Word ik opgelicht!?

heb gisteren een telefoon op MP gezet,vandaag het volgende in de mail:


Beste Dalton,
How much is your Item you posted on Marktplaats contact me with the price and condition at roberob1020@http://gateway.marktplaats.nl/?url=http%3A%2F%2Fhotmail.com

Thanks

Rob

roberob1020
(Meer dan 6½ jaar actief op Marktplaats)

andwoord:

price is 90 euro,condition is good.
the item can only be collected at my adress,it will not be send by mail,and only cash money

gast:
Am a Engineer so i wont have much time to see the item but have been buying here most time and bought good things and am purchasing the item as a gift and i will offer €140.00 EUR so i will love to pay you through paypal so i want you to send me your paypal email so that i can make the payment immediately.

Thanks

andwoord:
bla bla bla

en het was weer rustig ;)
 
Goed, nu noem ik het beestje bij de naam; zoals hierboven beschreven zou ik een compelte cylinderkop met verstuiver en onbeschadigd pasvlak (is kwetsbaar) krijgen.
Ik betaal een redelike som geld aan Multistrobe te Kerkrade en krijg een -onbruikbaar- beschadigde INcomplte kop zonder verstuiver terug.
Multistrobe wil geen geld terug geven en/of het pakket retour nemen.
Ik heb ze in gebreke gesteld en ze 10 werkdagen de tijd gegeven mijn geld terug te storten.
Ook heb ik ze gewezen over de wet kopen over afstand, waarbij ik 7 dagen de tijd heb om de koopovereenkomst te ontbinden (art 7:46 D B.W.)
en heb tot op heden nix van ze gekregen of gehoord.
Ik ga aangifte doen van internetoplichting(niet dat de politie iets met een dergelijk strafbaar feit gaat doen) en wil zo veel mogelijk zien te voorkomen an meer mensen slachtoffer worden door de praktijken van multistrobe.
 
Wat heeft aangifte doen dan voor nut als de politie er niks aan doet en jij in je gelijk staat. Dat betekent dat die lui vrij spel hebben en dat is onrechtmatig.
 
Ik heb net aangifteproberen te doen.. over internet gaat niet want dit staat niet in het keuzemenu.. Toen heb ik gelend en kreeg ik -uiteindelijk- een vrouw aan d etelefoon en die wilde het niet begrijpen(ik denk dat het onwil is want niemand is ZO achterlijk.. al kunnne politiemensen je hieraan nog al eens doen twijfelen..
Dus, oplichting is-dacht ik- een strafbaar feit, maar je kan er geen aangifte van doen..
Vruchtbare tips welkom.
 
Je kan gewoon aangifte doen. Misschien moet je ook de Consumentenbond even bellen.

Bij politie.nl vond ik dit:

Wanneer u via zo'n site toch slachtoffer bent geworden van oplichting, is het raadzaam de volgende gegevens te noteren en veilig te stellen:
1.de datum en tijd van het feit of opeenvolgende feiten;
2.de naam (meestal nickname) van de persoon die het bericht heeft geplaatst;
3.de datum en het tijdstip waarop bericht is geplaatst;
4.het e-mailadres van de persoon die het bericht heeft geplaatst;
5.het internetadres (URL) van de relevante pagina’s, te vinden bovenin het scherm van de gebruikte internet browser (meestal beginnend met http://);
6.sla de betreffende internetpagina waarop het bericht staat op als bestand;
7.maak één of meerdere afdrukken op papier van de betreffende internetpagina waarop het bericht is geplaatst, zodat die als tastbaar belastend bewijsmiddel kunnen dienen;
8.bewaar het bankafschrift of een print van een internetbetaling;
9.bewaar ook alle overige relevante gegevens, die betrekking hebben op de oplichting.

Slachtoffers van dergelijke praktijken kunnen te allen tijde aangifte doen van oplichting of eventueel verduistering. Een aangifte wordt altijd opgenomen, dus ook als iemand geld heeft overgemaakt omdat hij dacht iets te kopen en op die manier voor de gek is gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Laat die gasten de pest krijgen. Ze zijn te lui dat ze uit hun ogen kijken en ze hebben het verstand van een aardworm. Ambtenaartjes die alleen maar hun uren vullen. Bel de consumentenbond nou maar want die kunnen je verder helpen.
 
Heb ik al eerder gedaan, ook mijn rechtshulp.. kunne bijster weinig..
Ik ga zo even met mijn recent aangekochte bmw aan de gang.. mankeren wat dingetjes aan die me niet verteld werden.. maar ik heb dus niet goed gekeken bij aankoop dus dat is gewoon wel mijn eigen schuld.. |(
 
Misschien valt het niet onder strafrecht, maar onder civiel recht. Politie heeft binnen civiel recht geen bevoegdheden, en daar kan dus ook geen aangifte van worden opgenomen. Zoals ik het lees valt dit in ieder geval binnen het civiel recht.
 
.. zelfs marktplaats heeft een link voor dit soort dingen naar de politie (werkt niet) en op meer politie websites an consumentenm webbsites staat dat je hier aangifte van kan doen.. maar zelf 'vinden'ze van niet.. daarnaast, de telefoonmiep begreep het verhaal niet, 3 keer langzaam proberen uit te leggen met zo kort mogelijk woorden.. hielp niet..
 
Gewoon langs gaan ( als er een adres bekend is) misschien indien je dat prettiger vindt even kleine route plannen met een paar collega rijders !
( zelf vind ik het altijd prettiger zonder daar ik dan ook geen getuigen tegen heb :X :X O-)

misschien hebben ze nog wat anders leuk liggen dat je mee kunt nemen, je weet wel , omruil actie })
 
Goed, nu noem ik het beestje bij de naam; zoals hierboven beschreven zou ik een compelte cylinderkop met verstuiver en onbeschadigd pasvlak (is kwetsbaar) krijgen.
Ik betaal een redelike som geld aan Multistrobe te Kerkrade en krijg een -onbruikbaar- beschadigde INcomplte kop zonder verstuiver terug.
Multistrobe wil geen geld terug geven en/of het pakket retour nemen.
Ik heb ze in gebreke gesteld en ze 10 werkdagen de tijd gegeven mijn geld terug te storten.
Ook heb ik ze gewezen over de wet kopen over afstand, waarbij ik 7 dagen de tijd heb om de koopovereenkomst te ontbinden (art 7:46 D B.W.)
en heb tot op heden nix van ze gekregen of gehoord.
Ik ga aangifte doen van internetoplichting(niet dat de politie iets met een dergelijk strafbaar feit gaat doen) en wil zo veel mogelijk zien te voorkomen an meer mensen slachtoffer worden door de praktijken van multistrobe.

als je nu op google zoekt op multistrobe kerkrade, staat dit topic al op pagina 3.... gaat snel met MF!

ze hebben dit op hun website staan:

Retour producten:
Na ontvangst van de door u bestelde artikelen, heeft u het recht de bestelde artikelen binnen 5 werkdagen na de verzenddatum, retour te zenden. De terugzendtermijn gaat in op de dag van de levering. Na ontvangst van de retourzending, zal het orderbedrag (excl. Portokosten) binnen 5 werkdagen teruggestort worden op de door u opgegeven bank/giro nummer. Tevens rekenen wij bij retourproducten 6,00 euro administratiekosten, die automatisch van het terug te boeken bedrag afgehouden worden.

ik zou zeggen, gewoon aangetekend terugsturen binnen de 5 werkdagen, en zoals ze zelf al zeggen krijg je je geld terug minus 6 euro en verzendkosten.
 
.. dat doet multistrobe ze dus niet.. zegt multistrobe ook in email..
net als dat op een website van de politie staat dat je aangifte kan doen, maar in werkelijkheid kan dat niet..
Hmmmm zouden multistrobe en politie van elkaar af hebben gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb multistrobe een mail gestuurd, met het verzoek op MF te reageren. Wellicht zit er een andere zijde aan het verhaal.
 
Wet kopen op afstand

Sinds 1 februari 2001 is de nieuwe wet kopen op afstand van kracht. Consumenten (dus niet zakelijke klanten) hebben daarmee een sterkere rechtspositie als het gaat om bijvoorbeeld kopen via internet.

Wat is een overeenkomst op afstand
Een overeenkomst op afstand zoals de wet die omschrijft is een aankoop waarbij de consument en de verkoper elkaar bij die aankoop niet hebben gezien. Van een overeenkomst op afstand is bijvoorbeeld sprake als u iets via internet of bij een postorderbedrijf bestelt.

Belangrijke uitbreidingen rechten consumenten
Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.

Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, moet de verkoper binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug betalen.

De afkoelingsperiode geldt niet bij:
- aankoop van onroerend goed
- aankopen die speciaal (op bestelling) zijn gemaakt (bijvoorbeeld een maatpak)
- aankopen die snel kunnen bederven of verouderen (bijvoorbeeld taarten)
- kranten en tijdschriften
- cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken
- financiële diensten
- weddenschappen en loterijen
- logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode
- een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.

De extra plichten van de verkoper. De verkoper moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot koop overgaan:
- zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres
- de belangrijkste kenmerken van het product
- de prijs van het product (inclusief alle belastingen)
- de kosten van aflevering (indien van toepassing)
- wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de koop op afstand
- het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode
- de eventuele geldigheidsduur van het aanbod
- de minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement voor mobiele telefonie.

De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
- de eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!)
- het bezoekadres van de leverancier
- gegevens omtrent eventuele garantie
- indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar: de vereisten voor opzegging

Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.


Je word als consument wettelijk iedergeval wel goed beschermd. Is er al iemand naar de kantonrechter gestapt?
 
Goed, nu noem ik het beestje bij de naam; zoals hierboven beschreven zou ik een compelte cylinderkop met verstuiver en onbeschadigd pasvlak (is kwetsbaar) krijgen.
Ik betaal een redelike som geld aan Multistrobe te Kerkrade en krijg een -onbruikbaar- beschadigde INcomplte kop zonder verstuiver terug.
Multistrobe wil geen geld terug geven en/of het pakket retour nemen.
Ik heb ze in gebreke gesteld en ze 10 werkdagen de tijd gegeven mijn geld terug te storten.
Ook heb ik ze gewezen over de wet kopen over afstand, waarbij ik 7 dagen de tijd heb om de koopovereenkomst te ontbinden (art 7:46 D B.W.)
en heb tot op heden nix van ze gekregen of gehoord.
Ik ga aangifte doen van internetoplichting(niet dat de politie iets met een dergelijk strafbaar feit gaat doen) en wil zo veel mogelijk zien te voorkomen an meer mensen slachtoffer worden door de praktijken van multistrobe.

Heb met die zaak een prima ervaring. Ze zijn dus niet altijd de beroerdste.

Had via hen een heteluchtstation aangeschaft na paar keer over en weer gemaild te hebben. Zelf een aanbod gedaan: als je voor X euro incl verzenden kan leveren wil ik er wel een bestellen. Soms word ik moe van mezelf, eeuwige twijfelaar... dus ik wil nog wel eens prijzen vergelijken en verder kijken dan mn neus lang is.

Enfin, was goed en deal was rond. Prettig mee kunnen werken, tot ie op gegeven moment niets meer deed. Heating element was kapot gegaan. Op de vraag of ze die ook los konden leveren kwam snel een antwoord; was niet beschikbaar, zou 'm bestellen. En iets meer dan een weekje later viel er kosteloos en zonder verder vragen een heating element in de brievenbus.

De een is positief, de ander is negatief. Gelukkig ging het bij mij niet om een flink bedrag, maar zijn service naar mij kun je gerust klantvriendelijk noemen.

De wet is duidelijk; als er echt geweigerd wordt kun je je gelijk halen via de rechter.
 
.. dat doet multistrobe ze dus niet.. zegt multistrobe ook in email..
net als dat op een website van de politie staat dat je aangifte kan doen, maar in werkelijkheid kan dat niet..
Hmmmm zouden multistrobe en politie van elkaar af hebben gekeken?

Als ze zelf hun eigen algemene voorwaarde al tegenspreken per mail, dan moet je het gewoon via de rechter spelen. Dat win je geheid en dan draaien zij dus als je het goed aanpakt voor de kosten op.
 
Is er niet meer aan de hand waardoor die mensen van die zaak zo reageren.

ja, zodra ze bij multistrobe hun geld binnen hebben boeit het hun niet meer, voor een relatief schaars bedrag kan het niet uit naar de rechter te stappen, politie zet zich op geen enkele wijze in tegen oplichting dus Multistrobe kan gewoon z'n gang gaan met dergelijke malafide praktijken.
 
ja, zodra ze bij multistrobe hun geld binnen hebben boeit het hun niet meer, voor een relatief schaars bedrag kan het niet uit naar de rechter te stappen, politie zet zich op geen enkele wijze in tegen oplichting dus Multistrobe kan gewoon z'n gang gaan met dergelijke malafide praktijken.
is het misschien een idee om massaal te gaan mailen naar multistrobe met het verzoek e.e.a. in orde te maken ?
 
Nick, waarom worden die kuttopics van jou steeds toch nog zo oud :?

Elk ander kan een topic over scammers openen en die wordt na 3 posts gesloten omdat er al 1000 andere zijn. Maar jij weet het net zo te verpakken dat ze 'm open laten :P
 
ja, zodra ze bij multistrobe hun geld binnen hebben boeit het hun niet meer, voor een relatief schaars bedrag kan het niet uit naar de rechter te stappen, politie zet zich op geen enkele wijze in tegen oplichting dus Multistrobe kan gewoon z'n gang gaan met dergelijke malafide praktijken.

Ook voor kleine bedragen kun je prima naar de rechter stappen. Die heeft geen boodschap over de hoogte van het bedrag, enkel naar de omstandigheden en redenen van het geschil.
 
Ik ga aangifte doen van internetoplichting(niet dat de politie iets met een dergelijk strafbaar feit gaat doen) en wil zo veel mogelijk zien te voorkomen an meer mensen slachtoffer worden door de praktijken van multistrobe.

Dat heeft niet zo'n zin, want je bent niet opgelicht. Je hebt een ondeugdelijk product gehad en de leverancier is nu verplicht dat probleem samen met jou op te lossen. Met oplichting heeft dat echter niets van doen.

Je zult de leverancier schriftelijk in gebreke moeten stellen en als deze niet reageert kun je overwegen een incassobureau in te schakelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan