XL250R

van 84 is geloof ik het nieuwe type. jouw foto is het oude, helaas minder betrouwbare type met horizontaal gespleten blok. hou je nokkenas en olie heeeeeel goed in de gaten. je nokkenas is niet gelagerd en loopt gewoon in de kop :( Geld ook voor de XL500s. Mijn tip: begin er niet aan als je niet onder de kleppendeksel mag kijken.
Oh dat beloofd dus niet veel soeps '( Ach ja voor 125euri een dagje lol nie verkeerd! bedankt voor de info hoor! misschien dat ik dan nog wel voor een extra blokje oid ga kijken?
 
ja idd gewoon vaak je olie vervangen en niet van die goedkope shit erin gooien want dan gaat het gewoon fout B|
 
ik weet niet precies hoe het allemaal zit met invoeren vanuit duitsland etc maar als ik jou was zal ik maar iets zoeken in nederland, zeker voor zo een goedkope motor zonde om nog veel extra te betalen voor het invoeren, ik zou trouwens sowieso eerder kijken voor een XR250, ik heb zelf ook een xr250 gehad en beviel me super, zonde dat ik hem verkocht heb maargoed.
een xr250 heeft meer vermogen en hebben een schijfrem voor(en na 1990 ook achter)
als je er veel mee op de weg wilt rijden leg je er gewoon banden op die wat meer geschikt zijn voor straat gebruik.
XR250 heeft wel weer geen dua voetsteunen wat je misschien een nadeel kan vinden maarja kan je er altijd zelf op maken, is gemakkelijk zelf te doen.
zwakke punten van een XR250 zijn wel de cilinderkop en nokkenas maarja dat zal een XL ook hebben.Als ze goed onderhouden worden hele goede machines.
En een xr250 is ook nog zeer geschikt voor wat enduro/cross werk.Zijn namelijk erg licht en toch nog redelijk vermogen.
de XR250 is mij in ieder geval zeer goed bevallen en zou er zo weer een willen kopen als ik het geld zou hebben om als extra motor te hebben, want voor lange stukken rijden zijn ze niet erg geschikt, maar dat is een XL250 net zo min.
 
hoe reageert een xr250/xl500 met sneeuw?? met noppenbanden in de sneeuw, regen, ijs lijkt het me dat je snel op je pan gaat???!!?!?!

ik wil er ene voor woon-werk, kan je op een xr250 een contactslot op maken? en hoe krijg je duosteunen op een xr250??

maar ik moet natuurlijk ook mee kunnen crossen. (off-rad rijden) moet eens kijken wat het word
 
met noppenbanden heb je juist veeel meer grip in de sneeuw, en bovendien zijn het lichte motoren en dus goed te houden en dus ideaal in de sneeuw.

een contactslot is er zo op te bouwen met wat creativiteit, gewoon een goedkoop contactslotje kopen en aansluiten op de signaaldraad vd ontsteking

en duo voetsteunen zijn er ook zo op te maken als je een beetje creatief bent en kunt lassen.(anders kijk je ff op marktplaats en zoek je naar een xr250 supermotard, die hefet duo voetsteunen er op en daar is ene klein betje te zien hoe hij ze aan het frame heeft zitten)
 
Zolang je in de sneeuw bezig blijft en je banden niet vollopen gaat het wel goed.
Ijzel/ijs gaat hoe dan ook mis, behalve met spikes.

Contactslot is een kwestie van iets maken dat je zwart-witte draad aan massa legt, hoe moet je zelf verzinnen, gewoon creatief zijn ;) .

En duo steuntjes zou ik gewoon 2 plaatjes metaal op het frame lassen (of er omheen klemmen als je lef hebt :P ) en dan een driehoeksconstructie met het steuntje dr aan fabrieken.

NX40.jpg


Daar zie je hoe het bij mn NX zit, bij praktisch iedere motor zit het op een vergelijkbare manier (driehoeksconstructie op het frame gebout)
 
Laatst bewerkt:
ok thnx mensen!

hoe reageren noppenbanden in de regen dan?

en dat contactslot onder de tank ofzo maken, of gewoon op het dashboard?
 
Echte noppenbanden (dus niet allroad) zijn in de regen niet echt fijn, glijden nogal snel.
Dat is iig mn ervaring op de 2 brommers die ik met noppenbanden had.

De Allroadbanden op mn NX deden het wel prima in de regen.

Contactslot zou ik een goede nemen en dan kun je 'm op het dashboard zetten, maar eoa goedkoop friemelding zou ik maar verstoppen (achter een zijkap bijvoorbeeld).

Blok van zo'n XL zal een 30-40 kilo wegen (schat ik).
PK's weet ik niet zeker, de XR250 en de NX250 hebben er ~26, maar een XL weet ik niet, denk iets minder.
 
een xl250r heeft 17kw
een xr250r en nx250 hebben 19kw
blok weegt idd iets van 40kg


gaat een grove allroad band wel nog goed in de zand?
 
zondag 02 januari 2005 11:28 schreef road-racer het volgende:[/b][/url]
een xl250r heeft 17kw
een xr250r en nx250 hebben 19kw
blok weegt idd iets van 40kg


gaat een grove allroad band wel nog goed in de zand en in de modder?
 
Hangt er vanaf hoe hard je wil :) .
Ik ben vandaag met mn NX ( met wegbanden) wat over een crossbaantje op een maisveld gegaan en daar zaten ook wat modderige stukken tussen.
Je hebt geen grip, maar je kunt er door komen zonder op je bek te gaan :P .

Je hoeft alleen niet te proberen een recordtijd neer te zetten.
En echte diepe blub kom je gewoon niet doorheen, ook niet met die allroad banden, die zitten binnen no-time propvol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan