Nogmaals, ik begrijp dat ze het aantrekkelijker willen maken voor de kijkers, maar ben er niet van overtuigd dat dit de manier is.
Goede prestaties worden bestraft, ongeacht of dit voortkomt uit de geweldige kunsten van een coureur of de kunde van de engineers.
Vroeger had je wel eens van die race-games waarbij de achterblijvers een boost kregen.. ik vond dat ook altijd al irritant, het maken van fouten en het nemen van risico's werd beloond.
Dit is de beste korte verwoording die ik voorbij heb zien komen.Nogmaals, ik begrijp dat ze het aantrekkelijker willen maken voor de kijkers, maar ben er niet van overtuigd dat dit de manier is.
Goede prestaties worden bestraft, ongeacht of dit voortkomt uit de geweldige kunsten van een coureur of de kunde van de engineers.
Vroeger had je wel eens van die race-games waarbij de achterblijvers een boost kregen.. ik vond dat ook altijd al irritant, het maken van fouten en het nemen van risico's werd beloond.
Dat zou best wel eens de basis van de nieuwe regels kunnen zijn, waar langzaam naartoe opgeschoven wordt. Ik las eerder ergens dat de Stock 1000 vanaf 2019 wordt opgeheven, maar ik heb dat nog nergens bevestigd gezien.Waarom niet de huidige SBK regels op de schop en allemaal met een superstock rijden?
Dan is de basis van de motor belangrijker dan de financiën van een fabriek/team, is het voor meer teams betaalbaar, dus grotere startvelden en ook voor privéteams een mogelijkheid op podiums.
Het meeste publiek interesseert het niet, of een rondje nu 3 seconden sneller of langzamer gaat.
Die wil gewoon mooie races zien.
In de autoracerij is de WTC ook ten onder gegaan doordat het te duur werd, waardoor fabrikanten afhaakten, klein startveld en de paar overgebleven fabrieksteams alles wonnen.
Nu gaan ze verder als TCR, waar fabrikanten geen teams mogen inzetten en de auto's redelijk gelijk zijn.
Het afgelopen jaar waren er in het TCR vele spannende races met grote startvelden.
Yamaha's lijken er goed bij te zitten!
10e voor van der Mark na de Superpole is helaas niet super. Hopelijk kan hij nog wat goedmaken in de race.Yamaha's lijken er goed bij te zitten!
10e voor van der Mark na de Superpole is helaas niet super. Hopelijk kan hij nog wat goedmaken in de race.
Link naar de race:Ook de Asia Talent Cup dit weekend in Thailand te zien op Eurosport Player en Youtube.
Ik had gehoopt dat VdM toch wel de overhand zou hebben dit seizoen. Okay, drie races gehad van de zestien, maar ik ben niet altijd een geduldig man.
Mss is Lowes wel gewoon beter dan Michael...
Op de Honda versloeg hij altijd zijn teammaat, maar bij Yamaha wil het nog niet lukken.
Is de race nou niet eens live op de eurosport player?