• Hoi Bezoeker, we hebben weer iets nieuws voor je, de MF Marktplaats! Test deze nieuwe functionaliteit en laat weten wat je er van vindt. Kijk hier voor meer informatie.

XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

LangeB

MF'er
24 dec 2018
33
6
Dat is duidelijk. lijkt me geen werkje idd om te doen zonder olie wissel. beter gewoon met de motor rechtop en dan dit doen. ik had gehoopt dat het makkelijker berijkbaar zou zijn die moer , ik heb er zover ik weet geen last van maar is zeker wel iets wat ik ga doen. Als die moer los komt wat blijkbaar vaker gebeurd dan ben ik de sjaak. Bedankt voor de info.

LangeB

MF'er
24 dec 2018
33
6
Dat is duidelijk. lijkt me geen werkje idd om te doen zonder olie wissel. beter gewoon met de motor rechtop en dan dit doen. ik had gehoopt dat het makkelijker berijkbaar zou zijn die moer , ik heb er zover ik weet geen last van maar is zeker wel iets wat ik ga doen. Als die moer los komt wat blijkbaar vaker gebeurd dan ben ik de sjaak. Bedankt voor de info.
ps . waar heb je dit schema vandaan? zo te zien niet uit het Haynes boek.

Wesselb

Rookie
15 jul 2018
10
1
Ik had er bij mijn xt ook last van. Heb even filmpje voor je gemaakt zodat je weet bij welk geluid je aan de slag moet. Ook met geluid na reparatie.

• Like
Waarderingen: LangeB

LangeB

MF'er
24 dec 2018
33
6
Ik had er bij mijn xt ook last van. Heb even filmpje voor je gemaakt zodat je weet bij welk geluid je aan de slag moet. Ook met geluid na reparatie.
zo dan , als dat alleen met het aandraaien van de krukas moer is. biezar verschil

MrSemicolon

Die hard MF'er
28 feb 2017
253
54
25
zo dan , als dat alleen met het aandraaien van de krukas moer is. biezar verschil
Je kunt de krukas moer controleren via het gat achter je waterpomp.

Koelvloeistof eruit laten lopen en je waterpomp uit het blok trekken. De olie hoeft er dan niet uit en je kan zo de moer zien zitten, voelen, en de borging controleren.

• Like

XT660x Orange

MF veteraan
4 sep 2010
1.087
65
Oss
@LangeB dit is een screens ot uit de service manual
Als je op Google yamaha Xt660x service manual zoekt vind je hem. Ik heb ook een geprinte versie in mijn schuur liggen.

• Like