XJ900F Brat Project

maqish

MF'er
22 jun 2015
141
0
Lelystad
Eigenlijk dacht ik toen ik de XJ kocht dat ik puur een touring/winterfiets had, maar toen een knipperlichtje eraf viel dacht ik "misschien kan ik er wel iets leukers van maken". Mijn vriendin vond de fiets ook erg lelijk dus tja ach waarom ook niet leuk klooien met een motorfietsje. Wat is het ergste dat kan gebeuren? (dat ik de motor in onderdelen moet verkopen, klein verliespostje) Hoe dan ook met wat hulp van mensen die weten wat ze moeten doen en met mijn gezonde enthousiasme en creativiteit (ahum) moet ik een heel eind komen.

Waarom een XJ en niet een makkelijker model? Tja ik wilde een toermotortje hebben, dus dit was wat ik gekocht had.

Todo lijstje

velgen opfrissen
motor opfrissen
Zadel maken
Spatbord achter/voor
Voorvork vering vervangen
schokbrekers achter vervangen
luchtfilter aanpassen
Plek voor de accu verzinnen
Benzinetank spuiten
Frame aanpassen opfrissen
Koplamp zoeken
achterlicht


wat het was.


Vervolgens ben ik een beetje begonnen met het strippen, achterkantje er een stukje af. Toch maar eens kijken hoe dat lijkt.



Ik heb begrepen dat het aansluiten van de luchtfilters direct op de carburateurs problemen kan geven of in ieder geval ellende met het instellen van de carburateurs is lastig. Om dit probleem op te lossen heb ik de airbox aangepast om hier de luchtfilters op aan te sluiten.

Ik ben begonnen met het kaal maken van de brandstoftank. Ik heb eerst zitten kijken naar verfstripchemicalien, maar uiteindelijk ben ik met handwerk begonnen.

LkhW8St.jpg


28A99iL.jpg


Dit weekend alleen een kleine smet op het stripwerk, maar met een motor van +/- 24 jaar oud wil er wellicht nog wel een keer boutje afbreken.

knW3yHj.jpg


Ik zag wel een eenvoudige oplossing voor deze situatie, maar helaas is het schroefdraad van de bout ook weggeroest. Suggesties voor oplossingen zijn zeer welkom.

Volgende week de tank verder schuren, het frame en het blok schoonmaken.
 
Dit weekend alleen een kleine smet op het stripwerk, maar met een motor van +/- 24 jaar oud wil er wellicht nog wel een keer boutje afbreken.

[afbeelding]

Ik zag wel een eenvoudige oplossing voor deze situatie, maar helaas is het schroefdraad van de bout ook weggeroest. Suggesties voor oplossingen zijn zeer welkom.

Volgende week de tank verder schuren, het frame en het blok schoonmaken.

Voor het afgebroken tapeind:
Ken je iemand die kan lassen of kun je het zelf?
Pak een iets grotere moer en las die er goed stevig aan vast.
Dan kun je hem gewoon los halen met een steeksleutel of doppenset.

Zie voor foto's: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/362834/26/Kawasaki-Z750B-Caferacer-27.html

Ken je die mensen niet dan kun je altijd nog proberen met een slijptol de boven en onderkant vlak te slijpen zodat je hem alsnog met een kleinere steeksleutel kunt los draaien
 
Laatst bewerkt:
goed schoonmaken waar hij het blok ingaat, inspuiten met zep of wd40. kleine pijpetang en je jobt hem er zou uit.

diverse dingen zoals dit meegemaakt en verschillende dingen uitgeprobeerd maar niks hielp tot dat de tang aanbod kwam.
 
Ik ga hem eerst wel inspuiten met wd40 en dan de kleine pijptang proef doen. Mocht dat niet lukken dan kan het lassen nog (buurjongen kan lassen) en anders uitboren (al heeft dat mijn voorkeur niet)
 
Ik ga hem eerst wel inspuiten met wd40 en dan de kleine pijptang proef doen. Mocht dat niet lukken dan kan het lassen nog (buurjongen kan lassen) en anders uitboren (al heeft dat mijn voorkeur niet)

Succes in ieder geval! En ik volg!
WD 40 en die tang lukt hopelijk ook gewoon. Anders kan je hem altijd nog even warm stoken met een gasbrander.
 
WD 40 is geen kruipolie. Kruipolie komt verder dan WD40. En geef kruipolie de tijd om z'n werk te doen.
 
gister kwamen de handlebars binnen uit china.. dikke pret.. tenminste als ze beide de juiste diameter zouden hebben..



nu komt er nog 1 deze kant op. Duurt weer een week of 2.. ach, het is niet dat ik vandaag al klaar ben.

De teller is ook binnen gekomen.. Die zag er wel goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan