willen jullie de pro's kwijt oid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.346
5.697
iedereen roept IK WEET HET BETER!!!, maar waarom zijn er zoveel mensen die niet lezen, niets (willen) begrijpen en alleen maar blaten?

Natuurlijk is het zo dat in 2000 niet elke dombo internet had en tegenwoordig elke ongeletterde mee kan blaten, maar het wordt te gek.

Ik heb er ff geen zin meer in.
 
Ik begrijp ZOT en andere experts wel hoor.

Maar als jullie advies geven zou je ook moeten zeggen waarom het zo is of hoe het moet in jullie ogen.

Dan niet van: 'anders hadden ze (de merken) het ook zo gedaan' of 'het is zo' of 'nee dat werkt niet' of 'ze (merken) weten wel hoe ze een motor moeten bouwen (in geval van een ombouw gedeelte of project)' ...

Wat ook irritant is, iets wat red force al heeft aangekaard, als er van die pipo's wat beginnen onzin te plaatsen in een technische discussie want 9/10 kans dat andere mensen (die bijna niet technisch zijn aagelegd) verder doorgaan met onzin plaatsen waardoor er niks wordt bereikt.

Dat is mijn mening he.
_O-
Scheer jij je eens heel gauw weg. Mensen zoals jij zijn het grootste probleem en verpesten het voor de mensen die goed advies wél waarderen en op waarde kunnen schatten.
Nergens naar luisteren en maar door blijven gaan. Zwaar respectloos.
 
iedereen roept IK WEET HET BETER!!!, maar waarom zijn er zoveel mensen die niet lezen, niets (willen) begrijpen en alleen maar blaten?

Natuurlijk is het zo dat in 2000 niet elke dombo internet had en tegenwoordig elke ongeletterde mee kan blaten, maar het wordt te gek.

Ik heb er ff geen zin meer in.

Is het niet mogelijk mensen +jes of -etjes te geven net als de filmpjes op motormeuk.?
 
iedereen roept IK WEET HET BETER!!!, maar waarom zijn er zoveel mensen die niet lezen, niets (willen) begrijpen en alleen maar blaten?

Natuurlijk is het zo dat in 2000 niet elke dombo internet had en tegenwoordig elke ongeletterde mee kan blaten, maar het wordt te gek.

Ik heb er ff geen zin meer in.

Een echte pro kan met goede uiteenzettingen gebaseerd op feiten de dombo's na 4 of 5 posts wel counteren. Dat is het halve plezier van een forum zoals het deze.

Overigens, als je in discussie gaat met iemand waarvan jij weet dat hij wat uit zen nek kletst.

...

Je moet in je uiteenzettingen hem niet overtuigen, dat lukt zelden. Het is het publiek dat je dient te overtuigen. In een discussie kun je enkel het publiek voor je winnen, nooit je tegenstrever.
 
Verschillen van mening dat kan, maar je kan toch niet van mening zijn dat je voor een 18mm bougie beter een 21mm dop kan gebruiken dan een 18mm?

Ikke niet. :N
Maar als een ander vindt dat het wel zo is, dan moet ie dat helemaal zelf weten. Maar waarom zou je daar in 's hemelsnaam zo pissig om moeten worden? :?
Natuurlijk is het vreemd, dat mensen een vraag stellen, antwoord krijgen van iemand die het kan weten en vervolgens toch een andere keuze maken. Ik heb dat ook met vragen op het gebied van het strafrecht. Maar als mensen tóch vinden dat ze het zelf beter weten, ook goed. Soms hebben ze zelfs nog gelijk ook...... ;)
 
wat mij betreft blijven de pro's gewoon in Techniek :) er zijn vast meer mensen die de adviezen wel serieus nemen tov die het niet doen. En waar moeten die mensen (ook ik) anders straks terecht.. :)

ben wel van het type die ook wil begrijpen waarom iets is zoals de pro zegt. Een uitlegje erbij kan dan nooit kwaad (en dan bedoel ik niet de maat van een bougiesleutel ;) )
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden heb ik dit al binnen de crew besproken. Het geven van een speciale status aan bewezen technische professionals.

Er is alleen één groot probleem: Wat is "bewezen technisch"? Voor een aantal is dat duidelijk maar er is een grote groep waarbij dat misschien niet zo duidelijk is. De een denkt van wel, de ander weer niet...

Je zou nog een FB like-systeem kunnen inbouwen waarbij professionals vanzelf een bepaalde status behalen maar ook daar zitten veel haken en ogen aan.
Het probleem is dus niet zo eenvoudig op te lossen.
 
Jaren geleden heb ik dit al binnen de crew besproken. Het geven van een speciale status aan bewezen technische professionals.
Er is alleen één groot probleem: Wat is "bewezen technisch"? Voor een aantal is dat duidelijk maar er is een grote groep waarbij dat misschien niet zo duidelijk is. De een denkt van wel, de ander weer niet...
Je zou nog een FB like-systeem kunnen inbouwen waarbij professionals vanzelf een bepaalde status behalen maar ook daar zitten veel haken en ogen aan.
Het probleem is dus niet zo eenvoudig op te lossen.

Lijkt me ook lastig, hoe bepaal je of iemand een kei op z'n vakgebied is of gewoon een sleutelaar? Daarnaast zijn mensen weer beledigd als ze niet de status van "professional" halen of wegzakken omdat ze één keer een discutabel antwoord geven.
Bovendien: ook een echte professional zal niet álles weten.
 
Jaren geleden heb ik dit al binnen de crew besproken. Het geven van een speciale status aan bewezen technische professionals.

Er is alleen één groot probleem: Wat is "bewezen technisch"? Voor een aantal is dat duidelijk maar er is een grote groep waarbij dat misschien niet zo duidelijk is. De een denkt van wel, de ander weer niet...

Je zou nog een FB like-systeem kunnen inbouwen waarbij professionals vanzelf een bepaalde status behalen maar ook daar zitten veel haken en ogen aan.
Het probleem is dus niet zo eenvoudig op te lossen.




Maar daar staat tegenover dat een leek zoals ik dan ook verstoken blijft van info die dat klein beetje technische kennis wat ik bezit zou kunnen aanvullen.
Ik heb daarstraks van oa. JanB en Red Force info ontvangen waar ik misschien best wel iets mee zou kunnen doen of proberen.
En ik ga echt niet in discussie met 'zot' of andere echte pro's, maar ik mag toch wel vragen of informeren hoe de pro's het, in jip en janneke taal, zouden doen?
 
Lijkt me ook lastig, hoe bepaal je of iemand een kei op z'n vakgebied is of gewoon een sleutelaar? Daarnaast zijn mensen weer beledigd als ze niet de status van "professional" halen of wegzakken omdat ze één keer een discutabel antwoord geven.
Bovendien: ook een echte professional zal niet álles weten.


Dat niet alleen.
Helaas koppelen mensen maar heel weinig terug en posten nog even wat de oplossing nou was. Dat vind ik altijd erg jammer.
En daarmee weet je ook niet wie er nou wel of niet naast zat. :+
 
Volgens mij is het probleem dat er soms de meest onnozele vragen gesteld worden door een willekeurige TS en aan de vraagstelling zie je al dat deze het verschil tussen een dopsleutel en een schroevedraaier amper of helemaal niet weet. Op zo'n vraag krijgt TS dan 500 antwoorden, 495 van ''kenners'' die het denken te weten maar volledig de plank misslaan en 5 van kenners zoals jij, kevinblade, v.d.v. en enkele anderen. Dan wordt het voor TS al moeilijk want hij kan met zijn beperkte kennis het kaf niet van het koren scheiden. Soms begrijpelijk en vaak hoogst ergerlijk, er zijn namelijk ook leden die zo stoïcijns zijn dat ze alleen maar lezen wat hun het beste uitkomt. Anderen zijn dan weer zo stupide dat ze niet eens willen of kunnen begrijpen wat iemand eigenlijk zegt. Voorbeelden laat ik hier maar buiten beschouwing. Anders loopt dadelijk mijn mailbox over.
Verder vind ik de beste reactie eigenlijk het filmpje van MGG...
 
Dat niet alleen.
Helaas koppelen mensen maar heel weinig terug en posten nog even wat de oplossing nou was. Dat vind ik altijd erg jammer.
En daarmee weet je ook niet wie er nou wel of niet naast zat. :+
:^ op het AMT-forum hebben ze daar een stagiare voor aangenomen die in elk wat ouder topic vraagt of het is opgelost.

Niet alleen handig om te kijken wie er verstand van heeft, maar nog veel handiger als naslagwerk. Het AMT-publiek is natuurlijk wel iets professioneler op autogebied dan de gemiddelde MF'er
 
Laatst bewerkt:
:^ op het AMT-forum hebben ze daar een stagiare voor aangenomen die in elk wat ouder topic vraagt of het is opgelost.

Niet alleen handig om te kijken wie er verstand van heeft, maar nog veel handiger als naslagwerk. Het AMT-publiek is natuurlijk wel iets professioneler op autogebied dan de gemiddelde MF'er


Dat^ Het niveau van AMT halen we bij lange na niet, maar daar is MF ook niet voor bedoeld. Het technisch gedeelte is maar een deel van MF, en zeker niet het bestaansrecht.
 
Laatst bewerkt:
Dat niet alleen.
Helaas koppelen mensen maar heel weinig terug en posten nog even wat de oplossing nou was. Dat vind ik altijd erg jammer.
En daarmee weet je ook niet wie er nou wel of niet naast zat. :+

Ook waar.

Ik ben overigens wel blij als vakmensen willen reageren. Ik snap dat ze er geen complete sleutelcursus van willen maken, maar elk beetje goede info is dan welkom, al is het maar: doe dat niet of dat wel.
Aan de andere kant, als ik soms zie hoe zuur sommige vakmensen hier reageren, dan denk ik: hier wordt niemand wijzer van.
 
Ook waar.

Ik ben overigens wel blij als vakmensen willen reageren. Ik snap dat ze er geen complete sleutelcursus van willen maken, maar elk beetje goede info is dan welkom, al is het maar: doe dat niet of dat wel.
Aan de andere kant, als ik soms zie hoe zuur sommige vakmensen hier reageren, dan denk ik: hier wordt niemand wijzer van.

:^
Het is geen verplichting om antwoord te geven.
 
Laatst bewerkt:
Ook waar.

Ik ben overigens wel blij als vakmensen willen reageren. Ik snap dat ze er geen complete sleutelcursus van willen maken, maar elk beetje goede info is dan welkom, al is het maar: doe dat niet of dat wel.
Aan de andere kant, als ik soms zie hoe zuur sommige vakmensen hier reageren, dan denk ik: hier wordt niemand wijzer van.
Klopt, alleen worden de echt goede adviezen van vakmensen ondergesneeuwd door goedbedoelde maar nutteloze ''adviezen'' van nitwitz. Dat een echt vakman hier zuur van wordt vind ik niet onbegrijpelijk. Beetje Don Quichot-achtig soms.
 
Wat mij meer irriteert zijn types die alles beter denken te weten, overal commentaar op hebben maar zelf nog geen spijker in een cilinder kunnen slaan,
Ieder topic naar hun hand proberen te zetten, en met hun vriendje(s) onderonsjes houden. ga dan op faceboek zitten kun je eindeloos kletsen met elkaar. |(
Het ergste zijn figuren die denken van alles uit te kunnen kramen en als ze het terug krijgen gaan lopen janken.... :X :')


Ik kan niet zeggen dat ik dat kan, maar met name omdat ik dat nog nooit geprobeerd heb. _O-

Er zijn hier een aantal mensen die kennis van zaken hebben,
En vele die dat wat minder hebben.
Als ik betrouwbaar advies wil hebben, ga ik naar iemand die ik in de ogen kan kijken.
Dat werkt beter dan de ongeveer veertienhonderd verschillende meningen die je hier op het gemiddelde topic krijgt.
Als ik ergens mee denk te kunnen helpen zal ik mijn mening geven.
Ik heb ook wel meer als een keer een foutje gemaakt, maar ik ben dan ook geen expert. (En ben ook meer dan een keer tot op de grond afgebrand :) )

@benjamindg:
Hoewel ik jouw enthousiasme in sommige topics wel kan waarderen, heb jij de neiging om alle adviezen die jouw mening niet ondersteunen te negeren of met reacties die jouw kennis van zaken behoorlijk duidelijk maken te ontkrachten.
 
ik ben eigenlijk ook een voorstander om de profs meer erkenning te geven.
ik zie wel eens op sommige forums dat er medailes of zo worden uitgereikt als erkenning, die komen dan onder de naam.
alleen...hoe ga je dat beoordelen. der zijn er zo een aantal waar iedereen het over eens is....alleen dat grijze gebied daar zit het probleem, hoe schat je die op waarde.

verder ben ik iets ouder (45) en ben van mening dat het nivo en daarmee wederzijds respect daalt wanneer er te veel MSN achtige taalgebruik word toegestaan, hier licht een taak voor de moderators om de omgangsvormen wat op te krikken. dit zal een positief effect hebben op de discussies.

ik heb jaren in compentitie verband gebiljard. daar ben je verpicht om in voorgeschreven kleding te verschijnen, mede daarom is het een "gentlemans" sport.
zou dat voortaan mogen in trainingspak of in een spijkerbroek waarmee men dezelfde dag op de bouw heeft gestaan, dan gaat het zeer snel achteruit.

nu ik dit zo terug lees.....ik word echt oud ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan