Wintertesten

2e jaar voor Bo bij Ajo kwam Honda bij de allerlaatste test ineens met een raketmotor waardoor je op een KTM kansloos was, zeker als je dan ook nog een stuk langer bent zoals Bo.
 
2e jaar voor Bo bij Ajo kwam Honda bij de allerlaatste test ineens met een raketmotor waardoor je op een KTM kansloos was, zeker als je dan ook nog een stuk langer bent zoals Bo.

Tsja, het eerste jaar van Bo was qua punten en 2 podiums natuurlijk beter. In het tweede jaar (2017) zijn plaatsen 1-7 in de eindstand Honda's. Van die top 7 rijden er nu 4 in de MotoGP.
 
Heleboel nederlanders zijn de strijd met DIgia volgens mij vergeten ?! Waren enorm aan elkaar gewaagd in de rbr, bo werd kampioen..
Bo leek daarna in het juiste groepje te vallen bij Ajo maar dat kreeg geen opvolging richting moto 2
Digia was misschien iets meer onder de radar in die tijd maar rijd inmiddels wel in de gp
 
Digia heeft bij Gresini natuurlijk in de Moto3 Honda gehad die "ineens" voor hem klaarstond.
Dat hij Italiaan is werkt natuurlijk ook heel goed mee....

Je ziet ook wel dat Digia meer de limiet opzoekt (4 Moto2 podia in 2021) en daardoor soms uitschieters heeft naar boven (nog niet in de MotoGP volgens mij, behalve 1 pole position). Die uitschieters naar boven mis ik een beetje bij Bo, die op zijn beurt dan weer zeer stabiel is qua crashes..., maar weer minder uitschieters naar boven heeft... Als Bo inderdaad een paar tienden race pace heeft gevonden zal dit een heel mooi jaar gaan worden, zie maar wat er afgelopen jaar in Assen gebeurde. Dit gebeurde twee jaar geleden ook al op Assen alleen toen om de zeep geholpen door 2 long lap penalty's.

Hieronder de statistieken van DiGia in de GP's;

1679481297033.png
 
Digia pakte idd een pole, mugello meen ik ?!
Het gaat mij er vooral om dat Bo in het nestje van Ajo zat en dat niet door heeft kunnen zetten richting moto 2
Bo kwam op de mistral te rijden en digia op een speed up, allebei niet de top fietsen maar blijkbaar heeft digia toch dingen laten zien dat Gresini hem naar de gp haalde.
Dat hij een italiaan is zal hem in het verleden gerust eens geholpen hebben maar ik denk dat Dorna een nederlander op de gp grid ook wel kan waarderen ;)

Ik hoop dat we dit jaar van beide top prestaties gaan zien !
 
Heleboel nederlanders zijn de strijd met DIgia volgens mij vergeten ?! Waren enorm aan elkaar gewaagd in de rbr, bo werd kampioen..
Bo leek daarna in het juiste groepje te vallen bij Ajo maar dat kreeg geen opvolging richting moto 2
Digia was misschien iets meer onder de radar in die tijd maar rijd inmiddels wel in de gp
Was het ook niet zo dat Red Bull of Ajo wilde dat Bo nog een jaartje Moto3 reed i.p.v. door te stromen naar de moto2?
 
Digia pakte idd een pole, mugello meen ik ?!
Het gaat mij er vooral om dat Bo in het nestje van Ajo zat en dat niet door heeft kunnen zetten richting moto 2
Bo kwam op de mistral te rijden en digia op een speed up, allebei niet de top fietsen maar blijkbaar heeft digia toch dingen laten zien dat Gresini hem naar de gp haalde.
Dat hij een italiaan is zal hem in het verleden gerust eens geholpen hebben maar ik denk dat Dorna een nederlander op de gp grid ook wel kan waarderen ;)

Ik hoop dat we dit jaar van beide top prestaties gaan zien !
Digia z'n laatste jaar in de moto2 reed hij al voor Gresini... toch? Gresini schakelde van 2021 van de Appies over naar klanten Duc's voor 2022. Appeltje / eitje om hem als Italiaan intern door te laten schuiven.... Echt potten breken heeftie mijn inziens ook nooit gedaan. 1 moto2 wedstrijd gewonnen en een handjevol podiums. (Uiteindelijk meer laten zien dan Bo... i know)

Dat Bo zijn plekje bij Ajo nooit heeft kunnen waarmaken en behouden, dat is eeuwig zonde, heb je helemaal gelijk in.

Had de ijdele hoop dat hij voor dit seizoen opgenomen zou worden bij Ajo of bij MVDS (Lowes die eruit gegooid zou worden maar helaas... iets met een vrouwtje bij MVDS)
Aan de andere kant, beter kan "tie" eigenlijk ook niet zitten op het moment. Bij Ajo en MVDS ligt de druk vele malen hoger van het moeten presteren dan bij SAG. Als hij dit seizoen regelmatig weet te schitteren en volgend seizoen wel in een top top topteam weet te komen, dan moet hij echt gaan doorstoten ook.
Het kan, kijkend naar de curve en resultaten van de meeste kampioenen in de moto2, bv Fernandez, Gardner, Rabat, Morbidelli, A. Marquez enz. die er jaren over gedaan hebben met eerst weinig resultaat in de moto2 en bam.. ineens werden ze kampioen.
En zo heb je ook nog een hele karrevracht aan top 5 klanten die eerst een paar seizoenen onzichtbaar waren in de moto2 en ineens zijn ze d'r...

Bastianini, Bagnaia enz. die in hun 2e seizoen kampioen werden? Dat is buitencategorie, daar hoort Bo niet bij... Maar tussen dat groepje wat eerder is opgesomd? Zou hij mijn inziens prima tussen passen, daar doettie echt niet (veel) voor onder... Is mijn bescheiden mening dan hè ;)
 
Digia z'n laatste jaar in de moto2 reed hij al voor Gresini... toch? Gresini schakelde van 2021 van de Appies over naar klanten Duc's voor 2022. Appeltje / eitje om hem als Italiaan intern door te laten schuiven.... Echt potten breken heeftie mijn inziens ook nooit gedaan. 1 moto2 wedstrijd gewonnen en een handjevol podiums. (Uiteindelijk meer laten zien dan Bo... i know)

Dat Bo zijn plekje bij Ajo nooit heeft kunnen waarmaken en behouden, dat is eeuwig zonde, heb je helemaal gelijk in.

Had de ijdele hoop dat hij voor dit seizoen opgenomen zou worden bij Ajo of bij MVDS (Lowes die eruit gegooid zou worden maar helaas... iets met een vrouwtje bij MVDS)
Aan de andere kant, beter kan "tie" eigenlijk ook niet zitten op het moment. Bij Ajo en MVDS ligt de druk vele malen hoger van het moeten presteren dan bij SAG. Als hij dit seizoen regelmatig weet te schitteren en volgend seizoen wel in een top top topteam weet te komen, dan moet hij echt gaan doorstoten ook.
Het kan, kijkend naar de curve en resultaten van de meeste kampioenen in de moto2, bv Fernandez, Gardner, Rabat, Morbidelli, A. Marquez enz. die er jaren over gedaan hebben met eerst weinig resultaat in de moto2 en bam.. ineens werden ze kampioen.
En zo heb je ook nog een hele karrevracht aan top 5 klanten die eerst een paar seizoenen onzichtbaar waren in de moto2 en ineens zijn ze d'r...

Bastianini, Bagnaia enz. die in hun 2e seizoen kampioen werden? Dat is buitencategorie, daar hoort Bo niet bij... Maar tussen dat groepje wat eerder is opgesomd? Zou hij mijn inziens prima tussen passen, daar doettie echt niet (veel) voor onder... Is mijn bescheiden mening dan hè ;)
Je hebt helemaal gelijk ! Hij reed idd eerst nog een jaar bij gresini in de moto 2 ( lijstje stond ook gewoon boven mn post_O- )

Ik denk dat Bo momenteel best bij een goed team zit, of in ieder geval bij een team waar hij gezien de prestaties thuis hoort.
Hij rijd een moderne kalex, team heeft genoeg ervaring etc.

Moto 2 blijft gewoon een heel lastige klasse en dat zie je ook terug.. het lijstje wat jij op noemt zijn idd kampioenen die het gered hebben door er jaren te verblijven en ineens dat laatste stapje te maken, ik hoop dat Bo dat laatste stapje ook maakt dit jaar.
Aan zn verleden is hij het wel een beetje verplicht om dit jaar gewoon een constante top 10 coureur te zijn.
 
Je hebt helemaal gelijk ! Hij reed idd eerst nog een jaar bij gresini in de moto 2 ( lijstje stond ook gewoon boven mn post_O- )

Ik denk dat Bo momenteel best bij een goed team zit, of in ieder geval bij een team waar hij gezien de prestaties thuis hoort.
Hij rijd een moderne kalex, team heeft genoeg ervaring etc.

Moto 2 blijft gewoon een heel lastige klasse en dat zie je ook terug.. het lijstje wat jij op noemt zijn idd kampioenen die het gered hebben door er jaren te verblijven en ineens dat laatste stapje te maken, ik hoop dat Bo dat laatste stapje ook maakt dit jaar.
Aan zn verleden is hij het wel een beetje verplicht om dit jaar gewoon een constante top 10 coureur te zijn.
Die namen die jullie hier op noemen zijn in hun 4de, 5de of 6de jaar wk geworden. Ik denk niet dat dat erin zit. Zou al mooi zijn als hij constant top 10 kan rijden en hier en daar ( als alles meezit) op het podium terecht komt. Verwacht meer van Baltus.
 
Je hebt helemaal gelijk ! Hij reed idd eerst nog een jaar bij gresini in de moto 2 ( lijstje stond ook gewoon boven mn post_O- )

Ik denk dat Bo momenteel best bij een goed team zit, of in ieder geval bij een team waar hij gezien de prestaties thuis hoort.
Hij rijd een moderne kalex, team heeft genoeg ervaring etc.

Moto 2 blijft gewoon een heel lastige klasse en dat zie je ook terug.. het lijstje wat jij op noemt zijn idd kampioenen die het gered hebben door er jaren te verblijven en ineens dat laatste stapje te maken, ik hoop dat Bo dat laatste stapje ook maakt dit jaar.
Aan zn verleden is hij het wel een beetje verplicht om dit jaar gewoon een constante top 10 coureur te zijn.
Met alles wat u zegt en opsomt compleet eens... *O*
 
Data voor testteams en testrijders;
3rd-4th May: Mugello
- Ducati Lenovo Team
23rd-24th May: Mugello
- Monster Energy Yamaha MotoGP™
- Ducati Lenovo Team
24th-26th May: Valencia
-
Red Bull KTM Factory Racing
- Aprilia Racing
29th-30th May: Jerez
- HRC
6th-7th June: Motegi
- HRC
20th-21st June: Misano
- Ducati Lenovo Team
- Red Bull KTM Factory Racing
- HRC
 
Als Barry dit jaar de stap kan maken naar top 10 rijder zou dat ook helemaal top zijn maar hij moet idd wel uitkijken voor blessure leed.
Ik hoop dat zonta een vaste puntenrijder word, Barry top 10 en Bo top 5.
Weet iemand ook wanneer RW weer test op Assen? Ik las dat ze niet aan de test op Jerez mee hebben gedaan om deze dag uit te sparen voor Assen. Stond alleen geen datum bij.
 
De testdata voor 2024;
MotoGP
28 november Valencia
01 t/m 03 februari Sepang shakedown en rookie test
06 t/m 08 februari Sepang test
19 & 20 februari Qatar tes
29 april Jerez
03 juni Mugello
09 september Misano

Moto2
24 & 25 februari Portimão prive test
28 feb t/m 1 mrt Jerez IRTA test

Moto 3
22 & 23 februari Portimão prive test
28 feb t/m 1 mrt Jerez IRTA test
 
De testdata voor 2024;
MotoGP
28 november Valencia
01 t/m 03 februari Sepang shakedown en rookie test
06 t/m 08 februari Sepang test
19 & 20 februari Qatar tes
29 april Jerez
03 juni Mugello
09 september Misano

Moto2
24 & 25 februari Portimão prive test
28 feb t/m 1 mrt Jerez IRTA test

Moto 3
22 & 23 februari Portimão prive test
28 feb t/m 1 mrt Jerez IRTA test
28 Februari fiets ik naar Jerez....klein uurtje hier vandaan.
 
Waar geniet jij dan van ? In een race komen ze amper tot nooit in beeld. Alleen "het feit" dat er 2 meedoen ?
Kijk jij toch naar andere wedstrijden dan ik. Maar prima als jij het allemaal maar vanzelfsprekend vindt dat iedereen die überhaupt in de gp's mee mag rijden ook gewoon ff kampioen wordt.....

:N zo zit de wereld niet in elkaar. Wereldkampioen worden is niet iedereen gegeven. Het lukt maar weinigen. Dat je al zover weet te komen als meedoen in het wereldkampioenschap is al een hele strijd. Zeker voor jongens van buiten Spanje, Italië en de UK.
 
Kijk jij toch naar andere wedstrijden dan ik. Maar prima als jij het allemaal maar vanzelfsprekend vindt dat iedereen die überhaupt in de gp's mee mag rijden ook gewoon ff kampioen wordt.....

:N zo zit de wereld niet in elkaar. Wereldkampioen worden is niet iedereen gegeven. Het lukt maar weinigen. Dat je al zover weet te komen als meedoen in het wereldkampioenschap is al een hele strijd. Zeker voor jongens van buiten Spanje, Italië en de UK.
De meesten komen niet verder dan een circuitdagje :+ ,ik dus ook😟
 
Kijk jij toch naar andere wedstrijden dan ik. Maar prima als jij het allemaal maar vanzelfsprekend vindt dat iedereen die überhaupt in de gp's mee mag rijden ook gewoon ff kampioen wordt.....

:N zo zit de wereld niet in elkaar. Wereldkampioen worden is niet iedereen gegeven. Het lukt maar weinigen. Dat je al zover weet te komen als meedoen in het wereldkampioenschap is al een hele strijd. Zeker voor jongens van buiten Spanje, Italië en de UK.
De vraag is waar je van geniet als je die 2 amper in beeld ziet ? Een hele redelijke vraag lijkt mij.
Dat heeft helemaal niks te maken met het gegeven dat niet iedereen wereldkampioen kan worden. Dat is namelijk evident. En dat ik dat vanzelfsprekend vind is niet uit mijn vraag op te maken. Dat is jouw aanname.
Er zijn veel sporten waar Nederlanders in de top meedraaien maar die geen zendtijd krijgen. Dat vind ik dan een knappe prestatie, maar omdat er 0% zendtijd is en er amper verslag van wordt gelegd, kan ik er niet van genieten. Wellicht verschilt onze definitie van genieten ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan