Zegt me niet zo veel en ik kon er ook niets over vinden, behalve dat ze wel érg duur zijn en dat een andere MF-er er ook mee rijdt.
Heb je Bi-xenon, zo ja, zijn die via een relais aangesloten?~
en is dat altijd zo ????Hm.... stadslicht heeft op zich niets met de aansluiting van Xenon te maken.
Of bedoel je misschien dimlicht en grootlicht? Wat voor aansluiting heb je, Bi-xenon of ??? en hoe heb je de handel aangesloten?
Een algemene opmerking: Xenon is erg gevoelig voor de juiste stroomtoevoer. Als ie te weinig of te veel sap krijgt zorgt de beveiliging er voor dat de zaak wordt afgesloten. Een niet goed functionerende SR kan daar bv. voor zorgen. Heb je de zaak al doorgemeten?
Dat klinkt een beetje naar een kapotte /slechte ballast die te warm wordt en ja dan valt die helaas uit Wissel de ballasten eens om en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.
Ik vrees dat je gelijk hebt omdat het grootlicht (nog?) geen probleem geeft.
Een nieuwe (andere) ballast zal denk ik niet goedkoop zijn? Intussen heb ik al een afspraak met de dealer gemaakt maar kan daar pas op 8 oktober terecht
en is dat altijd zo ????
Maar dat grootlicht is toch geen xenon?
Nogmaals: controleer de spanning.........
Jawel Jan, m'n grootlicht is óók Xenon. Meten is weten, maar dan moet ik wél eerst apparatuur aanschaffen (of lenen)
Overigens: als je gestart hebt en nog stilstaat, wat doet de ballast als je dan gas geeft? Blijft de lamp dan werken?
Lijkt dus meer op een probleem met de ballast ?
Probleem wat ik had (wel van een T5), was ook dat het licht soms niet aan ging aan 1 kant, soms onder het rijden uitviel.
Zoals boven gezegd, zijn ze gevoelig voor te lage spanning.
Als ik de stekkers even loshaalde, en weer monteerde, ging het weer een tijdje goed.
Na een paar keer, alle stekkertjes even goed aangedrukt/schoongemaakt, zodat deze goed contact maken.
Tot op heden geen problemen meer gehad.
Dus toch wel een probleempje met een overgangsweerstand ergens geweest.
Net nog even gedaan: Starten, stationair laten lopen, gas geven, aan + uit etc. Niets bijzonders te merken. Ook nog dim en grootlicht tegelijkertijd laten branden en dat was ook geen probleem.
Nee, dimlicht valt pas uit tijdens het rijden en dan niet eens direct maar na enkele minuten.
Lijkt dus meer op een probleem met de ballast ?
En hoe is dit ooit opgelost??? Ik heb namelijk hetzelfde probleem...