Wind door de haren

Tja, onze situaties zijn geheel verschillend : ik rijd veel (20.000 km/jaar) en vrij vinnig over voornamelijk bergwegen (met mijn GS) en over de Antwerpse Ring met mijn motorscooter .

Als ik onderuit ga, heb ik alle beschikbare protectie nodig (vandaar ook een airbagvest) en dus ook een premiumhelm .

Die extra kwaliteit zal mogelijk voor mij het verschil maken bij een ongeval, maar ik hoop het nooit te moeten testen… :+
 
Vroeger ging ik ook aardig door de bochten.
Dan moest ik op mijn Honda CX en later GL500 mijn voet
optrekken zodat de voetsteunen ingeklapt over de grond konden
schapen.
Wel heb ik op mijn GL dikke valbeugels, dus zullen mijn benen
nooit tussen fiets en wegdek komen te klemmen.

Ook heb ik velen verbaasd op mijn oude GL500 bak met 'oude'
banden bij tourritten.
Aangezien men op die wegen amper harder reed dan 100km/h,
leek dat heel wat.
Ik reed echter continue op top en was naar 4 uur afgebrand.
Op hun dikke tour en racebakken houden zij het veel langer vol
en kunnen zij na die 100km/h nog veel verder.

Zulke snelle ritten vond ik eventjes leuk, maar toer liever.
Aan mijn (nu) 125cc C1 heb ik veelal meer dan genoeg en
geef ik meer de voorkeur aan zijn voordelen.
De 'nadelen' waren voor mij ook de reden er nooit een gekocht te hebben.
Want tja, ik vond het 22 jaar lang toch wel een mooie en gave bak.
Voor mijn werk en door de tinnitus was het nu de gelegenheid om
het eens te proberen, nadat een bromscooter ook geen oplossing bleek.
Tot nu toe nog geen spijt van gehad ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan