vissertje6
Rookie
- 1 feb 2018
- 1
- 0
Hallo allen,
Ik Mar heb een X-Max 300 uit 2018
En heb een scorpion uitlaat maar vraag mij af of ik er nog een mallossi vario in zal monteren
Geeft dit problemen met de snaar en as die er inzitten heeft iemand hier ervaring mee en scheelt het echt veel met de trekkracht met optrekken.
Alvast bedankt Mar
Ik rijdt zelf geen X-Max 300, maar een Beverly 350. Heb er een Malossi uitlaat met voorbocht en een Malossi vario in zitten. Vario merk je echt het beste en leverde bij mij zo’n 3pk winst op. De motor maakt wel meer toeren waardoor het verbruik iets zal stijgen.Hallo allen,
Ik Mar heb een X-Max 300 uit 2018
En heb een scorpion uitlaat maar vraag mij af of ik er nog een mallossi vario in zal monteren
Geeft dit problemen met de snaar en as die er inzitten heeft iemand hier ervaring mee en scheelt het echt veel met de trekkracht met optrekken.
Alvast bedankt Mar
Een Malossi Vario is toch een set voor de overbrenging? Hoe kan die dan jouw motor 3pk winst opleveren? Hoe heb je die winst gemeten?Ik rijdt zelf geen X-Max 300, maar een Beverly 350. Heb er een Malossi uitlaat met voorbocht en een Malossi vario in zitten. Vario merk je echt het beste en leverde bij mij zo’n 3pk winst op. De motor maakt wel meer toeren waardoor het verbruik iets zal stijgen.
sliders ben ik persoonlijk geen voorstander van.
Klopt is idd een set voor je overbrenging. Volgens de Malossi site zou er een pk winst van 3pk te halen zijn. Wil in het voorjaar een keer de scooter laten banken en afstellen. Zullen dan meteen zien wat de winst is.Een Malossi Vario is toch een set voor de overbrenging? Hoe kan die dan jouw motor 3pk winst opleveren? Hoe heb je die winst gemeten?
Persoonlijk vind ik hetzelfde resultaat met de 10% lichtere sliders dan origineel. Als met de mallosi vario. Beter aangrijp moment en iets hoger in toeren. Als je echt winst wil maken in het vertrek moet je de koppeling veranderen of straffere trekveren plaatsen@supper. Kan je dat wat meer verduidelijken als je wilt. Het hoe wat en waarom.......
Dat denk ik dus ook.Lijkt me sterk dat een motorblok ongeacht het merk door een andere vario meer pk-aas kan leveren. Een motorblok heeft een bepaalt afgegeven maximum vermogen bij een bepaald toerental. Dit kan je alleen veranderen door bv chip tuning en werken met hetere nokkenassen en grotere kleppen. Wat je wel kan beïnvloeden met een andere vario of andere gewichtjes is dat je door het sneller op toeren komen eerder op het door de fabriek opgegeven koppel terecht komt wat kennelijk dus voelt als extra vermogen.................maar extra pk-aas..............
Heb een leuke Vario test gevonden van de Beverly, waar er dus wel meer vermogen word gehaald. De Polini vario zelfs 4pk. Even kijken of de link werkt.Lijkt me sterk dat een motorblok ongeacht het merk door een andere vario meer pk-aas kan leveren. Een motorblok heeft een bepaalt afgegeven maximum vermogen bij een bepaald toerental. Dit kan je alleen veranderen door bv chip tuning en werken met hetere nokkenassen en grotere kleppen. Wat je wel kan beïnvloeden met een andere vario of andere gewichtjes is dat je door het sneller op toeren komen eerder op het door de fabriek opgegeven koppel terecht komt wat kennelijk dus voelt als extra vermogen.................maar extra pk-aas..............
Heb een leuke Vario test gevonden van de Beverly, waar er dus wel meer vermogen word gehaald. De Polini vario zelfs 4pk. Even kijken of de link werkt.
Variomatiktest Beverly 350
Getreu dem Motto "da geht noch was" nahm man sich bei Wahner's Motoshop (WMS) den neuen Piaggio 350ccm Motor, eingebaut im Beverly Sport Touring,…www.wms24.de
Nogmaals, je krijgt er een totaal anders rijdende scooter voor terug.
Toen ik m'n eerste motorscooter kocht, de Honda PCX 125, ging die 106 km teller op topsnelheid. (98 GPS)
Na montage J.Costa ging de scoot 118 km op de teller.
M'n SR300 reed een stuk sneller natuurlijk, maar nog relaxed met acceleratie.
Na montage Malossi ineens heel snel in acceleratie.
M'n Nexus zoals ik al eerder schreef, ook totaal anders. Veel feller en minder trillingen.
Natuurlijk gaat je verbruik ook iets omhoog.
Ik heb op de site van Malossi hun vario voor mijn BV300 bekeken.Maar dat is allemaal mogelijk hoor Ferry34 en is ook niet de "discussie"bovendien heb je de verschillen (in karakter) zelf ervaren. Er werd beweerd dat je door het monteren van diverse "setjes" pk-winst zou krijgen.............dat is gewoon oplichting In de voorbeelden die jij noemt, die hebben/hadden allemaal een van fabrieks wege opgegeven vermogen/koppel bij een X-toerental. Het enige wat er gebeurt bij montage van de diverse setjes/gewichtjes is het veranderen van toerental/souplesse etc. die jij fijner vind aanvoelen dan dat ze het bij die fabriek op dat moment hadden bedacht...............en daar is niets mis mee als je dat wilt doen Echter pk-winst.......................
Hoeft niet. Hier is de referentie: VARIATOR MULTIVAR 2000Ik geloof je op je woord Peter CC
(...)
Ik zie hier toch echt tot 130km/h VERMOGENS winst. Of hoe moeten we dit dan noemen?Hoeft niet. Hier is de referentie: VARIATOR MULTIVAR 2000
Waaruit leid je die vermogenswinst af?Ik zie hier toch echt tot 130km/h VERMOGENS winst. Of hoe moeten we dit dan noemen?