woon werk verkeer

jonasmeyer

Rookie
18 jun 2010
16
0
heey,

heeft iemand hier ervaring met het rijden op een sportmotor als woon werk transportmiddel ? als ja is dat wel te doen of eerder niet ?

alvast bedankt
 
Ja zijn er genoeg en het kan in mijn ogen prima.

Als het puur voor woon-werk is zijn er toch betere opties maar indien het ook je fun-fiets is zou ik me er niet door tegen laten houden.
Ik was juist van supermotard teruggegaan naar een racer omdat het als enige vervoersmiddel praktischer is.
 
met een sportmotor nogwel! Nee dit is echt niet te doen.. Stel je voor dat je minimaal 10 minuten langer op bed kan blijven liggen :O

Wou dat ik het kon..
 
Met iedere motor kun je woonwerk doen.

Maar het ene woonwerk is het andere niet.

Met een supersport op de snelweg is geen enkel probleem (alleen bij file rijden wil je eigenlijk rechterop zitten).
Met een supersport veel stadsverkeer is al minder leuk (lange 1e versnelling en weer dat voorover zitten).
Met een supersport wat zandpaden of gravelweggetjes pakken is gewoon echt vervelend :+ :+

Ideale stadsmotoren zijn supermotoards (alleen kosten ze je rijbewijs), ideale snelwegmotoen zijn BMW's en dat soort dingen.
Ideale woonwerk motoren zijn eigenlijk (als je heel eerlijk bent): Motorscooters.

Zuinig, goedkoop, je zit beschermd, kunt nog eens wat meenemen, weinig politieaandacht trekkend....

Maar tsja. Je zit enigszins voor lul.

En daar hebben ze dan weer spiegelvizieren voor uitgevonden! *O* *O* *O*
 
zelf ook 2 jaar een ZX6R als enige vervoer gehad. Ging prima.
Als je er maar voor zorgt dat je, zeker in de winter, een rit hebt die lang genoeg is om het blok warm te maken. Dan is 20km enkele reis toch echt wel het minimum eigenlijk.
 
Rij al dik 70.000 km woon-werk (Utrecht-Rotterdam), veel snelweg dus op een Honda VFR800 (V-tec). Prima motor, enige minpunten zijn dat tie niet zo heel zuinig is (1:16) en dat je nauwelijks bagage mee kan nemen.
 
Ik rij al jaren Honda VFR naar mijn werk prima te doen.

CA 10.000 km per jaar Soest-Amsterdam. Elke dag tussen de files door heen en terug. Weer of geen weer (behalve als het onder nul is)
 
Rij al jaren woonwerk ('s winters en 's zomers) op een naked....

Gaat prima hoor. Alleen zien ze er na 100 dkm niet meer uit.
-O-

Ik vind nakeds gewoon leuker dan kuipdingetjes.
 
Rij al dik 70.000 km woon-werk (Utrecht-Rotterdam), veel snelweg dus op een Honda VFR800 (V-tec). Prima motor, enige minpunten zijn dat tie niet zo heel zuinig is (1:16) en dat je nauwelijks bagage mee kan nemen.

Heb jij een rode VFR800 met xenon lichten? Zo ja heb ik je oneindig vaak gespot.

Volgens mij zaten er ook leovince uitlaten onder en je hebt geen stickertje??

gr,
MF-er :W
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, geen sticker, wel xenon en leovince. En hij is ook nog eens rood! Waar kan ik jou in/op terug vinden?
En nu ook een oranje Beessie op mn helm!!

PS: Hoop dat ik niet teveel asociaal dicht op je bumper/achterwiel heb gezeten :)
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, geen sticker, wel xenon en leovince. En hij is ook nog eens rood! Waar kan ik jou in/op terug vinden?
En nu ook een oranje Beessie op mn helm!!

PS: Hoop dat ik niet teveel asociaal dicht op je bumper/achterwiel heb gezeten :)

Waha ja idd, dat ben jij 100%.
ik lag helemaal plat om dat beesie _O- _O-
Ik rijd in een bordeaux rode starlet, ik rijd zo bijna elke werkdag bunschoten-delft. (a1,a27,a12,a13) en weer terug.

Echt een vet ding die vfr van jou, je hebt ook een dubble bubbel toch?

Ik ben zelf ook aan het kijken of ik eventueel op de motor heen en weer zou kunnen, maar vind't wel gevaarlijk, als ik al zie wat ik nu al mee maak met me auto...
Doordat ik dat wel wil gaan doen uiteindelijk(of natuurlijk op kamers) zit ik nu te kijken hoe andere woonwerk-motorrijders zich door het verkeer bewegen en in de spits ruimte om de motor houden.

Ik vroeg me altijd af wat je nou moet doen als er geritst gaat worden als motorrijder, en dat weet ik nu dankzij jou ;), je kwam me bij gouda voorbij, was vorige week dacht ik, en als het gevaarlijk begon te worden omdat auto's in gingen voegen, ging jij gewoon tussen de baan ernaast door :Y

Volgende keer steek ik me duimpje wel door het raampje heen als je me voorbij komt ;) heb toch niks anders te doen in de file dan mooie motoren bekijken 8-)
 
Laatst bewerkt:
Prima ik zal s kijken of ik je kan spotten, dank voor de complimenten! Ik heb alleen geen dubbel bubble.
 
Ik woon-werk ook op een VFR800 ... (zo'n 5 jaar nu, elke dag, ongeacht het weer)
Echt één van de betere keuze's imho ...

En een keer in het weekend wat meer gassen is ook goed te doen.. :]
 
Ik rij woon werk met een supersport (soes TL1000R) gaat perfect ook file geen probleem.
Open uitlaten doen een wonder een bestuurder in een koekblik weet precies wanneer je eraan komt :')
 
@MF-er: Er rijd op dat zelfde traject nog een zelfde VFR800 V-tec ook in rood met leovince en xenon en die heeft idd een bubble ruitje.
 
@MF-er: Er rijd op dat zelfde traject nog een zelfde VFR800 V-tec ook in rood met leovince en xenon en die heeft idd een bubble ruitje.
Ow oke, dan zal het'm daar wel in zitten dat ik dacht dat jij'm had :Y

Alleen dat beesie op je helm is onbetaalbaar _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan