XS750 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik dat zo allemaal lees heb ik toch wel mazzel met mijn fiets, uiteraard gebruikt de mijne ook wel wat olie, maar ik heb nergens last van, wel moeten de kleppen een keer gesteld worden, en wat steenwol in de demper maar verder, ik ben happie! :P
 
De groene is motorisch ook veel beter. Die houdt alleen een beetje in maar ik ind het niet echt storend. Olieverbruik is er ook maar niks ernstigs.
Ach en het houdt je bezig!
 
Even een vraag, ik ben tussen de andere werkzaamheden door bezig om electronische ontsteking op m'n xs te bouwen en nou zag ik dat het draadje van het neutraal lampje ook naar de cdi gaat. En moet deze op een lampje aangsloten zijn of hoeft dat niet?

Oh en heeft er iemand misschien nog een tank dop van de normale (vierkante) tank over? Ik dacht dat die van een SE ook wel sou passen maar niet dus.
 
Laatst bewerkt:
Hans de emblemen zijn aangekomen
mag ik je hartelijk bedanken voor de moeite en de emblemen
ze gaan een mooi plaatsje krijgen op de XS
 
Asjeblief Fred.

Nou ben ik zelf nog op zoek naar een kickstarter voor mijn XS750. Die van mij is nl. uitgelubberd en blijft dus niet meer op zijn plaats zitten en dat is lastig.
Dus mocht iemand nog een goede hebben liggen dan neem ik hem graag over.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon loodvrij erin.

Gisteren de groene XS750 verkocht aan een goeie kennis. Zo blijft de motor lekker in de buurt en kunnen we af en toe ook nog samen een ritje maken.
 
Als je een complete XS koopt voor een kratje bier en een frietpan dan is 25 euro voor een kikkert toch veuls te duur. :?
Maar is voor op de groene XS dus hij zoekt het maar uit. :9
Zal het toch aan hem doorgeven.
 
Ik heb een probleempje met mijn xs750 van 1978.
Nieuw batterij is erin gestoken sinds vorige week, alles werkt goed, dan heeft een vriend van me er 2 kabeltjes tussen gestoken om een druppellader aan te sluiten, maar die zijn kortgesloten en nu doet ie helemaal niks meer.
De batterij is nog goed, de 4 zekeringen in het kleine fuse box bakje zijn ook nog goed maar doet helemaal niks, en met kickstarter starten lukt ook niet. Iemand een idee wat ik moet testen en meten want ben maar een beginner.
Garage vraagt direct al 100 euro om ernaar te kijken en dan zeggen ze dat het nog veel meer kan worden indien er dingen kapot gegaan zijn.
 
Als je korsluiting hebt gehad dan is de kans aanwezig dat je massadraad is gesmolten. Kortom de draadboom eens goed bekijken en eventueel doormeten.
 
Er zijn 2 kabeltjes aan de + en - pool bevestigd (1 aan elk) om zo naar de druppellader te gaan, die 2 kabeltjes hebben elkaar even geraakt waardoor er kortsluiting was, is dat genoeg om de massadraad te doen smelten ?
Als ik de batterij eruit haal en meet dan heeft ie 12.6 volt, als ik de + en - pool van de moto aansluit dan meet ie 0 volt of soms 3-4-5 volt, dat schommelt precies
 
Nog een update ivm mijn xs750 die niet meer start door de kortsluiting :
Batterij heeft hele nacht eruit geweest, daarnet nog eens gemeten en was 12.6 volt, er terug ingestoken en hij startte nog niet, dan de starter solenoid vervangen en toen startte hij wel, heeft hele tijd gedraaid en toen ik de starter solenoid terug verwisselde, om zeker te zijn dat die andere kapot was, startte hij gewoon terug. Dan viel hij weer stil en toen ik de starter solenoid terug vervangde met de nieuwe deed hij nog altijd niks.
Als je dan de batterij meet geeft hij 0 volt. Als ik de batterij eruit haal meet deze 12.8 volt (had een tijd gedraaid). Dus ik weet niet meer wat er mis is. Kan het zijn dat het de voltage regulator/rectifier is en hoe test ik die want ondertussen heb ik die eraf gehaald.
 
Ben bang Crusader, dat een kortgesloten accu gewoon dood is nu...
Overstarten met een auto en dan meteen meten of het ding nog wel laadt zou ik zeggen..
 
Ik wil natuurlijk niet de wijsneus uithangen want ken er niet veel van maar de accu is zeker nog goed, daarom dat ik 2x zei dat als ik ze apart heb er gewoon 12.6 volt opstaat en de druppellader gewoon zegt dat ze ok is. Dus dat is het al zeker niet.
Het rare is gewoon dat de moto een paar keer gestart heeft maar af en toe uitvalt, en ook af en toe gewoon niks meer doet en 0 volt meet met de kabels erop, zonder kabels meet de batterij altijd goed. Hij start ook niet meer met kickstarter dus er is echt wel ergens iets mis. De massakabel is gewoon goed maar toch doet ie het niet en dus moet er ergens iets mis zijn of kortsluiting ofzo door die eerste kortsluiting maar ben gewoon geen electriciteitsspecialist..
 
electra is een vak appart, ik ken verschillende electromonteurs die niet eens aan een motorfiets willen werken. ik denk dat je beter naar een goeie electromonteur op zoek gaat en de boel eens goed door laat meten. ik hoop het niet , maar ik heb zioets gelijks gehad met een cbr jaren terrug : oplossing was een nieuwe kabelboom
iig succes
 
Electra van een XS is vrij simpel. Met een schema erbij is het probleem zo gevonden. Gewoon alles doorlopen en beginnen bij waar het probleem is begonnen. De (ex)aansluiting van de druppellader. Het lijkt me toch iets met de massa. B|
 
ik heb weer een nummerbord :P

*D
full
 
Ik wil natuurlijk niet de wijsneus uithangen want ken er niet veel van, ...

..maar een kortgesloten accu geeft vaak dezelfde problematiek als een kapotte doorgeslagen bobine:

de ene keer doet-ie het wel, de andere keer nie...

Omdat je zelf aangeeft dat er het ene moment gewoon 12.6V op het ding staat en het volgende moment niente-nada-noppes (ik neem aan dat je rechtstreeks op de accupolen meet, wat dus niets met massa-problemen heeft te maken)...

;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan