XJ/FJ 600/900 topic

Ik heb aan de vlotters helemaal niets verandert en data was gewoon goed. enige wat is verandert zijn de o ringen.
Wat is wijsheid, de kawa-kraan rubbers bestelllen of een totaal ander type kraan die er op past maar dan nog, heb ik nog lekkende carbs om onverklaarbare reden.
Bizar detail is dat met kapotte kraan- liep alsof op pri- 3 van de 4 carbs nog niet lekten! Nu lekken ze wel?
ik heb de delen hierboven op cmsnl besteld(hoe lang duurt dat meestal voor je het hebt?) maar denk niet dat 't de oplossing heb en toch een goed-werkende kraan moet heben die past.

Dank voor de inzet allemaal maar ik neem even pauze denk ik want het gaat met me op de loop..
Kan voor de afleiding wel weer op de voorrem van de enfield richten, of op de jawa 360 in opbouw die ik niet aanraak, of die klote-duc blah..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb aan de vlotters helemaal niets verandert en data was gewoon goed. enige wat is verandert zijn de o ringen.
Wat is wijsheid, de kawa-kraan rubbers bestelllen of een totaal ander type kraan die er op past maar dan nog, heb ik nog lekkende carbs om onverklaarbare reden.

Dank voor de inzet allemaal maar ik neem even pauze denk ik want het gaat met me op de loop..
Kan voor de afleiding wel weer op de voorrem van de enfield richten, of op de jawa 360 in opbouw die ik niet aanraak, of die klote-duc blah..
Ja het leven van een motor bezitter gaat niet over rozen,laat het een troost zijn dat ik er 14 had staan waarvan er 4 lekkende carbs hadden,
ik werd er gek van,iedere keer dat er 1 een tijdje had stilgestaan begonnen de carbs weer te lekken,dus je ben niet de enige die er gek
van werd,al kreeg ik ze allemaal wel weer dicht,maar je gaat dan wel benzine injectie waarderen.;)
Wat wijsheid is weet ik wel,een nieuwe originelekraan bestellen en dan is dat probleem 100% uit de wereld,lekken de carbs dan nog dan
originele vlotternaald setjes monteren en dan is het ook zeker dicht.Maar ja dan ben je wel bijna 300,- verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op al m'n barrels nooit zulke probblemen gehad, maar moet bekennen dat ik diesel-injectie ook wel waardeer..
 
Gelukkig heb ik nu een 6cilinder met maar 2 carbs, scheelt weer mocht het ooit gaan lekken :Y
Ik heb alle 14 andere motoren verkocht,scheelde me een hoop werk met carbs kuisen.
 
Dat die viton puntjes 'ineens'alle 3 slecht zijn geloof ik ook niet..
Ben benieuwd wat heidentuning zegt, misschien hebben ze een tip m.b.t een kraan die wel werkt.
 
@RG-gamma waar heb jij dat gelezen dat die ringetjes uit een carb revisie setje komen?

Denk namelijk dat er verkeerde maat of niet benzinebestendige o-ringetjes om de vlotterzittingen zitten
 
Voor zover ik het heb terug kunnen vinden tijdens het terug lezen, heeft hij 1 vlotternaald vervangen. Maar over de ringetjes is de herkomst onduidelijk.
 
De ringen onder de vlotterzittingen heeft ie van mij. Daar mankeert niets aan, als ie ze tijdens montage niet kapot gedrukt heeft. Maar daar ga ik niet van uit.

Kortom zijn naalden blijven lekken. Komt eigenlijk alleen voor bij nieuwe imitatie naalden.
Ik laat de originele er altijd in zitten. Heb zeker 5 sets in orde gemaakt en zelf in gebruik of verkocht en nog geen problemen teruggehoord.
 
De rubbers van de kraan zijn nieuw, ik heb ze er net ingezet. ik heb dus de oude rubbers uit de kraan gehaald en er neiuwe ingezet, zodat er nieuwe rubbers in de kraan zitten. Hierdoor zou het lekken over moeten gaan maar de kraan lekt nog steeds, er komt nog steeds benzine uit op de on-stand. zullen ze binden seconden door de benzine kapot gaan?
Ik denk dat ik dat kawasak ik of cmsl niet snap..
Deze kraan gaat gewoon niet meer werken. ik weet niet wat ik anders kan doen dan een andere kraan wel/niet vacfcum er op moet zetten maar ik vind geen info over een vervanging die past en niet lekt, en hoe ik er aan kan komen.

verder snap ik niet waarom de andere carbs dan ineens door de benzine gaan lekken, alle 3 na vervanging rubbers die wel afsluiten, is dat geen enorm toeval?
De naalde sluiten goed af als je er op blaast, er komt ook geen lucht meer langs het ventiel, dat was met d eoude rubber wel zo.
na montage van de vlotterbakken lekken de carbs weer, dus plots zijn kekkenlijk 3 vlotters lek gegaan. ik weet het anders ook niet meer.

flikker die kraan nou weg een koop een aan/uit type met 46 mm bij heiden tuning in amersfoort, kost een keer +/- 50 euro maar dan ben je er vanaf, dit soort kraan gaf Albert ook al aan en die tip heb ik dan ook van hem.
een simpel inline kraantje kan je bij MLM parts kopen voor 10 euro als je niet wil wachten op die paar weken van alieexpress .

en misschien is het een goed idee (pretty please met een knuffel ) om een eigen topic in Brikken te openen zodat meer mensen je tips kunnen geven , niet zozeer alleen xj gerelateerd, de mensen uit dit topic kunnen je daar ook gewoon volgen en helpen en dan blijft dit topic wat algemener.

En de tip om even afstand te nemen en bij te komen is 1 vd beste tips die je kan volgens en ook altijd helpt.
voor een mentale toestand zijn er namelijk geen revisiesets.
 
Een andere kraan mag de lekkage van de kraan wel oplossen maar niet de lekkende carbs.
Nog eens terug lezend zijn de oude vlotternaalden en zittingen niet vervangen maar alleen de rubbers,
dan is de vraag wat veroorzaakt de lekkage,dat kunnen 4 oorzaken zijn,naalden en zittingen,vlotters lek,
verkeerde o ringen of iets verkeerd gemonteerd,dat lijkt raar maar ik heb ooit een motor gekocht waarvan na
demontage van de vlotterbakken ik er achter kwam dat de vorige eigenaar de vlotternaalden ondersteboven had gemonteerd.|(
En zo ben ik in mijn carrière als motormonteur diverse horrors tegengekomen die thuis sleutelaars voor elkaar hadden gekregen,
zaken waarvan je dan denkt hoe hebben ze het voor elkaar gekregen,ik kan er een bestseller over schrijven.:Y
Sammie lijkt mij niet al te dom,maar je weet maar nooit. :+
 
Gisteren de eigenste carbs er weer opgezet. In, totaal, anderhalf uur tijd, met pauze, dus alweer sneller dan daarvoor :)
Starten en lopen zoals het voorheen was.
 
flikker die kraan nou weg een koop een aan/uit type met 46 mm bij heiden tuning in amersfoort, kost een keer +/- 50 euro maar dan ben je er vanaf, dit soort kraan gaf Albert ook al aan en die tip heb ik dan ook van hem.
een simpel inline kraantje kan je bij MLM parts kopen voor 10 euro als je niet wil wachten op die paar weken van alieexpress .

en misschien is het een goed idee (pretty please met een knuffel ) om een eigen topic in Brikken te openen zodat meer mensen je tips kunnen geven , niet zozeer alleen xj gerelateerd, de mensen uit dit topic kunnen je daar ook gewoon volgen en helpen en dan blijft dit topic wat algemener.

En de tip om even afstand te nemen en bij te komen is 1 vd beste tips die je kan volgens en ook altijd helpt.
voor een mentale toestand zijn er namelijk geen revisiesets.
VD Heidentuning heb ik gepraaid maar reageert niet, en dat zou een non-vacuumkraan zijn wat volgens aderen hier weer andere problemen geeft?
Wat hier gebeurd klopt gewoon niet, naast 3 nieuwe vlotters en naalden kopen die plots tegelijk het begeven hebben geen idee wat te doen, en weet niet of ik er nog zin in heb.
 
Een andere kraan mag de lekkage van de kraan wel oplossen maar niet de lekkende carbs.
Nog eens terug lezend zijn de oude vlotternaalden en zittingen niet vervangen maar alleen de rubbers,
dan is de vraag wat veroorzaakt de lekkage,dat kunnen 4 oorzaken zijn,naalden en zittingen,vlotters lek,
verkeerde o ringen of iets verkeerd gemonteerd,dat lijkt raar maar ik heb ooit een motor gekocht waarvan na
demontage van de vlotterbakken ik er achter kwam dat de vorige eigenaar de vlotternaalden ondersteboven had gemonteerd.|(
En zo ben ik in mijn carrière als motormonteur diverse horrors tegengekomen die thuis sleutelaars voor elkaar hadden gekregen,
zaken waarvan je dan denkt hoe hebben ze het voor elkaar gekregen,ik kan er een bestseller over schrijven.:Y
Sammie lijkt mij niet al te dom,maar je weet maar nooit. :+
1 carb begon te lekken en daardoor ben ik de zwaar lekkende benzinekraan aan de hand van een tip van iemand hier op het spoor gekomen, dus de andere 3 carbs hielden de benzinestroom gewoon tegen!
Nu zijn het die 3 die lekken na montage nwe rubbers of gewoon omdat de vlotetrbak er af is geweest? Ik kom net van buiten en nr 4 lekt ook weer mee..
 
Vlotterbak er af mag niks uitmaken,de meeste ellende is begonnen na dat die rubbers vervangen zijn,mijn
idee is dat je het dan ook daar moet zoeken,waar heb je die rubber ringen vandaan?
 
Daarom moet je de carbs eerst eens op de werkbank zetten en dan proberen. Je test om de losse vlotters op lekkage te testen in een bakje benzine is zonder meer verstandig. Dus plaats allemaal vlotters waarvan je getest hebt dat ze niet lekken. Stel het niveau per vlotter af, dmv slang aan de aftapkraan. En ja, die niveaus kunnen wijzigen als je er een andere vlotter in zet. Mocht er 1 lekken, laat er even benzine doorstromen zodat evt vuil tussen de vlotternaald weg kan spoelen.

Doe dit allemaal op de werkbank en niet in de motor, en werk met nieuwe benzine. 95 of 98 maakt niets uit.

Een aanuitkraan van vd heijden is altijd beter dan een vacuum gestuurde.
 
Ik heb de set dus een aantal maal op de werkbank gehad, vlotters getest, ook in heet water, naalden sluiten af maar sluiten tegelijk ook niet af. Ik weet niet hoe vaak ik alles schoon moet maken als er GEEN vuil zit en vlotters moet vervangen die NIET lek zijn of naalden die allemaal plots niet meer afdichten. Vlotterafstelling kan dus plots veranderen als je ze los hebt gehad en NIET hebt verwisseld en er GEEN andere vlotters in hebt gezet?
Het zal best maar ik snap niet hoe.
 
Als ik jou was zou ik hem in de tuin of woonkamer zetten met een paar plantjes er op als decoratie. :Y

PS:175.-
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog even boodschappen gedaan op de XJ750 en verbaas me er telkens weer over hoeveel ik kwijt kan in die 3 (oerlelijke=diefstalwerende) koffers.
Helaas is 1 blikje bier lek geraakt en de 3 croissants zaten in een niet vloeistofdichte verpakking, met drogen is het nog goed gekomen hoor ;) ons bien zuunig .
alleen is de meest rechter uitlaatbocht een keer gelast en helaas sluit deze nu niet meer goed aan op de middencollector.
er is een mm of 2 aan pijp bijgekomen bij de kant vd cilinder zodat hij bij de middencollector eigenlijk teveel uitsteekt, als iemand nog een tip heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan