Winterproblemen

GVD :( :( :( :( :(
Vanochtend weer afslaan met stationair lopen. Kijk ik in mijn luchtpijp is GVD mijn lampie stuk. Ken die klotemeuk weer helemaal uit elkaar. ^$*^&()(&$%$#&*%
 
Geen last van, tenminste niet met de ER-5 (en dat is de pekelfiets hier). De carbs zijn dubbelwandig en daar loopt de koelvloeistof doorheen. Een simpel maar doeltreffend systeem, zo blijkt.
 
@ stekman, ik zou eerst ff kijken of het draadje niet gewoon los ligt ergens, ziet er op de foto nl. niet echt solide uit (kan zijn dat je het daarna nog veranderd hebt natuurlijk, beschouw deze post dan maar als niet gepost)

Mischien komt het wel omdat ie bij jou voor de filter zit i.p.v. er achter :? (zit nu meer in de stroom van extreem koude lucht, waardoor de wisselingen mischien wel te groot worden tussen stationair en 12.000 rpm)
 
@ dikkiedik ik heb het spul helemaal gesoldeerd en met een tyre rap stevig vastgezet. Wat ik denk is dat het solderen het draadje in de lamp heeft losgemaakt. Ik ga er nu (weekend) een H4 of H7 lamp inzetten zodat ik de aansluiting naar de gloeidraad niet belast met solderen.

Maar ik ben er niet zo vrolijk van. ;(
 
@ dikkiedik ik heb het spul helemaal gesoldeerd en met een tyre rap stevig vastgezet. Wat ik denk is dat het solderen het draadje in de lamp heeft losgemaakt. Ik ga er nu (weekend) een H4 of H7 lamp inzetten zodat ik de aansluiting naar de gloeidraad niet belast met solderen.

Maar ik ben er niet zo vrolijk van. ;(

Hallo,
Als je in de buurt van Lichtenvoorde woont heb ik wel een weerstand van 50W voor je liggen. Als je zoveel moeite doet om dit principe te testen, wil ik je graag helpen. Als het werkt installeer ik het ook bij mijn eigen motor. Je kunt de weerstand gratis bij me ophalen. Tevens kun je een indicatie lampje inbouwen, of er nog stroom door de weerstand loopt. Ik wil je hier wel bij helpen!
Groeten,
Guido :]
 
Hallo,
Als je in de buurt van Lichtenvoorde woont heb ik wel een weerstand van 50W voor je liggen. Als je zoveel moeite doet om dit principe te testen, wil ik je graag helpen. Als het werkt installeer ik het ook bij mijn eigen motor. Je kunt de weerstand gratis bij me ophalen. Tevens kun je een indicatie lampje inbouwen, of er nog stroom door de weerstand loopt. Ik wil je hier wel bij helpen!
Groeten,
Guido :]
Hoi, bedankt voor je aanbod maar ik woon in Spijkenisse.
Ga van het weekend even kijken.
 
ok, ga zo beginnen. Heb een H4 lamp gekocht. Piccies zullen wel niet meer nodig zijn.
Verwacht het nu wel een stuk sneller te doen.
 
ben benieuwd... ik vind het leip, een loeiheet lampje in de luchtinlaat...
 
Succes ...STEK....

Hoor ik nog hoe het bevalt?.... :+
nou hij zit erin. Heb een gat van 24 mm geboord waar het lampje doorheen kon daaromheen 4 kleintjes voor tyre rapjes en de kraag van de lamp volledig ingekit. Moet wel blijven zitten. Heb hem op groot licht aangesloten dus 60 watt. Nu moet het goed gaan denk ik.
Maar weer even hopen op 0 tot -5. Dat moet hij volhouden. Ik heb ook mijn stationair afgesteld naar 1100 rpm ipv 900. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Met dit weer had ik er vroeger ook last van...(bevriesssssss)
koud/mist...perfecte conditie voor allerlei problemen.

ikke gisteren....lekker ff freewheelen.....op de wat langzamere wegen,
daar zitten dus ook iets meer bochten in dan op een autosnelweg, ....
...ik was mijn motor bijna "snelweg"...., in diverse bochten voelde ik'm echt zoeken naar grip.....ff banden checken,...niks mis mee....niet zacht/flink profiel..toen ff de straat gecheckt,...ja hoor glad..... :(
Ben ik benieuwd wat op dat moment de straat/weg glad maakt..5 graden boven nul!


strange...
 
ok, vandaag -1. Naar mijn werk tot 160k/u en hij liep perfect.
Ik kan er dus vanuit gaan dat het lampje werkt. Nu nog -2 en mist dan weet ik het zeker.
 
'k weenie ..of..het er toe bijdraagt, maar sinds ik het dyno-pakket heb geinstalleerd in mijn carbs...loopt'ie lekkerder/minder choke nodig...en heb op 6 en 7 december met mist en koude gereden in vroege ochtend en late avond....ZONDER lampie áán.....( ff testen)....no problemo !!!!
Blijf ff zo rijden tot dat ik merk dat'tie weer gaat stotteren....weet ik weer wat!
( de sproeiers v.h. dyno-pakket zijn super-rond-glad voor optimale flow, de naalden zijn langer en spitser, stationairstelschroeven staan allemaal iets verder open, gaatje vergroot in de gasschuif voor snellere reactie v.d. schuif op/neer.....vlotterniveau's had ik al gesteld..( man wat is dat een monnikenwerk)....).....maar ja , het 'ding' loopt wel een stukkie beter.. :)
 
Kweenie,
maar een DYNO-pakket is vele malen duurder als ff een lampje in je filterhuis fabriekken.
Als t met een lampje lukt zal je t idd ook wel met een DYNO-kit of POWER-COMMANDER zo af kunnen stellen/tunen of laten stellen/tunen dat je geen last meer hebt bij lagere temperaturen.
Mijn voorkeur gaat in deze dus uit naar t lampje (als je niet op zoek bent naar betere prestaties onder normale omstandigheden ), ik bedoel waarom een hoop geld uitgeven als je t probleem zo goedkoop en simpel kan oplossen :?
 
Kweenie,
maar een DYNO-pakket is vele malen duurder als ff een lampje in je filterhuis fabriekken.
Als t met een lampje lukt zal je t idd ook wel met een DYNO-kit of POWER-COMMANDER zo af kunnen stellen/tunen of laten stellen/tunen dat je geen last meer hebt bij lagere temperaturen.
Mijn voorkeur gaat in deze dus uit naar t lampje (als je niet op zoek bent naar betere prestaties onder normale omstandigheden ), ik bedoel waarom een hoop geld uitgeven als je t probleem zo goedkoop en simpel kan oplossen :?


........HOBBY.........
motorcycle.gif
 
vandaag ook voor het eerst last van dit fenemeen, zal de mist zijn want heb wel met kouder weer gereden.
gehaper en gestoter onder de 6000 rpm.
mijn gasgeefpols goed kunnen trainen bij het langzaam rijden en stilstaan.
als t vaker gebeurt de lampje oplosing maar toepassen!
wat ik nog eerder iritant vind is mijn ongeloofelijk koude vingers.
wat voor handschoenen dragen jullie? ik spool. (en ja winterhandschoenen)
bij aankomst op school kan ik eerste uur geen pen beetpakken
Een rist openen of sluiten, heel lastig als je onderweg al zo nodig moest en dan op besteming even snel de aardappelen wilt afgieten, ik herhaal heeel lastig :X
 
helaas mensen, vanavvond toen ik thuis kwam liep het weer kut. Stationair gewoon afslaan. Leuk als je tussen de file rijd, je mkoppeling inknijpt en je motor afslaat. Je geeft iets meer gas maar hij doet geen moer dus koppeling los en ja hoor hij pakt. Ga je wel automatisch met een ongecomtroleerde wheely tussen de file door. Zwaar kut dus. Baal hier echt van, hoop werk met dat lampje.

Safe heeft me nu Forte 2 aangeraden. Ze hebben daar goede ervaringen mee dus van het weekend maar weer halen.
Morgen in ieder geval met de Benz. Zwaar balen maar heb geen hekel aan winterrijden maar moet wel rijden en niet stuiterend een file door.

BAH :( :( :(
 
helaas ....................
..........................BAH :( :( :(

Shit....ik ook.............
Maar het was gisteravond ook wel flink! 22:20 op motor naar huis...-2 én mist...

thuis zooitje uitgekleed....lamp controle..........schakelaar stuk!!!!
bougies gecontroleerd....3 zwart...
( half uurtje werk...alle schroeven zijn imbus-rvs..lekker makkelijk.. :) )

Dat is eigenlijk nog een opmerking waard in alle soortgelijke topics.....
Altijd de bougies schoonmaken.....zo zwart als roet betekent nl. GEEN VONK!!

morgen nieuwe schakelaar monteren met groene led voor controle.

Vergeet ook niet je oliekoeler voor de helft af te dekken.....
de radiator voor 1/3 deel....
en ik heb, voordat de tank er op gaat, over het luchtfilterhuis en langs de carbs. een groot stuk skai gelegd.
Alleen maar om zoveel mogelijk warmte VAST te houden onder de tank en bij de carbs.
Gaat't hopelijk morgen weer proberen.......


Zo als ik al zei.....t'is HOBBY......en ik blijf net zo lang doorgaan met zulke simpele dingen tot dat het goed is....
Het kost tijd en moeite..............ja ..nou en.......t'is mijn tijd en moeite...
Koop een andere set carbs!......neu....ik ben eigenwijs en hou mijn centen in m'n zak..........
Waarom deze ZZR blijven rijden...............
Omdat het maar een paar keer per jaar ietsie minder is wat weer betreft....
en die 7 jaar hiervoor heeft'ie mij buitens deze problemen ontiegelijk veel plezier gegeven,....zoveel gemak aan power....zoveel gemak tijdens die grote ritten over de grens.......dat heerlijke gebrom uit die racepijp......de zuinigheid......het altijd willen starten.....en nog doen ook......( net zo eigenwijs als z'n baas.. :+ ).....

nu 90.000 km.....ik ga klokkie rond en verder.........
 
Shit....ik ook.............
Maar het was gisteravond ook wel flink! 22:20 op motor naar huis...-2 én mist...

thuis zooitje uitgekleed....lamp controle..........schakelaar stuk!!!!
bougies gecontroleerd....3 zwart...
( half uurtje werk...alle schroeven zijn imbus-rvs..lekker makkelijk.. :) )

Dat is eigenlijk nog een opmerking waard in alle soortgelijke topics.....
Altijd de bougies schoonmaken.....zo zwart als roet betekent nl. GEEN VONK!!

morgen nieuwe schakelaar monteren met groene led voor controle.

Vergeet ook niet je oliekoeler voor de helft af te dekken.....
de radiator voor 1/3 deel....
en ik heb, voordat de tank er op gaat, over het luchtfilterhuis en langs de carbs. een groot stuk skai gelegd.
Alleen maar om zoveel mogelijk warmte VAST te houden onder de tank en bij de carbs.
Gaat't hopelijk morgen weer proberen.......
Je hebt om 22:20 je ZZR nog uit elkaar gehaald? Hoop werk. Ik doe het totaan mijn bougies in 20 minuten. Dat is alleen uit elkaar dus als jij het in een half uur ook weer in elkaar hebt :} , kom wel een keer bij je in de leer. Maandag en disndag is het nog koud. Daarna gaat de temp alweer omhoog. Dan maar twee dagen kloten maar rijden zal hij. ;)
Ik weet eerlijk gezegd niet wat mijn oliekoeler is. Voor mijn radiator ga ik wel een stukkie karton leggen denk ik.
 
Iemand al enige ervaring met Forte 2?

Ik rij ook ZZR, en ik heb uiteraard ook gezeik met bevroren carbs. Lampje monteren doe ik niet meer omdat ik binnenkort overstap naar een andere motor. Maar tot die tijd moet ik iets vinden.

Tot nu toe helpt Shell benzine ipv BP of Total benzine iets, maar niet genoeg.
 
Heb zelf een klein hallogeen lampje ingebouwd (SV650s) die het al 2 seizoenen doet (in het warmere seizoen eruit). Hallogeen is kleiner dus minder luchtweerstand, denk ik.
 
ik heb vooral problemen met het starten zelf :? als ie eenmaal loopt, dan blijft ie ook wel lopen.
vanmorgen met de choke startte ie gewoon niet! na een flink aantal slagen heb ik de eerste verbranding en een plof in de uitlaat, choke eraf. dan proberen en tijdens het starten weer de choke terug erop slaat ie aan
heel vreemd allemaal ik snap er nix meer van.
ik heb problemen gehad met vocht in de schakelaars, maar dat is nu verholpen. toch slaat ie niet in 1 keer aan...

iemand een idee wat ik moet doen? :} :} :}

ipv een lampje in de airbox lijkt me een gloeibougie meer warmte geven, maar dat is alleen geschikt voor starten, niet aan laten, gaat je accu leeg en verbrand je luchtfilter
 
Terug
Bovenaan Onderaan