YonnyHernandez
MF veteraan
- 4 mei 2012
- 3.660
- 1.231
Vloeiende banen zoals Assen en PI zorgen automatisch voor betere races dan op dit soort stop en go banen.Zoals gezegd: de spanning in Philip Island staat helaas niet garant voor verdere spanning in het seizoen. Weinig enerverende race, maar een goede top 5 voor van der Mark.
Daar zit iets in, alhoewel ik zelf dit circuit erg mooi vind.Vloeiende banen zoals Assen en PI zorgen automatisch voor betere races dan op dit soort stop en go banen.
Gridvolgorde voor race 2 maakt het wel wat interessanter voor ons als kijker.
Amper.... Leuk om vd Mark dan op eerste rij te zien maar met een ronde 4 is het gewoon weer als normaal. Ik snap deze truc niet. het heeft totaal geen zin, afgezien van de commerciele waarde dat er eens een andere machine en sponsor 3 rondes voorin rijd.
Voor het wedstrijd verloop is het totaal niet interessant.
Amper.... Leuk om vd Mark dan op eerste rij te zien maar met een ronde 4 is het gewoon weer als normaal. Ik snap deze truc niet. het heeft totaal geen zin, afgezien van de commerciele waarde dat er eens een andere machine en sponsor 3 rondes voorin rijd.
Voor het wedstrijd verloop is het totaal niet interessant.
Mickye start vanaf P2 , en met een goede start kan hij zich gaan vestigen in de kopgroep en ik denk dat als ze nog kunnen verbeteren in de setting dat hij nog dichter tegen het podium aan zit of een P4 met een mindere achterstand op de kopman .
Ik vind trouwens dat hij het eigenlijk al bizar goed doet op die Yamaha .
En als ik zie waar Hayden en Bradl staan weet ik wel dat v/d Mark de juiste keuze gemaakt heeft om naar yamaha over te stappen
En als ik zie waar Hayden en Bradl staan weet ik wel dat v/d Mark de juiste keuze gemaakt heeft om naar yamaha over te stappen
Amper.... Leuk om vd Mark dan op eerste rij te zien maar met een ronde 4 is het gewoon weer als normaal. Ik snap deze truc niet. het heeft totaal geen zin, afgezien van de commerciele waarde dat er eens een andere machine en sponsor 3 rondes voorin rijd.
Voor het wedstrijd verloop is het totaal niet interessant.
In theorie maakt het die eerste vier ronden wel spannender natuurlijk.
Ik ben overigens allang blij dat het niet het effect had zoals bij de WTCC enkele jaren geleden.. Daar draaiden ze, na race 1, de grid om vanaf P10. Dus als je als je de race won, startte je race 2 als 10e, terwijl nr 10 race 2 op pole begon. Dan zag je dat gasten zich aan het einde van race 1 lieten afzakken om zo de volgende race op pole te beginnen, dat is pas irritant in een race.
Iemand trouwens enig idee wat er met Laverty was gebeurd vandaag? Die was in de laatste ronde ineens 'out', was hij gevallen of was er een technisch probleem?
Deze WSS race gaf goed aan dat je eigenlijk maar twee coureurs nodig hebt voor een leuke wedstrijd, maar laat eveneens zien dat dit kampioenschap wel erg leeg is qua vaste deelnemers en er een blik wildcards moet worden opengetrokken om nog wat finishers te hebben... Jammer.
De race zelf was vermakelijk overigens.
22 starters in de WSS klasse is echt niet veel, gezeur of niet.Okay Joris, nou is't wel genoeg geweest hè, hou's op met zeuren.
Weinig finishers omdat er veel crashes waren - het veld startte toch echt met 20 man! Een wildcard die de dag van z'n leven heeft, dat is één van de vele dingen waar oude mensen altijd van lopen te zeiken dat dat tegenwoordig niet meer kan. Heerlijk dat er nog een kampioenschap is waar je als wildcard gewoon mee kunt doen! En achter de "top twee" waren er nog allerlei leuke gevechten, ik heb genoten!
Vanaf Aragón hopelijk iedereen weer met een motor die niet opblaast, Sofuoglu erbij, en dan knallen we weer net zo hard door!
Mijn hoop voor de winst (buiten #60): Tom Sykes!
22 starters in de WSS klasse is echt niet veel, gezeur of niet.
Dat was helemaal een probleem inderdaad ja.MotoGP = 24, dus zonder de Europese motoren al aan 22 komen is prima. Wat maken die tien man achterin nou uit.Anyway, zolang we niet aan "lining up equals points" aantallen komen, zoals rond 2011 in de MotoGP, vind ik het prima.