen) begrijpen en alleen maar blaten?

Natuurlijk is het zo dat in 2000 niet elke dombo internet had en tegenwoordig elke ongeletterde mee kan blaten, maar het wordt te gek.

Ik heb er ff geen zin meer in.

HTML:
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/VkOXe-ZJnnk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Mensen proberen elkaar te helpen met hun eigen kennis/ervaringen. Dat leidt wel eens tot verschillende meningen, soms geven mensen een fout of in jouw ogen fout advies. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Ik snap de frustratie van de professionele sleutelaars best wel, zeker als iemand met 0 ervaring het tóch beter denkt te weten. Maar jóuw frustratie loopt vaak wel idioot hoog op. Dan komt er alleen nog een azijnzure reactie uit.
Leg uit hoe het dan wel moet (en waarom) of reageer niet als je jezelf niet serieus genomen voelt of er geen zin in hebt. Maar kijk niet vreemd op als mensen zo'n zure reactie negeren, daar kan niemand iets mee.

:o

Ik kan me volledig vinden in jouw post.. het moet niet gekker worden :+ .
 
Ik denk dat het forum zowel voor als nadelen heeft.

Het is natuurlijk erg makkelijk als je ergens niet uitkomt en advies nodig hebt, maar aan de andere kant zie ik ook vaak zat topics langskomen waarbij de TS nog geen schroevendraaier vast kan houden. :X

Ook zijn er hier op het forum genoeg mensen aanwezig die vanuit professioneel oogpunt heel duidelijk weten waar ze het over hebben, maar er zijn ook genoeg mensen die (al dan niet goedbedoeld) een heel verkeerd advies geven.

Uiteraard is er dan de mogelijkheid om over te discussiëren, maar soms kan het heel frustrerend zijn als diegene die je iets uit probeert te leggen het niet snap, of niet wil snappen.

Ook is het via een forum niet altijd even makkelijk om de juiste tips of adviezen eruit te filteren want je weet vaak niet of gebruiker die de tip of advies gaf wel de juiste kennis en ervaring in huis heeft om een goed advies te kunnen geven.
Ook is er dan nog het gevaar dat iemand een grappige reactie plaatst en dat dat opgevat wordt als advies en dat diegene dus eigenlijk iets helemaal verkeerd gaat doen.


:^

Helemaal mee eens.

Ik denk dat er al heel veel MF'ers geholpen zijn door adviezen van de experts. En daar hebben we veel van.

Natuurlijk is een probleem ook moeilijk uitleggen via een forum of neemt ts te weinig moeite om dit duidelijk te maken.
Aan de andere kant is het voor de techneuten soms moeilijk uit te leggen, ook naar de ervaring van de ts.
Carburateurs schoonmaken kan heel simpel klinken. Maar sommige mensen moeten misschien eerst zoeken naar de carburateurs. :P En daar ga je al weer heel wat stapjes terug.

De zogenaamde grappige adviezen... tja. Hoe het voor de een logisch is dat het niet kan, er zijn natuurlijk mensen die er echt helemaal niets van weten en toch de roest van de remschijven halen met silliconenspray. En ik wil het niet op mijn geweten hebben. :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan