XT660X Topic-Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderhoud valt echt mee met zo'n motor dan :}

Snelheid boven de 120/130 is niet lekker omdat...... je zelf teveel wind ervoor vangt, de motor niet meer stabiel is of omdat het blok dan niet meer lekker loopt?

Ik heb echt geen flauw idee waar ik aan begin of wel? })
Dat wordt een proefritje regelen :Y


ja, onderhoud en betrouwbaarheid zijn dik oké voor deze bike!
en idd, je vangt te veel wind aan hogere snelheden.... qua stabiliteit niks op aan te merken en het blok doet het ook meer dan prima!
mag ik je even doorverwijzen naar volgende link?
www.motornet.be
daar zoek je met volgend trefwoord "xt660X" en dan kom je op een testverslag...
:W
 
Laatst bewerkt:
ik blijf erbij dat de belgische wegen er k*t bijliggen !!

en ik ben zelf belg :)

dit weekend nog een toertje zeeland gedaan, en het was gewoon super. heb ik mijn nieuw bandje wat kunnen testen :)

ik wou hier nog horen of er iemand meeging maar internet lag ier plat :(
 
ik blijf erbij dat de belgische wegen er k*t bijliggen !!

en ik ben zelf belg :)

dit weekend nog een toertje zeeland gedaan, en het was gewoon super. heb ik mijn nieuw bandje wat kunnen testen :)

ik wou hier nog horen of er iemand meeging maar internet lag ier plat :(

Ook dat nog, gaten in de wegen, internet plat..... :+
 
Ik heb zelf gehoord ja (gehoord) van bakkers motor service dat je beter geen pc kan nemen...
Weet zelf niet waarvoor een pc is daar niet van maargoed...
 
Ik heb zelf gehoord ja (gehoord) van bakkers motor service dat je beter geen pc kan nemen...
Weet zelf niet waarvoor een pc is daar niet van maargoed...


Was dat dezelfde dealer die zei dat je je olie koud moest peilen.







Met een PC word de motor geoptimaliseerd er word gekeken of de motor te arm of te rijk staat en dat word dat bijgesteld.
dit alles gaat in combinatie met een paar runs op een testbank zo word je air/fuel ratio op jou motor afgesteld.
 
Nee.
Dat was niet die dealer.
Olie staat goed koud of warm peilen maakt weinig uit bij de xt660x.
Ga ik niet weer over beginnen hoor.
Is wel erg als er iemand 8 liter teveel olie in de motor van je vrachtwagen gooit :o
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel tands hebben jullie eronder?
Had er toen 1 besteld bij jossmit nooit opgehaald eigenlijk vergeten :X
Maar opnieuw bestellen:)
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad,rijd veel aangenamer.
Trekt beter en gemakkelijker op het achterwiel.

De groeten wim.

Ben ook van plan, als ik mijn tandwiel en ketting moet veranderen, om achteraan een paar tandjes groter te gaan....
Vooraan blijven er een 15'tje opsteken...
:W
 
Ik heb zelf gehoord ja (gehoord) van bakkers motor service dat je beter geen pc kan nemen...
Weet zelf niet waarvoor een pc is daar niet van maargoed...

Als je b.v. een DNA Stage 2 monteert is een PC onvermijdelijk, anders gaat de motor op de langere termijn schade oplopen, staat ook in de handleiding van DNA. Ja hoe meer vermogen je haalt uit een motor des te korter wordt de levens duur en zal het onderhoud op bepaalde gebieden ook toe nemen. Ik persoonlijk ben ik de mening toe gedaan des te meer elektronica des te storing gevoeliger een apparaat wordt. Dus het heeft zo z'n voors en tegens en PC.

BTW Zat fffies te Googlen op "bakkers motor service" maar wat een verhaal (tragisch) op z'n site zeg over z'n vrouw.
 
Klopt ja van zn vrouw allemaal niet zo leuk.
Met het standaard tandwiel gaat ie ook makkelijk op zn achterwiel hoor...
Mischien met een ander tandwiel makkelijker maar met standaard gaat prima in zn 2.
Ik ga zowieso wel een tandwiel proberen kijken of het effect heb.
Tandwiel kost toch maar 12 euro
 
Laatst bewerkt:
Ben ook van plan, als ik mijn tandwiel en ketting moet veranderen, om achteraan een paar tandjes groter te gaan....
Vooraan blijven er een 15'tje opsteken...
:W

Als je nu al een 14 tandwiel steekt heb je hetzelfde effect als met een 48 achter en 15 voor.

En je bent goedkoop gesteld.

Als je een 48 tandwiel koopt + ketting ben je veel geld kwijt voor hetzelfde effect.
 
Als je nu al een 14 tandwiel steekt heb je hetzelfde effect als met een 48 achter en 15 voor.

En je bent goedkoop gesteld.

Als je een 48 tandwiel koopt + ketting ben je veel geld kwijt voor hetzelfde effect.


Ga ik niet betwisten (want heb mij zelfs nog niet ingelicht over de $$$), maar doe graag anders dan de anderen.
Ben dan ook die kwiet met zijn "recht" stuurtje... :9~
Geef graag een eigen 'touch' aan mijn yammie! :P
:W
 
Volgens mij kan je je ketting toch opnieuw inpersen?
Weet het niet zeker maar lijkt me wel.


Mij hebben ze altijd verteld dat als je de tandwielen vervangt, je ook de ketting moet vervangen, en omgekeerd.
Daarom zeg ik ook, 15 vooraan en 48 achteraan, als zowel tand/en of ketting versleten zijn....

Als ik het mis heb mogen jullie het zeggen...
We leven om te leren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan