Lastig lastig,
In mijn ogen is helemaal niet bekend of Zarco een goede ontwikkelaar is, komt op een goede Tech3 Yamaha in het Motogp circus, kan snel rond rijden maar of hij ook een positieve bijdrage heeft geleverd qua ontwikkeling van de Yamaha is lastig te zeggen eigenlijk.
KTM had in mijn ogen 1 ouwe rot (dus ook niet Kallio) neer moeten zetten naast de jonge honden, en ik betwijfel ook of Pedrosa daar de juiste voor is ivm z'n gewicht.
KTM gaat er echt wel komen, bedrijf heeft geld zat en is in andere hoeken van de motorsport gewoon marktleider.. Tis gewoon even wachten tot wanneer het kwartje valt.
Voor zover ik er iets van af weet heeft Zarco nooit hoeven ontwikkelen bij Tech 3, puur afstellen.
Begin van het jaar een goede afstelling ( en dus ook goede resultaten ) en daar het hele jaar op verder borduren, updates kreeg hij volgens mij tijdens het seizoen niet of nauwelijks en zijn input werd alleen naar gekeken als hij sneller was dan de fabrieksjongens.
Ook lijkt het alsof Zarco snel meester is over wisselende omstandigheden, snel is op nieuwe banden / kwalificatie trim
Zoals ik het een paar keer heb bekeken ; hij rijd een goede kwali, heeft een goede start en kan dan een 4 a 5 ronden mee of zelfs uitlopen.
Daarna komt de eerste "drop"en zwakt hij behoorlijk af, op dat punt gaat de rest juist wat meer aanzetten en fietsen ze hem voorbij.
Eind van de race komt hij vaak iets terug maar niet genoeg naar mijn mening ( bijv. in vergelijking met Vinales )
Zenuwen zijn bij hem ook echt zo n duidelijk zichtbaar dingetje ; Moto 2 zag je dat toen het om een kampioenschap ging.
Vorig jaar zag je het in Qatar toen hij de wedstrijd een paar rondjes heeft geleid.
en afgelopen seizoen zagen we het in Frankrijk.
Ktm heeft een hele rare keuze gemaakt om Pedrosa aan te trekken vind ik, qua rijders hebben ze de zaken wel op orde.. resultaten moeten toch vanuit de fiets gaan komen