WillemVonGrumble
MF veteraan
- 22 aug 2010
- 38.968
- 10
Precies, aan een Superstock 1000 zie je toch ook niet dat die veel goedkoper is?
En voor de spanning van de races maakt het ook niet uit, zo niet beter, meer gelijkheid en competitie.
Ik vindt de link die hij trekt naar BSB wel aardig, niet zozeer de revlimiter, maar de showdown bijvoorbeeld.Persoonlijk zie ik liever een WSBK dichtbij de straatmotor net zoals de DTM voor de auto vroeger ook was.
Radicaal en of een extremer WSBK betekent duurder dubbel zo hoogdrempelig als nu al het geval is ?
Hulpmiddelen en poes pas er af en een lekkere pure raceklasse , dat moeten ze doen !
En die rare opstelling in race 2 moeten ze toch echt wat anders voor verzinnen
Mee eens hoor, maar dan dan schrijven ze daar weer dure programmatuur voor wat lastig te controleren is of het binnen de regels valt.Nadeel is alleen dat straatmodellen die poespas ook al hebben. Zelfs meer.. actieve vering en actieve tractioncontrol etc. Als dat op de straatmodellen zit mogen ze daar ook mee racen vind ik. Maar niet met aftermarket elektronica dan
Nadeel is alleen dat straatmodellen die poespas ook al hebben. Zelfs meer.. actieve vering en actieve tractioncontrol etc. Als dat op de straatmodellen zit mogen ze daar ook mee racen vind ik. Maar niet met aftermarket elektronica dan
en hoe ga je dat verbieden dat fabrikanten RRRRRRRRRRRRR en sps mogen makenKlopt inderdaad maar ik vind dat ze daar gewoon vanaf moeten stappen aangezien er ook niet echt meer sprake is van normale straat fietsen maar speciale uitvoeringen / oplages / homologatie modellen
Klopt inderdaad maar ik vind dat ze daar gewoon vanaf moeten stappen aangezien er ook niet echt meer sprake is van normale straat fietsen maar speciale uitvoeringen / oplages / homologatie modellen
Techniek staat nooit stil, logisch dat de parade paardjes vol met zo veel mogelijk state of the art technische snufjes hangen. Dat is altijd zo geweest. De techniek word steeds beter, ook op motorfietsen. Ik vind het machtig mooi persoonlijk. Superbikes zijn de supercars onder de motorfietsen. De prestige moet weer terug komen in dit kampioenschap, ik denk dat je daarmee een goed begin maakt door richting een soort superstock klasse te gaan, zoals al geopperd werd. Ik denk persoonlijk dat je de fabrikanten binnen hun macht een zo goed mogelijk product in de markt moet laten zetten waarmee je echt in de basis bewijst de beste machine te hebben door er wereld kampioen mee te worden. Brengt het in mijn ogen ook weer dichter bij de werkelijk afzetmarkt, want de machine die het wereld kampioenschap gewonnen heeft is bijna 1 op 1 te koop in de winkel, waardoor de potentiele koper er meer feeling mee krijgt.
Die intentie vroeger ook al zo,dus niks nieuws
Het grootste verschil is : vroegah wou iedereen een superbike,tegenwoordig is men veel meer into de naked versies (die qua prestaties heel dicht bij hun superbike versie liggen) ervan en laat men de superbikes,hoe mooi dan ook, links liggen.
Het huidige superbike is eigenlijk geen,overtuigende,afspiegeling meer van de motorparken in de wereld,.
Superbikes worden steeds meer "snuisterijen"
Ik weet niet eens wat snuisterijen zijn...zover is het alDie intentie vroeger ook al zo,dus niks nieuws
Het grootste verschil is : vroegah wou iedereen een superbike,tegenwoordig is men veel meer into de naked versies (die qua prestaties heel dicht bij hun superbike versie liggen) ervan en laat men de superbikes,hoe mooi dan ook, links liggen.
Het huidige superbike is eigenlijk geen,overtuigende,afspiegeling meer van de motorparken in de wereld,.
Superbikes worden steeds meer "snuisterijen"
Lang verhaal waarmee ik het eensch ben
en hoe ga je dat verbieden dat fabrikanten RRRRRRRRRRRRR en sps mogen maken
Die intentie vroeger ook al zo,dus niks nieuws
Het grootste verschil is : vroegah wou iedereen een superbike,tegenwoordig is men veel meer into de naked versies (die qua prestaties heel dicht bij hun superbike versie liggen) ervan en laat men de superbikes,hoe mooi dan ook, links liggen.
Het huidige superbike is eigenlijk geen,overtuigende,afspiegeling meer van de motorparken in de wereld,.
Superbikes worden steeds meer "snuisterijen"
nee niet verbieden, ducati , honda, kawa en konsoorten gaven in het verleden het juiste voorbeeldNiet verbieden kerel, gewoon de "standaard "fiets pakken en niet de R , sp etc.
Tijd om he kampioenschap te evranderen naar Nakedsuperbikes dus
Gewoon door ons laten organiseren, wij weten het allemaal beter.,al is het maar om de zin "race on sunday,sell on monday" weer leven in te blazen.
Flikker terloops de dorna ook maar buiten,en laat een,nog op te richten, organisatie,die in de geest van het BSB handelt,het zaakje regelen
Succes gegarandeerd
Klopt, het worden steeds meer de supercars onder de motorfietsen. Het blijven echter wel de gezichten van het merk op race gebied. De MotoGP motoren zijn de prototypes. De Superbike machines zijn de straat machines, daarin moet je dicht bij de kern blijven, om zo connectie met het merk te creeeren. Nu is de ZX10R superbike van Rea erg leuk, maar welke connectie heeft het nog met de straat motor? Ik denk echt door in te zetten op dichterbij de straat versie blijven en dat ook onder de aandacht brengen, je al een stap gemaakt hebt. Dat is niet het enige, want wat ik daarnaast mis nu bij World Superbikes is de beleving, de connectie met het spul wat er rond raced en voornamelijk het gericht onder de aandacht brengen bij de mensen. Daar is iedereen schuldig aan. Van organisatoren tot aan de fabrikanten tot aan de teams. Bij de teams draait alles om de zakelijke relaties, de fabrikanten door niet meer vanuit de fabriek te ondersteunen en de organisatie door te weinig te doen om de sport weer bekend te maken onder het grote publiek. Het is niet bereikbaar meer. Ik vind dat ze daar bij de MotoGP al vanuit de organisatie beter mee omgaan, de persconferenties met vragen vanuit social media voorafgaand bijvoorbeeld, totaal inhoudelijk niet boeiend, maar maakt de sport wel bereikbaarder. Mensen willen tegenwoordig zich kunnen associeren met iets, ergens mee kunnen pochen, status... Zie bijv. Max Verstappen. Ook al presteert hij niet, het is toch altijd de schuld van Vettel en Max is een held.:p Het gaat allemaal om uitstraling tegenwoordig, inspelen op wat het grote publiek wil zien. Dat zijn ze bij de WorldSBK al jaren kwijt door gewoon, met z'n allen, weg te kijken en in die kleine bubble te blijven hangen.
Gewoon door ons laten organiseren, wij weten het allemaal beter.
En als ik dan de voorzitter wordt dan ben ik over vijfig jaar een type als Bernie Ecclestone met nog een blonde chick er naast.
Gewoon door ons laten organiseren, wij weten het allemaal beter.
En als ik dan de voorzitter wordt dan ben ik over vijfig jaar een type als Bernie Ecclestone met nog een blonde chick er naast.
Check! Het overleghonk staat al vast.Wordt ik de penningmeester
Ik ben net van de Tadalafil af. Veel beter spul.En een pak viagra
Jij zegt het ,maar doe eens eens een wereldwijde enquete over hoe motorrijders een kampioenschap ingedeeld willen zien en ik denk dat je verrassende uitslagen krijgt.
nee niet verbieden, ducati , honda, kawa en konsoorten gaven in het verleden het juiste voorbeeld
Dure homologatie modellen zoals kawa soez deed met de dubbele R, ducati met sp., sps en R, honda met rc30. Die zag je veel in het straat beeldHeb het nu 3 x gelezen en snap nog niet wat je bedoeld.