XJ/FJ 600/900 topic

Das overigens niet de rede dat ie niet aanslaat. Als de vonk goed is en je carbs zijn goed komt er gewoon leven in.
Hij zal wel flink kabaal maken, dat dan weer wel.;)
Dat is ook zo, vandaar dat ik ook aangaf dat het vermoedelijk niet mee zal helpen.
Iemand toevallig nog een foto of een linkje naar de "schelpen" voor de uitlaat?

De carburateurs zaten niet op de motor bij aanschaf en ik heb nu het volgende aangesloten:
- vacuüm inlaat rubber naar benzinekraan
- benzine toevoer benzinekraan naar carb.
- 4x overloopdrain per carb hangen los
- 2x slang zelfde diameter als brandstof toevoer hangen ook los, ik begreep dat dit ook ontluchting was? met name aan deze twijfel ik nog wel?
hoop dat het zo duidelijk is anders zal ik nog een foto maken.
 
Klinkt op zich niet verkeerd. Maar zoek even een alternatief voor je benzine tank. Ik gebruik altijd een injectie spuit van 60ml. Zorg dat ie rechtop blijft staan. De vacuum slang naar je benzine tank dop je af zodat ie geen lucht kan zuigen. De andere slangen laat je los hangen, zorg dat die dunne slangen naar beneden hangen en dat je ze kan zien als je je spuit vult.
Die 2 dikkere slangen steek je los naar achteren, onder het plastic plaatje waar je cdi etc op zitten. Die slangen zorgen ervoor dat de lucht uit je carb kan als de benzine er in komt.
 
De collector van mijn xj900f heeft een tweetal gaatjes die er niet in horen... (doorgeroest). Zal wel rijp voor vervanging zijn. Het chroom van zowel de bochten als de uitlaten ziet er nog goed uit, dus hoop dat die nog goed zijn. Is er in dit topic wellicht nog iemand die een goede/acceptabele collector wil verkopen?
 
De collector van mijn xj900f heeft een tweetal gaatjes die er niet in horen... (doorgeroest). Zal wel rijp voor vervanging zijn. Het chroom van zowel de bochten als de uitlaten ziet er nog goed uit, dus hoop dat die nog goed zijn. Is er in dit topic wellicht nog iemand die een goede/acceptabele collector wil verkopen?

Mocht je wat anders vinden dan heb ik eventueel wel interesse in de oude set die er van af komt
 
Als de voorband (Conti road attack)van de '88 xj900F begint te cuppen, bandendruk 2,4 bar.. wat gaat er dan fout?
 
Dat was toen wel mijn oplossing ja. Voordat ik me er druk over begon te maken ging de motor weg.

Ze staan natuurlijk sowieso bekend om de slappe voorvork, waarschijnlijk ligt daar de oorzaak.
 
Omdat dit tubeless banden zijn, heb ik begrepen dat het wat hoger moet zijn dan in het handboek? En gewicht van de motor zal ook wel uitmaken of denk ik nu-weer- te moelijk?
 
Continetal zelf zegt dat je de hoogste bandenspanning moet aanhouden die Yamaha opgeeft ,zelf zijn ze
te bedonderd om voor elke motor de spanning op te geven,met wat Sjefman doorgaf zal je aardig goed zitten.
 
nee dankje .. ben ruimschoots voorzien van onderdelen. Sterker nog.. als je wat zoekt dan.. enz ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan