Xenon groot licht beide lampen

Quotient

MF'er
23 feb 2009
59
0
Ravenswoud
Beste motorrijders,
Nu heb ik sinds kort Xenon op mijn motor en als ik mijn dimlicht aan heb brand zoals gewoonlijk mijn linker pit. Zodra ik grootlicht aan zet brand mijn rechter, maar gaat mijn linker uit. Nu zou ik het graag willen dat bij het inschakelen van het grootlicht beide lampen gaan branden en bij dimlicht gewoon 1 pit. Ik denk niet dat het zo makkelijk is van draadjes doorlussen i.v.m lekstroom de andere kant op zodat ze constant branden. En dat je Xenon er kapot van gaat(denk ik)

Wie kan mij hier mee helpen?

Groeten Robert
 
Waarschijnlijk wordt het uitschakelen van het dimlicht bij inschakelen van het groot licht,
geregeld in de schakelaar van het grootlicht.
Die openschroeven, en kijken hoe de schakelaar in elkaar zit.
(Als je seint met groot licht, blijft het dimlicht wel branden vermoed ik.)

Goed, het kabeltje van het dimlicht in de grootlichtschakelaar loshalen,
en zorgen dat daar "permanent" stroom op komt.
Rest kun je zo laten als het is.

Doorverbinden van de lampen lijkt mij niet zo'n goed idee in dit geval.
 
Weet je toevallig ook hoeveel ohms zo'n diode moet wezen? En maakt het ook nog uit wat voor type? Of maak dat voor Xenon niet uit?

Diodes gaan niet op ohm (weerstand), maar wordt vooral op vermogen gedefinieerd.
(sperstroom en spanning, doorlaatstroom, max vermogen).

Maar, zoals ik het hierboven schreef, je hebt er niet een nodig.
 
Diodes gaan niet op ohm (weerstand), maar wordt vooral op vermogen gedefinieerd.
(sperstroom en spanning, doorlaatstroom, max vermogen).

Maar, zoals ik het hierboven schreef, je hebt er niet een nodig.


Had ik kunnen weten... gaat om de amperes... |(
Ik zal vanavond ff mijn schakelaar los halen en kijken hoe de boel is aangesloten.
 
heeft er dan iemand voor TS een elektrisch schema van zijn motor.
kan ie eerst kijken hoe de schakeling is in de lichtschakelaar.
voordat ie alles open maakt en er niks van begrijp.
 
Heb ff een ander stuurschakelaar opgehaald en aangesloten. Nu werkt het zoals ik het wou. Mijn vorige schakelaar kon niet eenvoudig overbrugt worden, omdat in de schakelaar een verbreek contact zat die gewoon mijn dimlicht uitschakelde. Dit opgelost met een nieuwere type schakelaar waarbij je dimlicht constant brandt (geen ramp want dan rij je ook altijd met licht!)

Toch bedankt voor de reacties.

Gr Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan