Wintertesten 2017

Bo moet zich haast wel in de titelstrijd gaan mengen dit seizoen. Het is immers zijn laatste Moto3-seizoen, als het goed is. Er zijn een paar ervaren mannen weg, en er gaan een aantal relatief onervaren jonge jongens voor race wins en podiums. Bo moet daar gewoon tussen zitten. "Constant top 10" moet "constant vechten rondom podium" worden, en dan maar zien waar het precies gaat landen allemaal.

Wat bedoel ik dan met "en dan maar zien waar je landt"? Nou, als je steeds p3 pakt, maar er is één iemand die steeds wint, dan doe je niet mee voor de titel. Maar als je steeds p3 pakt terwijl ieder weekend een andere coureur wint, dan ga je gewoon voor de titel. Dus we gaan het zien...

Ik ben benieuwd, gaat in ieder geval heel spannend worden!

Ik hoop dat je gelijk krijgt en als dat zo is, dan zal ik ook hierop terug komen en zeggen dat je gelijk had, ;) maar ik zie een serieuze titelaanval nog niet gebeuren komend seizoen.

Jongens als Mir, Di Giannantonio en Bulega, die vorig jaar al regelmatig voorin meededen voor de podiums en de top 5, die zie ik als goede kanshebbers voor de titel.

Bo haalde 2 keer het podium en dat was fantastisch. Hij kende een goed seizoen, maar had nog niet de allround pace die bovengenoemde namen wel hebben. Hij heeft zich op verschillende punten goed verbeterd gedurende 2016, maar hij lijkt nog steeds wel wat te kunnen leren op het gebied van agressie. Posities goed maken gaat nog maar moeizaam en in de eerste ronden wil hij nog wel eens de aansluiting met de kopgroep verliezen Door het gebrek aan agressie in de eerste rondjes. Hij is erg sterk op versleten banden, maar dan is elke kans op een podium of overwinning vaak al verkeken.

Ik denk dat hij in staat is dit te verbeteren en aan het eind van het seizoen tussen de 5e en de 8e plaats in de eindstand zal eindigen. En als de progressie groot genoeg is, waarom dan geen 3e seizoen moto3?
 
Mooi artikel op Dutchmotosport.nl:
http://www.dutchmotorsport.nl/goede-eerste-testdag-bendsneyder-2017/

Goede eerste testdag voor Bendsneyder in 2017
Bo Bendsneyder is zijn eerste testdag in het jaar 2017 erg goed begonnen door de snelste tijd op de klokken te zetten! De Nederlander rijdt woensdag en donderdag met een groep Moto3-collega’s op circuit van Valencia. De eerste dag stond in het teken van erg veel wind, waardoor niet alle rijders optimaal gebruikt maakten van de testminuten.

Woensdag kwam Bo Bendsneyder voor het eerst in actie met de Red Bull KTM van het Ajo-team. Naast de Nederlander waren er nog zestien andere WK Moto3-coureurs en diverse Moto2-rijders aanwezig in Valencia. Tijdens de eerste testdag stond er ontzettend veel wind, waardoor veel coureurs ervoor kozen om niet veel in actie te komen. De rijders kwamen door de weersomstandigheden dan ook niet in de buurt kwamen van de snelste tijden die tijdens een test in november werden gereden. Een aantal coureurs waaronder Bendsneyder maakten wel veel testmeters, mede daardoor waren er aan het einde van de dag ook grote verschillen te zien qua rondetijden tussen de verschillende rijders.

Ook niet alle rijders kwam in de baan met een transponder. Aan het einde van de eerste testdag had acht Moto3-rijders een tijd op de klokken gezet, waarvan drie rijders slechts enkele ronden. Bendsneyder was van deze groep ruim de snelste, voor zijn nieuwe teammaat Niccolo Antonelli. Bendsneyder reed 41 ronden en klokte zijn beste ronde in de slotfase. De Rotterdamer maakte net als Antonelli nog een crash mee tijdens de testdag onder lastige weersomstandigheden. Beide rijders bleven gelukkig ongedeerd. Een derde tijd werd geklokt door Fabio Di Giannantionio, die eerste testmeters maakte met de nieuwe Honda NSF250RW voor het seizoen 2017.

Eén van de rijders die zonder transponder in de baan kwam was Livio Loi. De Belg rijdt dit seizoen voor Leopard Racing met Honda, nadat hij de afgelopen twee seizoenen was uitgekomen voor RW Racing GP. Joan Mir, de beste rookie in 2016, is de teamgenoot van Loi. RW Racing GP is zelf ook aan het testen in Valencia. Het Nederlandse team begint in 2017 aan een nieuw avontuur in de Moto2-klasse met de Spanjaard Axel Pons.

Donderdag wordt er verder getest in Valencia, hopelijk met betere weers(wind)omstandigheden.

Uitslag WK Moto3 | Testdag 1 | Valencia
1. BO BENDSNEYDER | KTM | 1:41.073 (41 ronden)
2. Niccolo Antonelli | KTM | 1:41.889 (39 ronden)
3. Fabio Di Giannantonio | Honda | 1:42.564 (15 ronden)
4. Jorge Martin | Honda | 1:42.934 (19 ronden)
5. Romano Fenati | Honda | 1:43.618 (7 ronden)
6. Jules Danilo | Honda | 1:43.816 (26 ronden)
7. Enea Bastianini | Honda | 1:45.285 (5 ronden)
8. Aron Canet | Honda | 1:45.879 (6 ronden)
 
In de moto3 is het heel vaak top 10 rijden is meedoen voor het podium. De verschillen zijn zo ongelofelijk klein dat een klein foutje je gelijk veel plekken kost, dus ik begrijp de doelstelling top 10 wel.
 
Laatst bewerkt:
Jongens als Mir, Di Giannantonio en Bulega, die vorig jaar al regelmatig voorin meededen voor de podiums en de top 5, die zie ik als goede kanshebbers voor de titel.

Bo haalde 2 keer het podium en dat was fantastisch. Hij kende een goed seizoen, maar had nog niet de allround pace die bovengenoemde namen wel hebben. Hij heeft zich op verschillende punten goed verbeterd gedurende 2016, maar hij lijkt nog steeds wel wat te kunnen leren op het gebied van agressie. Posities goed maken gaat nog maar moeizaam en in de eerste ronden wil hij nog wel eens de aansluiting met de kopgroep verliezen Door het gebrek aan agressie in de eerste rondjes. Hij is erg sterk op versleten banden, maar dan is elke kans op een podium of overwinning vaak al verkeken.

Ik denk dat hij in staat is dit te verbeteren en aan het eind van het seizoen tussen de 5e en de 8e plaats in de eindstand zal eindigen. En als de progressie groot genoeg is, waarom dan geen 3e seizoen moto3?

Die jongens reden al langer met top-Moto3 materiaal, die achterstand heeft Bo nu als het goed is wel zo'n beetje weggewerkt. En de ervaring die hij vorig jaar rustig aan op kon doen, zou nu wel eens kunnen gaan resulteren in meer mooie resultaten. Je zag vaak dat-ie aan het einde van de race wist wat hij dat weekend had moeten doen: dit jaar begin je daar juist mee. Heerlijk!

Laatste Moto3 seizoen omdat dat het plan was, o.a. vanwege Bo zijn lengte/grootte. Die grasmaaiertjes worden hem te klein! :+

(p5-8 is wel net zo realistisch wat mij betreft hoor, een iets nuchterder kijk op de zaak. Ik heb nog hoop, zo ver voorafgaand aan het seizoen. :+ )
 
Hij zal idd mee MOETEN doen Twonha, dat is ook hetgeen wat er aangegeven is toch ? 1 jaar leren en dan het volgende jaar verplichtingen.

Ik hoop dat hij er een constante top 5 van kan maken.
 
Hele jaar top 10 mag je wel verwachten. Regelmatig podium en als het kan minimaal zijn teammaat verslaan. Heb toch het gevoel dat Antonelli de nr1 zou moeten zijn in het team. Aan Bo om Ajo het tegendeel te bewijzen.
 
Bo is vandaag ook weer goed onderweg. Is op moment van schrijven de snelste Moto 3 rijder. Gaan we straks bij de kwalificaties tijdens de GP's zien dat iedereen op Bo zit te wachten om achter hem aan te rijden?
 
Hele jaar top 10 mag je wel verwachten. Regelmatig podium en als het kan minimaal zijn teammaat verslaan. Heb toch het gevoel dat Antonelli de nr1 zou moeten zijn in het team. Aan Bo om Ajo het tegendeel te bewijzen.

Antonelli is natuurlijk een geweldige rijder maar is niet constant genoeg ! Hoop dat deze 2 elkaar een sleepje kunnen geven in de kwali en dan mooi samen vooraan kunnen starten
 
CIoZ2TQj.jpg
 
Heel tof! Dat Quartararo op de Moto2 machine snel lijkt te wennen, vind ik ook positief. Na zijn sprankelende CEV-jaren waren de afgelopen Moto3 seizoenen toch een beetje vreemd.
 
gaat Casey op Philip Island ook meetesten? want dan heb ik nu alvast medelijden met iedereen die ook gaat testen :D :D
 
Ik zou ook lekker willen duiken en dik betaald krijgen daar. _O-

[afbeelding]
Zekers! Heeft jaren alles opgeofferd en is nu op zijn leeftijd al binnen en mag een beetje (goedbetaald) bijschnabbelen als testrijder. Verder kan íe gewoon lekker bij zijn vrouw en kind zijn die een enigzins normaal leven kunnen gaan opbouwen etc. Ik geef 'm groot gelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan