Winterstop... Wie doet wat?

Mijn eerste "projectje" tijdens de winterstop:

SV650S met Ixil Carbon Dubbel Hoog!! met foto's..

foto.php


:9~
 
Mijn motor is niet verzekerd van december t/m februari.
In die tijd zit ik vooral te balen eigenlijk:
- Met dit mooie weer want dan had ik eigenlijk best willen rijden
- Als het regent omdat je dan weer in de file staat met het blik. Waarom gaat iedereen zo angstig rijden met een paar druppies regen |(

Niks waard die winter, snel weer lente en dan zo'n fantastisch zonnig en droog voorjaar al een paar jaar geleden.

Misschien volgend jaar het poetswerk toch maar voor lief nemen en lekker doorrijden in de winter...
 
ik rij niet door de pekel is zonde van mijn motor, staat nu trouwens te koop ook
in het voorjaar lekker met een italiaanse volbloed rijden? als hij blijft rijden tenminste, altijd afwachten met italianen.
 
Winterstop? Ik sta net op het punt weer een motortje te kopen! :9
Hopelijk wordt het weer zo'n winter als in '86 0f '87 toen ik met -16 graden op mijn CX500 naar de opleiding ging. Terug duurde iets langer omdat hij niet meer wou starten na een dag onder een dik pak natte sneeuw gestaan te hebben. Uiteindelijk wel gelukt en de afstand van 22 kilometer in een recordtijd van anderhalf uur afgelegd! *D

Als ik er dus eentje vind zal het zeker doorrijden worden, hoewel ik de tijd van ijzel en natte sneeuw wel gehad heb moet ik bekennen. ;)
 


Ziet er mooi uit CAC en nu nog het race-gaas


Mijn winter heb ik goed besteed en ik heb dit jaar heel veel dingen kunnen aanpakken. Ik heb o.a. het volgende gedaan:

- carburateurs gedemonteerd en schoongemaakt, gecontroleerd op slijtage en de mengschroef een kwartslag ingedraaid. Nu staan ze 2 omwentelingen uit. Verder zijn de carburateurs na montage weer gesynchroniseerd.

- nieuwe remblokken aan de voorkant en remolie voor en achter vernieuwt. De remblokken achter waren nog lang niet op, gek he *D

- voorvorken gedemonteerd en de olie vervangen met SAW 15 olie en een luchtkamer van 160 mm. Na twee jaar was dat wel nodig leek mij. De voorvork heb ik 10 mm door de kroonplaat laten doorsteken. Meteen van de gelegenheid gebruikgemaakt om de negatieve veerweg te bepalen.

- koelvloeistof afgetapt en thermoschakelaar voor de ventilator op werking gecontroleerd, want mijn ventilator werkte niet. Met een pannetje op het fornuis met een kwikthermometer en weerstandsmeter de schakelmomenten van de thermoschakelaar opgemeten. Mijn thermoschakelaar schakelt aan bij 98 oC en schakelt af bij 89 oC. Dit temperaturengebied is prima met huis-tuin-en-keuken middelen te controleren. De ventilator op werking gecontroleerd. Nieuw koelvloeistof aan radiator en expansievat toegevoegd. Na proefdraaien van de motor de lucht uit het koelsysteem weggedraaid en het tekort in de radiator bijgevuld. De ventilator werkt nu wel.

- Under-tail gedemonteerd en opnieuw gespoten. Door steenslag was hier en daar de lak weggesprongen.

- veerweg achterschokbreker opgemeten als voorbereiding op de vervanging van de originele schokbreker. De uitlaat en achterwiel gedemonteerd om makkelijk bij de schokbreker te komen. Linksysteem losgemaakt en originele schokbreker vervangen door een TechnoFlex exemplaar. Linksysteem gecontroleerd op gangbaarheid en voldoende smering. Alles gemonteerd inclusief het externe reservoir voor de schokbreker. De veerweg van de nieuwe schokbreker opgemeten en hoogte instelling
aangepast. De SV staat aan de achterkant nu belast met rijder 1 cm hoger dan in de oude situatie.

De demping staat nu ingaand 20 klikken uit en uitgaand 25 klikken uit. TechnoFlex schreeft 30 klikken uit voor de rebound demping voor maar na een paar proefritjes vond ik de fiets iets te nerveus. Met 25 klikken uit is tie een stuk beter.

- ketting gereinigd en opnieuw gesmeerd en de ketting gespannen.

Bij een nadere inspectie van de banden bleek de slijtage nogal ongelijkmatig. Weer heb ik last van cupping aan de voorband maar nu ook aan de achterband en dat is nieuwe voor mij. De bandenspanning zal hier wel wat me te maken hebben daar ik afgelopen seizoen op advies van Dunlop de banden spanning met 0,4 bar verlaagd had. Dunlop is hierop teruggekomen en de oude spanning van 2,9 bar wordt voor de
achterband weer aanbevolen.

En nu maar wachten op mooi droog asfalt om de achtervering eens goed uit te testen.

Groeten,

SV-Dilly
 
Ik heb die van mij gewoon goed schoon gemaakt, ff sommige plekjes met wd40 enz.
Gisteren heb ik hem, na een aantal maandjes alweer, voor het eerst gestart.
Knoppie drukken en meteen lopen, enneeh dit zonder een druppellader *D Zal wel niet zo goed zijn de motor gewoon ff starten, maar kon het niet laten. O-)
 
...............
in het voorjaar lekker met een italiaanse volbloed rijden? als hij blijft rijden tenminste, altijd afwachten met italianen.

ohhh, sorry hoor maar mijn volbloed italiaan doet het altijd (soms met gebruiksaanwijzing, maar uiteindelijk slaatie altijd aan.........)
nou staat het barrel welliswaar even stil voor wat onderhoud, maar dat mag ook wel na 20jaar en dik 2 ton..........
Heb de hele "winter" gewoon doorgereden, maar ze begon een beetje te hard te lekken (voetpakking kaduuk) bij demontage van de koppen bleken helaas ook de tuimelaars niet meer helemaal fris te zijn, dus zit de komende 2 weken weer fijn in de trein.....

Steven
Moto Guzzi 1000 SPII / EZS kompact

(voor foto's, zie het zijspannen topic: Zwarte Guzbak uit Rottjeknor.........)
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk wordt het weer zo'n winter als in '86 0f '87 toen ik met -16 graden op mijn CX500 naar de opleiding ging. Terug duurde iets langer omdat hij niet meer wou starten na een dag onder een dik pak natte sneeuw gestaan te hebben. Uiteindelijk wel gelukt en de afstand van 22 kilometer in een recordtijd van anderhalf uur afgelegd! *D
hahaha vet! :] :]
 
Winterstop?

Oja, zou bijna vergeten dat de gemiddelde motorrijder minder dan 5.000 km per jaar rijdt :X
 
Ik heb geen pekelfiets en rijd dan maar niet als het rond de 1 graad of kouder wordt ivm strooien. Fiets vaak wassen en dat moet het toch goedkomen als ik het strooien en de ijzel ontwijk door op die dag met OV te gaan. Verder rijd ik zo vaak als maar kan zoals vandaag :]
 
Winterstop? tuurlijk niet.

Die 2 dagen dat er sneeuw ligt rijd ik wel rustig, motoren zijn niet om in de schuur stil te staan, en motorrijders zijn er niet om in een auto te gaan zitten... ;)
 
Ik heb een nc30 erbij gekocht en die gaan we verbouwen. En we (ik en Caspar) zijn gaan airbrushen als tijdsverdrijf. En verder verveel ik me rotttttttttt.
 
Ik heb m'n motor niet in de winterstop, verzekeringstechnisch gesproken, maar hij staat wel onder een laken, aan de druppellader in een verwarmde schuur. Jaja, het leven van een motor is zo slecht nog niet *D

Ben nu een beetje aan het rondsnuffelen naar leuke accessoires. Kleine knippers zowel voor als achter, vervangbeugeltje voor de taartschep, safety lights om koplamp dubbel te laten branden. Dat soort dingetjes. Leuk om de motorzaken een beetje af te struinen, praatje maken met mede-motorrijders en soms met van die bikkels die ook in de koude, natte wintermaanden gewoon doorbuffelen.

Ik kom de winter wel door, maar verlang zo langzamerhand wel naar de eerste warme(re) zonnestralen en dan weer lekker :]
 
Reeds gedaan:

Taartschep en spiegel verwijderd
Kevlar handvatten
K&N filter
Dynojet
Laser uitlaat
Stootkussen op stuur
Kleiner tandwiel voor
Nieuwe tandwielen en ketting
Oliekeerring aandrijfas vervangen
RVS remleiding voor
Nieuwe koppelingskabel
Nieuwe gaskabels
Nieuwe remblokken
Nieuwe schakelpook
Nieuwe koppelingspook
Achterknipperlichten gemonteerd
Zadel opnieuw bekleed
Zijkappen gespoten
Achterbrug bekleed met kevlar
Motor met 5cm verhoogd
Luchtfilterhuis gerepareerd
Roestplekken op frame bijgewerkt
Duo steps verwijderd
Motorblok
      Cilinder gehoond
      Nieuwe overmaats zuiger
      Nieuwe zuigerveren
      Kop gereviseerd
      Schakelas vervangen
      Koppelpin vervangen
      Duo spark bougie geplaatst
 
Terug
Bovenaan Onderaan