haha Thailand en vanaf nu dan gewoon ook de restGeef maar toe, dit is gewoon een verkapt SBK Thailand topic.
Vorig jaar vochten Rea en Sykes hier flink met elkaar, maar durfden ze nog geen wilde moves te maken. Met Davies er tussen hoop ik op écht vuurwerk dit jaar!
Motogp 500cc is altijd al veel populairder geweest dan het WKSBK.Dat de populariteit van het WSBK afneemt heeft denk ik meer met het succes van de MotoGP te maken. Op Kawasaki en Ducati na is er niet echt veel steun vanuit de fabrieken (relatief tot MotoGP) Ik blijf overigens gewoon naar beide kijken.
Goed idee om 1 topic te openen voor alle races.
Eensch met het idee?
Had bijna de OP voor het Assen topic af
Ben ik (helaas) toch niet met je eens. De races in Philip Island zijn absoluut geen graadmeter voor hoe de rest van het seizoen verloopt qua close racing. Hier is Philip Island namelijk beroemd om, het prachtige racen dat het voortbrengt.
Toch maf dat de interesse in het WSBK blijkbaar wat afneemt, terwijl de races toch vaak erg leuk zijn!
Case in point: de laatste races op Philip Island
Had bijna de OP voor het Assen topic af
Zeker!
Dat Phillip Island en Thailand niet de populairste weekenden zijn, kan ook liggen aan het tijdstip vroeg in de ochtend. De middagraces worden volgens mij over het algemeen beter bekeken.
Ben ik (helaas) toch niet met je eens. De races in Philip Island zijn absoluut geen graadmeter voor hoe de rest van het seizoen verloopt qua close racing. Hier is Philip Island namelijk beroemd om, het prachtige racen dat het voortbrengt.
Vorig jaar waren de races op Philip Island bijvoorbeeld ook erg spannend, maar ging (mijns inziens) de rest van het seizoen qua onderlinge spanning als een nachtkaars uit. En dat is niet voor het eerst.
Het WSBK kampioenschap heeft vele problemen: het opsplitsen van de races naar twee verschillende dagen, de beperkte beschikbaarheid van beeldmateriaal op de televisie, de coureurs waarbij velen hoopten op of terugkomen van een carrière in de MotoGP en de teloorgang van de superbikemarkt/supersportmarkt in Europa.
Daarnaast zijn de huidige talenten die doorkomen te politiek correct en nietszeggend. Te clean, te sponsor minded en niet de echte rauwdouwers die we "vroeger" zagen. Michael van der Mark heeft dat nog wel wat in zich, maar het is te veel ouwe-jongens-krentenbrood.
Als de focus zich dan verlegt op 'groeimarkten' zoals Thailand waar je toch met tijdszones te maken hebt, zijn er een stuk minder motorsportfanaten die daar nog voor op staan (buiten Philip Island, want zoals gezegd: dat brengt altijd mooi racen voort). Buiten ikzelf dan, want ik kijk alles.
De daling in interesse van het WSBK kampioenschap heeft zich naar mijn mening sinds 2010 ingezet. Vanaf dat moment is het echt stukken minder interessant geworden. Bayliss gestopt, Haga die aanmoddert en weggaat, Spies die doorgroeide, Biaggi die uiteindelijk ook vertrekt, Neukirchner die zich blesseert en nooit meer de oude wordt. Er zijn niet heel veel erg kleurrijke coureurs voor teruggekomen. Just my two cents, though.
PI niet populair? Waar is dat op gebaseerd? Vind dat 1 van de mooiste circuits juist. Maar goed mijn mening is natuurlijk niet representatief voor het geheel.
Ben ik (helaas) toch niet met je eens. De races in Philip Island zijn absoluut geen graadmeter voor hoe de rest van het seizoen verloopt qua close racing. Hier is Philip Island namelijk beroemd om, het prachtige racen dat het voortbrengt.
Vorig jaar waren de races op Philip Island bijvoorbeeld ook erg spannend, maar ging (mijns inziens) de rest van het seizoen qua onderlinge spanning als een nachtkaars uit. En dat is niet voor het eerst.
Het WSBK kampioenschap heeft vele problemen: het opsplitsen van de races naar twee verschillende dagen, de beperkte beschikbaarheid van beeldmateriaal op de televisie, de coureurs waarbij velen hoopten op of terugkomen van een carrière in de MotoGP en de teloorgang van de superbikemarkt/supersportmarkt in Europa.
Daarnaast zijn de huidige talenten die doorkomen te politiek correct en nietszeggend. Te clean, te sponsor minded en niet de echte rauwdouwers die we "vroeger" zagen. Michael van der Mark heeft dat nog wel wat in zich, maar het is te veel ouwe-jongens-krentenbrood.
Als de focus zich dan verlegt op 'groeimarkten' zoals Thailand waar je toch met tijdszones te maken hebt, zijn er een stuk minder motorsportfanaten die daar nog voor op staan (buiten Philip Island, want zoals gezegd: dat brengt altijd mooi racen voort). Buiten ikzelf dan, want ik kijk alles.
De daling in interesse van het WSBK kampioenschap heeft zich naar mijn mening sinds 2010 ingezet. Vanaf dat moment is het echt stukken minder interessant geworden. Bayliss gestopt, Haga die aanmoddert en weggaat, Spies die doorgroeide, Biaggi die uiteindelijk ook vertrekt, Neukirchner die zich blesseert en nooit meer de oude wordt. Er zijn niet heel veel erg kleurrijke coureurs voor teruggekomen. Just my two cents, though.
Dat is absoluut zo. Spanning alleen helpt de populariteit van de sport niet helaas.Dan kan men wel zeggen de races zijn vaak spannender in het sbk klopt! maar een merkencup ergens op een onbekend circuit is vaak ook zeer close maar krijgt geen aandacht het gaat waar rijden de aller besten in.
De daling in interesse van het WSBK kampioenschap heeft zich naar mijn mening sinds 2010 ingezet. Vanaf dat moment is het echt stukken minder interessant geworden. Bayliss gestopt, Haga die aanmoddert en weggaat, Spies die doorgroeide, Biaggi die uiteindelijk ook vertrekt, Neukirchner die zich blesseert en nooit meer de oude wordt. Er zijn niet heel veel erg kleurrijke coureurs voor teruggekomen. Just my two cents, though.
Mede daarom leek me 1 algemeen WSBK topic wel handig en overzichtelijk.12 schamele reacties,vroegah waren er dat er over de 200
Juist, ook mede daarom dit topicHet topic zelf is niet helemaal representatief natuurlijk, want veel discussie werd al in het MvdM-topic gehouden.
Die 12 reacties zijn verklaarbaar gezien het tijdstip van het aanmaken van het topic. Zag hem pas op maandag na het raceweekend bovendrijven.
Ik zit in de seizoensreview van 2001 en pas die van 2000 gekeken.
Man, man! Geweldigde races! Geweldige namen.
King Carl Fogarty, Troy Bayliss, Troy Corser, Frankie Chili, Colin Edwards, Akira Yanagawa, Aaron Slight, Noriyuki Haga, Ben Bostrom, Gregorio Lavilla, Neil Hogdson, James Toseland, Ruben Xaus, Stephan Chambon, Teddyuki Okada, Broc Parkes, Regis Laconi, Peter Goddard...