Xr600r verbouwing

nog een vraagje, als ik het blok in VHT hittebestendig spuit, en het blok stationair warm laat draaien wordt ie dan heet genoeg om af te bakken? geloof dat die verf rond de 160 graden nodig heeft om te bakken?


Dat is zo goed.... :N voor een luchtgekoelde motor... stationair heet laten draaien. Oliepompje draait dan lekker traag! geen koeling.... Zou toch liever carters in een over verwarmen!

Ooit een BMW boxer gezien met gesmolten electronica. Man ging zijn motor warm draaien, kwam zijn vrouw naar buiten met de telefoon. 30 minuten later..... BMW liep niet meer :? :? :? alle electronica gesmolten! _O- :W
 
Oef. Geen idee, maar dat kan de leverancier van VHT je toch perfect uitleggen?

Echt afbakken van gekleurde dingen doe ik trouwens uitsluitend met emaille, voor de rest hebben we hittebestendige verf ;)
 
nog een vraagje, als ik het blok in VHT hittebestendig spuit, en het blok stationair warm laat draaien wordt ie dan heet genoeg om af te bakken? geloof dat die verf rond de 160 graden nodig heeft om te bakken?


blok ff in oven zetten. of de panelen die je spuit.
 
Oef. Geen idee, maar dat kan de leverancier van VHT je toch perfect uitleggen?

Echt afbakken van gekleurde dingen doe ik trouwens uitsluitend met emaille, voor de rest hebben we hittebestendige verf ;)

VHT is volgensmij ook engine enamel.. :)
 
Tank is of PA (spuitbaar, als je goed weet wat je doet) of op een offroader allicht PE (in principe slecht tot niet spuitbaar, zeker niet met naft erin).
 
Meestal is de tank van PP!
En slecht spuitbaar.

Wel kun je door verwarming de kleur weer ophalen.
 
Laatst bewerkt:
ja ik ga een leuke stickerset maken voor de tank, kapjes etc ga ik doen met plastidip ipv spuiten, aangezien ik wellicht toch wel eens op mn bek ga met de motor is het met spuitbusjes plastidip makkelijker te herstellen dan bijvoorbeeld een 2k lakje
 
stickers op de tank wel geperforeerd maken he!!

jup weet t :D maar thanks anyway

wat betreft het spuiten van het blok ga ik het blok spuiten met VHT en dan ipv de 10min laten warmdraaien wat VHT voorschrijft ga ik rustig ff een stukje rijden, zie wel of het werkt met die verf :) heb geen oven waar het blok in past en ook geen zin om het blok helemaal uit elkaar te schroeven
 
hallo allemaal, wil binnenkort m'n xr even een goede beurt geven, oude olie eruit en nieuwe olie erin, ook wil ik alle filters vervangen..

maar mijn vraag, OEM filters, K&N filters of uni filter??

edit: welke filters kan ik allemaal vervangen? luchtfilter, oliefilter, meer?
 
Laatst bewerkt:
tank stickertje gemaakt, nieuw uitlaatje, nieuwe handvaten en binnenkort komen er nog wat nieuwe onderdeeltjes zoals nieuwe vorkrubbers etc

komt nog "honda" boven de vleugel en "XR" linksonder helaas een vouw in de stickers gekomen dus zal m nog eens opnieuwe doen

image18r.jpg
 
weet iemand voor een leuke prijs nieuwe foam+overtrek buddy? zag op ebay wel een leuke foam + overtrek "gripper seat" voor 45,- euro helaas kwam er nog 40,- euro verzendkosten bij.. (wil graag zwart zadeltje)
 
zadeltje wordt opnieuw bekleed, helaas is de sticker gaan bubbelen door de benzinedamp.. kennelijk wordt er ander sticker materiaal gebruikt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan