XJ/FJ 600/900 topic

Ik heb ze nu rechtop staan inderdaad. Denk je dat het niveau té hoog staat? is volgens de wphb wel binnen de marges, daarom ook niets aan gedaan.
 
Ik heb ze nu rechtop staan inderdaad. Denk je dat het niveau té hoog staat? is volgens de wphb wel binnen de marges, daarom ook niets aan gedaan.

Ja, in de motor staan ze iets voorover gekanteld, dan komt het niveau aan de voorkant dus nog hoger.
Zet ze maar in een steun, iets voorover kantelen, vullen met benzine en middels een slang aan de aftap het niveau meten.
Tijdens meten wel zorgen dat je toevoer tankje aangesloten blijft uiteraard.
 
In het kader van de 'clunk' bij het wegtrekken lijkt 't me wel een idee om de aandrijf/dempingsrubbers te vervangen..Iemand een tip waar deze te scoren?
Het vervangen moet zelfs ik wel kunnen?
(sorry beetje onzekere zeurbui vandaag..)
 
Laatst bewerkt:
In het kader van de 'clunk' bij het wegtrekken lijkt 't me wel een idee om de aandrijf/dempingsrubbers te vervangen..Iemand een tip waar deze te scoren?
Het vervangen moet zelfs ik wel kunnen?
(sorry beetje onzekere zeurbui vandaag..)
De Yamaha dealer,of CMSNL,de laatste rekent alleen wel flink wat verzendkosten.
 
Heeft een dealer nog zulk oud spul?
Ik dacht zelf nog aan Roukema..
Misschien ook meteen olie meebetsellen..
Is er een bepaald merk/type olie favoriet bij jullie voor deze motoren?
 
Laatst bewerkt:
Dank, maar ik denk dat ik 2-3 van deze setjes dan nodig heb? Ik kan deze info nergens vinden(maar het zoeken gaat nu helemaal niet zo goed, kan beter een andere dag opnieuw proberen)
 
Hoi allen, kent iemand nog een mooi adresje voor een xj900 '91 uitlaatsysteem?
Ik heb de 4-1 uitlaten gezien en ik weet niet of dit werkt, geen ervaring mee namelijk. En weten jullie of uitlaten van de xj750 ook toepasbaar zijn op de xj900? Zo iets dacht ik ook hier op het forum tegen te komen! Vandaar dat ik deze volgende link ook vond.

Overigens had ik de xj900 diversion uitlaten gekocht. En die passen mooi niet. Domme actie dus! Mocht iemand dus deze nog willen overnemen.
 
Kan je niet vertellen of het past. Voor de diversion bochten zou ik een berichtje plaatsen in het grote diversion topic.
 
Hoi allen, kent iemand nog een mooi adresje voor een xj900 '91 uitlaatsysteem?
Ik heb de 4-1 uitlaten gezien en ik weet niet of dit werkt, geen ervaring mee namelijk. En weten jullie of uitlaten van de xj750 ook toepasbaar zijn op de xj900? Zo iets dacht ik ook hier op het forum tegen te komen! Vandaar dat ik deze volgende link ook vond.

Overigens had ik de xj900 diversion uitlaten gekocht. En die passen mooi niet. Domme actie dus! Mocht iemand dus deze nog willen overnemen.
Dit wat?
Verder maakt Marving nog een 4in1 en losse dempers voor de XJ,
 
Laatst bewerkt:
[/QUOTE]


Oh te gek! Ik heb de aanbieder direct een bericht gestuurd.
Wat betreft als je een uitlaat nieuw koopt, ik zie dus uitlaten voor het model van '83-'90 en dan de diversion vanaf '95. Mijn fiets komt uit '91 en oogt meer als de verzamelpot van de diversion. Vandaar dat ik die in eerste instantie gekocht heb. Weet jij of er model verschillen tussen de 58L en de 4BB zitten wat betreft bochten/verzamelpot/uitlaat design?
 



Oh te gek! Ik heb de aanbieder direct een bericht gestuurd.
Wat betreft als je een uitlaat nieuw koopt, ik zie dus uitlaten voor het model van '83-'90 en dan de diversion vanaf '95. Mijn fiets komt uit '91 en oogt meer als de verzamelpot van de diversion. Vandaar dat ik die in eerste instantie gekocht heb. Weet jij of er model verschillen tussen de 58L en de 4BB zitten wat betreft bochten/verzamelpot/uitlaat design?
[/QUOTE]
Als is op CMSNL kijk maakt het niks uit welk bouwjaar XJ900 je neemt,zijn al die jaren blijkbaar het zelfde gebleven.
 
Gister weer met de 900 opknapper bezig geweest. De carburateurs zijn nu in orde, dank voor alle hulp!
Carbs geplaatst, benzine vanuit los tankje erop. Eerder had ik de cilinders al een drupje olie gegeven, krukas rondgedraaid en de startmotor gecheckt. Nu: starten en lopen!!!


De koppelingsplaten plakten, dus olie & filter eruit. Platen liggen nu in een badje benzine te weken. Het druklager van de koppeling moet vervangen worden... Ik mis nog 3 cilindertjes, de rest uit de olie kunnen vissen. Wellicht liggen die onder het spatscherm (heet dat zo?) dat onder de koppelingskorf zit. Had me niet gerealiseerd dat die zo los kan.

Ondertussen ook de voorvorkpoten uit elkaar gehaald. En ik heb al progressieve veren voor!! Dat is dus een meevaller. Ik heb alleen geen idee wat voor merk het is. De veren zijn 55,4 cm lang, 58 windingen waarvan 31 dichter op elkaar. Het gaat me er vooral om wat voor olie ik er nu 't beste in kan doen. Las eerder W20 of W30? Ik wil graag gaan rijden met duo en bagage achterop, ik lees veel dat een dikkere olie het rijgedrag dan beter is onder dikkere olie.

900_voorvork_01.JPG
 
Oh te gek! Ik heb de aanbieder direct een bericht gestuurd.
Wat betreft als je een uitlaat nieuw koopt, ik zie dus uitlaten voor het model van '83-'90 en dan de diversion vanaf '95. Mijn fiets komt uit '91 en oogt meer als de verzamelpot van de diversion. Vandaar dat ik die in eerste instantie gekocht heb. Weet jij of er model verschillen tussen de 58L en de 4BB zitten wat betreft bochten/verzamelpot/uitlaat design?
Als is op CMSNL kijk maakt het niks uit welk bouwjaar XJ900 je neemt,zijn al die jaren blijkbaar het zelfde gebleven.
[/QUOTE]

Je hebt ongeveer gelijk inderdaad! Het enige verschil is dat er in de 58N en de 4BB een extra ringetje bij beide dempers geplaatst lijkt te zijn. Maar kwa maten oogt het gewoon hetzelfde. Dan zou die uitlaat die je als eerste doorstuurde gewoon moeten passen. Fingers crossed dat diegene reageert en hem nog heeft.
Ik zou het namelijk onwijs fijn vinden om er weer mee te kunnen rijden. Het is namelijk buiten een fiets om mijn enige vervoermiddel.. Nou ja, trein, bus. Maar wat een beetje vrijheid geeft.

4BB (uit '91):
58N (uit '87):
4KM (Diversion uit '96)
 
Hoi allen, kent iemand nog een mooi adresje voor een xj900 '91 uitlaatsysteem?
Ik heb de 4-1 uitlaten gezien en ik weet niet of dit werkt, geen ervaring mee namelijk. En weten jullie of uitlaten van de xj750 ook toepasbaar zijn op de xj900? Zo iets dacht ik ook hier op het forum tegen te komen! Vandaar dat ik deze volgende link ook vond.

Overigens had ik de xj900 diversion uitlaten gekocht. En die passen mooi niet. Domme actie dus! Mocht iemand dus deze nog willen overnemen.

Wat voor uitlaat systeem is dat?
De diversion uitlaat bedoel ik
 
Beste XJ vrienden,
Ik ga dit topic toch echt verlaten binnenkort, lees al een hele tijd mee als motorloze liefhebber 8-)

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan zegt men wel eens, nou dat klopt. Ik ga dinsdag a.s. kijken naar een Honda CB500S. Dus zit ik ook al in het topic voor die motoren.

Ik zal dinsdag nog even laten weten of het gelukt is met die Honda en dan natuurlijk fff showen hier ;)

Ik wens jullie alle goeds en sterkte in deze rare tijden. En dank voor alle tips en hulp in de afgelopen jaren. :}👋
 
Laatst bewerkt:
Mogen FJ1200's hier ook komen? Het 1100/1200 topic is een stille dood gestorven en Oma is inmiddels enkel nog botten.....
 
Mogen FJ1200's hier ook komen? Het 1100/1200 topic is een stille dood gestorven en Oma is inmiddels enkel nog botten.....
Nou dan zal er toch eerst een uitgebreid onderzoek door de Ballotagecommissie gedaan moeten worden
of je wel door de beugel kan🥶:+
 
😰 helpt het als ik er met 2 motoren tussen zit? XJ 550 en dan de FJ1200..... zit dus aardig in de familie :)
 
van mij mag het, hoewel er natuurlijk wel een apart fj1200 forum is wat best actief is.
In ieder geval veel actiever dan het aparte XJ-forum.

Maar ja, over een XJ valt ook niet zoveel te zeggen, die dingen doen het eigenlijk meestal gewoon. Behalve die ene hardnekkige van mij dan.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan