Xenon verlichting opT-Max

mad masc

MF veteraan
29 apr 2006
1.015
5
Katwijk aan zee
Vanavond heb ik Xenon verlichting ingebouwd.

Het is redelijk eenvoudig te doen.

1- Kit bestellen

2- Spiegels, voordeksel kuip, kuipruit, en afdekplaat dashboard verwijderen.

3- Ballast bevestigen

4- Halogeen H7 lamp omwissellen voor Xenon lamp

5- Draadjes aansluiten

6- Testen

7- Afdekplaat dasboard, kuipruit, voordeksel kuip monteren.

Ik heb er ongeveer 75 minuten over gedaan.

Ziehier het resultaat:
 
Laatst bewerkt:
Als vergelijk: lichtbeeld grootlicht.
Dit schijnt wel verder, maar heeft geen bundel op het wegdek.

Sorry, foto ontbreekt. Ben ook maar amateur |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
resultaat:
full
 
Heb je ook nog draadjes naar je accu getrokken? En uit de ballast komen 2 kabels, heb je die alle 2 aangesloten?
 
Dat is nog eens een partij licht ! Is dit nu die set van Carlight ?
Het vooronder van de T-max is zo te zien nog redelijk volgebouwd met die luchtfilterkast, dan komt het goed uit dat die ballast zo klein is.
 
Ziet er goed uit.
Standaard verlichting is zwaar ruk op de Tmax.

Is het verschil heel groot?

Ik ben regelmatig op pad in het donker en erger me rot aan de standaard verlichting
 
Het geeft inderdaad een bak licht.En nu heb ik eigenlijk nog het idee dat de bundel nu iets te laag staat.(volgens mij lager als voorheen omdat de lamp iets langer is).

De stekker die op de oorspronkelijke lamp zit sluit je aan op de kabel die voorzien is van 2 kabelschoentjes. De polariteit is belangrijk voor een ballast, dus even meten vóór je de bedrading aansluit.

Lijkt logisch, maar ik vermeld het even want de draden aan de lampstekker van de T-max zijn beiden zwart.

Aansluitschema staat op de doos.

De andere kabel sluit je aan op de Xenon lamp.Kan maar op 1 manier.

Er is geen extra bedrading naar je accu nodig.

Normale situatie: stekker => H7 Lamp

Xenon situatie: stekker => ballast => Xenonlamp.

Het is een set van het merk Pilot. H7 6000K voor motor.
€119,- bij Xenonstore.
 
Laatst bewerkt:
klinkt eenvoudig.

neem aan dat de hoogte afstelling van de lampen ook nog goed werkt?
 
Inderdaad.

In weze verandert er niets, er komt alleen een blokje electronica tussen stekker en lamp.

En het lampje heeft een andere naam *D
 
Laatst bewerkt:
T-maxer, staat jouw koplamp niet zowiezo te laag?

Ik vond de lichtopbrengst in standaard uitvoering niet slecht.

Heb helaas geen vergelijkende foto, want toen ik begon te bouwen was het nog licht buiten. 8-)
full
 
zou kunnen dat i wat te laag staat.
r is een trukje met doorverbinden van de koplampen zodat in gedimde stand beide lampen branden. misschien ga ik dat proberen. ben alleen aan het uitvogelen welke draad ik precies moet verbinden.

iemand advies/raad?
 
Mooi licht,
Op mijn Tmax heb ik beide koplampen aan *D , gewoon een draadje doortrekken naar de andere fitting en tevens een Clear of Blue High Energy lampjes erin, net zo mooi en symetries ;) Nu heb ik best mooi beeld op de weg, alleen als ik groot selecteer is er maar een aan! Maar met Pass alles bij! 8-)
Maar oppassen met handvat verwarming erbij in de winter :? , dan moet ik hem s'nachts wel aan de drupellader zetten voor een koude start s'morgens (ultimate III) :Y
Want voor een stoplichtje staan wachten zie je spanning ietsje inzakken bij stagionair, kanie eigenlijk net niet allemaal trekken '( Een andre (hoger Amp) batterij is ook geen optie. Maar ja ik rij zo al vier winters en zonder (hulp!) start problemen.
Succes
See you 8-)
 
zou kunnen dat i wat te laag staat.
r is een trukje met doorverbinden van de koplampen zodat in gedimde stand beide lampen branden. misschien ga ik dat proberen. ben alleen aan het uitvogelen welke draad ik precies moet verbinden.

iemand advies/raad?

Voor langs je luchtfilter huis loopt het draadje naar je rechter "dim" licht, maak in het midden een mooi tweede (Split) draadje aan en voer dat naar de linker lampfitting waar toevallig(!) een oppeningetje zit voor het dimlicht pootje van de lamp een steekoogtje aan het kabeltje krimpen en erin steken, kun je er altijd ook makkelijk weer uittrekken als je commentaar (illigaal!) krijgt ;)
Succes
Kees
 
Hoogte na laten stellen.Stond inderdaad iets te laag.

Maar je kan er heel makkelijk bij.


Aan de 2e koplamp laten branden heb ik ook gedacht.

Maar dit vond ik wel geinig zo. :9
 
Zo kan je natuurlijk ook een 2e Xenon lamp (H4 Bi xenon voor ook groot licht) aansluiten. :9~


Dan gebruik je nog steeds maar 70watt ipv 110

En dan hoeft ie niet meer aan de druppellader.


Maar ik vind het even welletjes zo. O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan