XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Zit net te kijken ,Ziet er goed uit ,Wat extra dingetjes erop ,De beurten gehad ,Het zwakke punt van dit type is de inlaatrubbers ,Nou die zijn gedaan ,Lage KM stand voor de leeftijd..... ,Motoren zijn vrij bulletproof en de dingetjes die je zou kunnen krijgen zijn best simpel op te lossen.
Nou nog de eigenaar overtuigen dat ie hem toch verkoopt. Een XJR doe je moeilijk afscheid van ,Meestal krijg je spijt en koop je er weer eentje terug ,Succes morgen
Bedankt voor de extra info. Ik ben ook van de categorie die er één terugkoopt, tot eind vorig jaar had ik een blauwe sp maar heb deze verkocht voor een Aprillia RSV, doodzonde. Veel te snel om rustig rond te rijden en een onmogelijke zit, dus de RSV verkocht en nu weer opzoek naar een XJR. De motor waar ik morgen naar ga kijken heeft inderdaad nieuwe inlaatrubbers en de carburateurs zijn gereviseerd, rekening heb ik gezien.
Bij deze een foto van mijn vorige XJR.
IMG_20201011_1308401d.jpg
IMG_20201011_1315400.jpg
 
Goedemiddag,

ik heb de XJR momenteel helemaal naar smaak- er hangt nu een vrij kort GP pijpje onder incl. db killer - wat m.i. in NL een zwaar, mooi (maar iets te luid) geluid maakt. nu vind ik dat in NL verder prima- alleen heb ik ook een trip Oostenrijk gepland staan- waar ik de XJR voor wil pakken.

zijn er hier mensen met tips / advies qua einddemper- waar ik mij nog enigzins binnen de regels kan verplaatsen in Duitsland/Oostenrijk (zonder hierbij direct een nieuw systeem of originele demper te monteren?)

alvast dank!
 
Zolang er een een E Keur merk op zit en de DB killer erin zou je er daar mee moeten kunnen rijden.
De mensen die er de Alipovics onder hebben hangen krijgen vaak de problemen
 
Afgelopen week weer nieuw velglint in de wielen geplakt Was wel weer eens nodig
 

Bijlagen

  • 2021-06-13 Rimstripes 3.jpg
    2021-06-13 Rimstripes 3.jpg
    274,4 KB · Weergaven: 19
  • 2021-06-16 Band-wiel klusje 2.jpg
    2021-06-16 Band-wiel klusje 2.jpg
    293,5 KB · Weergaven: 21
Hebben jullie nog tips voor het plaatsen/vervangen van de (kwetsbare) pakking tussen de collectorbox en (aftermarket) uitlaat? Ik krijg de pakking nl makkelijk OP de collector maar niet IN de linkpijp. Is het mogelijk op die iets wijder te maken? Of hoe doen jullie dat zonder de pakking te mollen?
 
Goedemorgen iedereen!

Ik post niet vaak , maar lees wel mee.
Tijdens onderhouds werkzaamheden zag ik tot mijn schrik dat mijn achterste motorsteun , links achter voortandwiel, volledig van het blok afgebroken is. Heeft iemand dit vaker gezien en wat zou een oplossing kunnen zijn? Heb nu een dik rubber blok tussen frame en motorblok geplaatst om de reactiekrachten op te vangen. Valt me op dat mijn motor bij gasrespons behoorlijk stil in het frame blijft. Domme pech? Metaalmoeheid?
 

Bijlagen

  • IMG-20210621-WA0002.jpeg
    IMG-20210621-WA0002.jpeg
    118,6 KB · Weergaven: 30
Bij mij was het koppelstuk gescheurd. Toevallig achter gekomen toen ik het blok demonteerde. Dat kan je gelukkig vervangen.
 
Lang niet geweest hiero, ook XJR de deur uit gedaan voor wat anders.
Blijkbaar krijgt iedereen daar spijt van, ikke ook dus :+
Ga morgen een XJR bekijken en hopelijk rijden...
Iemand bekend met de MX-97-FT???
 
Lang niet geweest hiero, ook XJR de deur uit gedaan voor wat anders.
Blijkbaar krijgt iedereen daar spijt van, ikke ook dus :+
Ga morgen een XJR bekijken en hopelijk rijden...
Iemand bekend met de MX-97-FT???
Kenteken zegt me ff niks
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik gebruikt, was een half uurtje werk
3M Clean & Strip Slijpschijf met vaste Opspanstift - per stuk
Art.nr.: 3M-61164
Diameter75mm
3M Scotch-Brite Schuurpads - per stuk
Art.nr.: 3M-07447
GrofteRood

 
Terug
Bovenaan Onderaan