XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Goedemorgen,

Al langere tijd ben ik op zoek naar een andere motor.

Na een Thundercat, Fz8 en een MT-09 ben ik nu als, redelijke, Yamaha fan op zoek naar een XJR1300.

Ivm een verhuizing (en dan in het bezit van een garage) wil ik de motor pas in december aanschaffen, maar graag oriënteer ik alvast.

Wat zijn nu de echte aandachtspunten? Hoge km stand een probleem? Welke aanpassingen raden jullie aan?

Ik zag dat de fiets van Ray te koop stond, maar die zie ik niet meer staan. Dat was mijn inziens een mooi exemplaar geweest 😉
Ik heb mijn omgebouwde versie te koop staan op MP- 1999 model voorzien van nieuw type zadel etc.
 
Als het koppelingsvloeistof reservoir het nivo te laag is.... Is er dan altijd sprake van een lek? Zo aan de buitenkant zie ik niks... tot aan de slave cilinder toe...
Mag je bijvullen?

Koppeling ging niet lekker meer... van 1 naar 2 en lastig in de vrij... Even reservoir gecheckt en die is dus leeg.....
 
Idd n revisiesetje erin, en neem een originele om problemen te voorkomen.
En dan van onderen af met een grote injectiespuit oid weer vullen met de remvloeistof.
 
Idd n revisiesetje erin, en neem een originele om problemen te voorkomen.
En dan van onderen af met een grote injectiespuit oid weer vullen met de remvloeistof.
Waar kan ik het het beste bestellen? Origineel? Ik krijg ontzettend veel hits bij het zoeken..
 
Gewoon ff een origineel setje van Yamaha erin, bij de dealer te verkrijgen.
Imitatie kan (weer) problemen geven middels lekken, uit ervaring 😉.
Doordat die slave unit op je blok behoorlijk heet kan worden gaat de O-ring na jaren achteruit en moet dan vervangen worden, je zult van binnen ook meestal de resterende olie behoorlijk zwart aantreffen aantreffen omdat de rubber ahw begint op te lossen.
 
Ik heb hier nog een mooi net zadel liggen. Mag weg voor een schappelijke prijs.
 

Bijlagen

  • IMG20211003134623.jpg
    IMG20211003134623.jpg
    335,6 KB · Weergaven: 17
Zeker speciaal, mij teveel chroom en kleur boutjes en voetsteunen vind ik niet passen bij de rest. Maar zit veel werk, tijd en geld in en je koopt zeker iets aparts.
 
Voor zoiets bijzonders is ie eigenlijk niet duur….. Niet dat het mijn smaak is, maar voor degene die het wél kan waarderen is dit een buitenkans lijkt me. De hoeveelheid tijd en geld die hier in zit, komt niet tot uiting in de prijs.
 
Frans ,Omgebouwd naar een ouderwetse Caferacer
 

Bijlagen

  • France Blue RP10 Caferacer 1.JPG
    France Blue RP10 Caferacer 1.JPG
    114 KB · Weergaven: 35
  • France Blue RP10 Caferacer 2.JPG
    France Blue RP10 Caferacer 2.JPG
    87,2 KB · Weergaven: 34
2013 Hij stond toen op de owners stand (en was ook al te koop toen)
Klopt, en toen was er al veel geld ingestoken. Of dezelfde persoon nu nog steeds deze motor heeft weet ik niet.
Blijft een uniek ding vindt ik.
 
Nee, ik heb hem nog niet verder op internet gezet. Wel contact gehad met enkele gespecialiseerde zaken die interesse hebben. Foto's plaatsen lukt me niet. Als je me via hier een persoonlijk bericht je 06 doet kan ik je wat appen
Pm sturen naar jou lukt vlgs mij niet. Ik zie niks staan althans in jou profiel hoe dat kan.

Gr Arie
 
full


En daar istie dan.
Na een aantal jaren wat anders te hebben gereden , ben ik weer thuis :Y
Toch weer een xjr zie ik. En weer een zwarte waar je ook ooit mee begon vlgs mij.
Succes ermee toegewenst uiteraard.

Gr Arie
 
Terug
Bovenaan Onderaan