XJ/XS topic deel IV

Als dit de spanning over alleen de accu is loopt deze op z'n einde. Als dit de spanning over het systeem is, dus inclusief laadstroom, dan is ook de dynamo gaar. Ervanuitgaande dat de bedrading tussen dynamo, regelaar en accu gewoon goed is.
 
De dynamospoelen heb ik verleden jaar vervangen, ze hadden een tikje te veel weerstand. De laadspanning is goed, ook met licht aan.
 
IMG_20240418_123733.jpg


Ik zag deze advertentie en moest aan @sammie denken. Misschien heb je iets aan de aangeboden spullen, al zijn het maar nette koplamp schroeven.
 
Een mepmaatje kwam op het idee om die 11,3V op onboard-metertje onderweg eens te checken met een MM op de accupolen..
Heb ik gedaan.. (opnieuw meteen aanslaan)
Is ca. 12,5V met licht aan..
Onboard V-meter zegt dan 11,3V, terwijl tijdens tijden 14,0V.

Hmm vast staat dat er 'iets' ten voordele is veranderd maar iemand zei hier al dat die metertjes niet erg betrouwbaar zijn?
 
Goed, naast de 'clunk' in de cardan die zou kunnen komen door losse dingen waarvoor de hele achterbrug er uit moet (mis de puf ervoor op moment..) krab ik me af en toe nog wat achter de oren over de achterschokkers.. Ik heb na aankoop een setje YSS-jes gekocht van een schokbrekerkennerman.. De veren waren echter VEEL te slap.. hoewel YSS deze motor wel in de toepassingenlijst had staan voor die veren.

De verkoper heeft een set stuggere gemonteerd.. helemaal super..
doch.. moet ze alsnog tot de helft van de stelmogelijkheid opdraaien en bij drempels slaan ze alsnog door als ik een beetje te wild doe?

Een set gebruikte kopen kom ik wellicht van regen in drup.. het is nu eenmaal een slijtagedeel..
Nu zag ik bij Louis- daar zullen ze 't toch wel op orde hebben?- deze..

Zou 't wat zijn?
Maar als je 'artikelvariant' aanklikt, krijg je een andere prijs, los van dat ik het verschil niet weet/snap?
 
die 302 is veel beter en fijner af te stellen, traploos ipv 3 of 4 mogelijkheden.
 
Aangezien je de veer al voor een derde hebt ingedrukt, kan je gerust zeggen dat deze veel te ligt zijn .
Alle windingen van de veer horen vrij van elkaar te liggen , als ze tegen elkaar liggen werken ze alleen nog maar als afstandsbus in plaats van een veer.
Ander veren erop die meer kilo's kunnen dragen
 
Dat idee.. maar, moeten de veren en het dempingsmechanisme ook bij elkaar passen? Oftwel kan ik hier 'zomaar' weer zwaardere veren op zetten?
 
Dat is super! doch ik zoek idd die 2 schroeven maar dan niet-roestig.. een klein detail om de motor weer wat netter te laten lijken..
Dit zijn geen schroeven die ook voor andere dingen gebruikt worden?

Maar.. die van jou zijn wel een stuk netter dan wat ik nu heb dusss..

Ja graag! *O* *O*
 
van 2 lelijke mannen krijg lelijke kinderen
Juist niet! Wiskunde zegt 2 maal negatief is positief? :P
Anyweej... zou de schroeven badderen in azijn het beetje roest er af krijgen zonder het chroom aan te tasten?
Goed, neemt niet weg dat we een keer bier, pizza en een container Poolse snollen moeten doen..:Y
 
De zuurstof die geoxideerd is op het metaal hecht zich liever aan aluminiumfolie. Daarmee maak je de oxidatie deels ongedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Terug
Bovenaan Onderaan