Winterstop... Wie doet wat?

winterstop,motor staat er momenteel zo bij,want hij word extreem gepoets,en dan moet ik overal bij kunnen :
full


is wel verzekerd ,want dat stopzetten en weer aanmelden vind ik niet de moeite,nu kan ik teminste rijden als ik er zin in zou hebben .
 
De mijne staat al vanaf september bij te komen bij de dealer.....en mag na de grote beurt en schoonmaakbeurt in maart of april (zodra de pekel is verdwenen en de temperatuur >15 graden is) weer naar buiten :)
same as hugo...

althans...ik laat m poetsen (is reeds gebeurd) door zaanstad motoren..hij blijft daar lekker binnen en warm staan...en dan als het mooi weer is gaat ie weer naar buiten... :) lekker tuffen... :)
 
Heb de mijnes 2 weken geleden helemaal ingespoten met S100 en ga er i.i.g. vandaag weer ff een stukkie mee rijden. Tis zacht weer en ik kan niet tot mei wachten voordat ik weer eens lekker aan die gashendel kan gaan draaien })
 
Ik probeer zoveel mogelijk te rijden. Ik heb de motor schoongemaakt en in het vet gezet. Ik kijk wel elke keer naar het weer. Ik heb nog niet zoveel rij-ervaring, dus wil niet met al te slecht weer rijden. :]
 
Voor het eerste beide motoren in de schuur aan de druppellader. Spullie in de tank en de boel een beetje ingespoten. Wieltjes van de vloer en ze hebben het samen zeer gezellig...
Als het nu een beetje weer is kan ik gelijk lekker :]

Voorheen altijd mijn motor bij de dealer ondergebracht en je betaald dan per maand een bedrag (ik geloof een tientje per week of zo). Ging ook goed. Ene week bellen, volgende week rijden.

NB: ik wist niet dat je je verzekering nog kon opschorten.
 
Bij mij gaat het rijseizoen door tot ik gvd eindelijk eens een keer gespot wordt...


En daarna begint meteen het nieuwe :+

S100 ruulez!
 
Lekker doorrijden. Het wordt mijn eerste winter op de motor. Ik moet zeggen...het valt me nog mee. Moet af en toe naar de andere kant van het land en de laatste kilometers zijn het ergst (voor de vingertopjes dan) maar voor de rest...niets dan hulde voor het motorpak van Dainese. Kep het nog nooit koud gehad (en ik ben een koukleum van het ergste soort, maar doe alsof ik een bikkel ben...u begrijpt wel).

Wat me wel opvalt..."WE" zwaaien steeds enthousiaster naar elkaar op de weg.

Moet alleen mijn fietsie (hoog)nodig in gaan spuiten maar heb er geen ervaring mee...Wat moet ik waarmee inspuiten of opsmeren?
 
Laatst bewerkt:
KLR650 reviseren.

Moet overigens nog even bij een bepaald iemand een nieuwe krukwang gaan bestellen.
Morgen even doen
 
Ik heb met m'n Hornetje nog gereden bij een graad of 10, toen kreeg hij het een beetje koud, en is snel onder z'n dekentje gekropen :( :z

full
 
wat is het nut van de motor onder dekens te stoppen, behalve het stof aspect ? (wat er na de eerste voorjaarrit toch wel weer afgeblazen is)
 
Moet alleen mijn fietsie (hoog)nodig in gaan spuiten maar heb er geen ervaring mee...Wat moet ik waarmee inspuiten of opsmeren?
Even goed wassen (s100 totaalreiniger), en dan een bus s100 motorprotector op je fiets legen. Niks meer aan doen tot in april ofzo... (scott heeft ook een beschermingsmiddel voor je motor. Vaseline kan natuurlijk ook. Of Tectyl maar da's rot om weer weg te halen)
 
Ik rij gewoon door! Op de kou kun je je kleden en ik laat de brommert alleen staan bij gladheid en bij mist in combinatie met nachtvorst.
Ik zou er niet aan moeten denken om mijn motor zo lang te moeten laten staan, daarvoor ben ik een te erge motorfreak!

Trouwens dat van dat zwaaien klopt inderdaad, het gezwaai wordt enthousiaster naarmate het kouder wordt!
 
Lekker doorrijden. De dagen dat het echt niet te doen is zijn op 2 handen te tellen meestal. Kou is inderdaad op te kleden, en de pekel was ik er iedere week vanaf.

Ik krijg al ontwennings verschijnselen als ik 2 dagen niet gereden heb. Laatstaan een paar maanden dan krijg ik winterdepressies ben ik bang.
 
rij ook altijd gewoon door, ben toch nog toe alleen gestopt bij ernstige gladheid; maar ook dat ga ik nu gewoon proberen, zit sinds februari dit jaar een zijspan aan (i.v.m. geboorte dochter en het ontbreken van een auto(rijbewijs)) dus zelfs met ijzel kan ik nu niet meer omvallen (hoop ik dan.....)
 
Mijn motor zit ook in de winterstop, van 1 December tot er met 1 maart. Hij staat nu keurig gepoetst aan de druppel lader en onder een zeiltje in een verwarmde schuur.

Op zich niet zo erg aangezien ik de komende periode toch maar heel weinig in Nederland ben.

8-)
 
Ik rij alleen als er geen pekel ligt en het droog is.

Ik ben nu dus blij dat het lekker flink regent,spoelt al het pekel weg en kan ik van het weekend in een droog ogenblikje weer ff een km-tje of 30/40 rijden zodat ie weereens een keertje goed warm wordt en dan kan wacht ik weer een week of drie af totdat het weer een keer bekwaam is.

Zo overbrug ik de winter, zonder van alles bij de benzine te doen,accu eruit te halen enz.

En dan half Februari ga ik weer lekker :]
 
mijn beemertje is eerst de huiskamer ingereden om eens lekker van top tot teen gepoetst te worden daarna mooi afgetankt en dat spul bij de benzine gepleurd.terug de schuur in en aan de optimate.winterslaapje houden en in pak hem beet maart naar de dealer voor nieuwe banden en een grote beurt zodat er vanaf die dag weer gegast kan worden.


full
 
Gewoon doorrijden.
Vanwege DE verslaving :P en dat 't werk moeilijk per ov te bereiken is.
Bij heeeeel slecht weer samen met de auto, maar dan ben ik 45 min. te vroeg op 't werk en 45 min. later thuis '(
 
ik rij gematigd door.

een schuur oid heb ik niet en als ik hem niet voor de deur zou hebben staan zou ik helemaal niet meer rijden.
Hij staat dus (meestal met een hoes) voor de deur. verzekering en wegenbelasting betaal ik gewoon door.
als het mooi weer is ga ik lekker met dat ding rijden, maar in tegenstelling tot een paar weken geleden doe ik nu het meeste woon-werk met de auto. motorrijden doe ik wel voor de lol, als ik twijfels heb over de veiligheid (gladheid, mist, regen, extreme wind) dan rij ik niet!
 
Een keer in de maand de accu helemaal opladen is voldoende.
Daarnaast als het droog is een paar rondjes rijden.
Maar let wel op voor strooi zout.
Altijd afspuiten na een winter tour.
full
 
wel een winterstop voor mijn kwaak, maar een pekelfiets doet wonderen ;)
Vandaar een tt 600 aangeschaft die mij door de koude maanden helpt :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan