xt660x topic - part 7 waar de jeugd het overneemt

Status
Niet open voor verdere reacties.
welkom terug gerard
inderdaad een paar topics niets van je gehoord en ook op de mail weinig reactie maar het wordt lekker weer dus inderdaad t.z.t maar eens even een route uit zeten

: mijn vriendin en schoonzus hebben bij marcel gereden
ik heb bij severijn me lessen gehad

ik ben niet zo computerfreak.
maar we moeten wel weer rijden.
 
Zo, poetsbeurtje gehad...klaar voor de eerste rit met de motorbende zondag :)

foto3.jpg


@Remco, Was een mooi ritje afgelopen zaterdag ja, geinig om een keer achter een XT te rijden :)

@LookLikeYou, die sets zijn inderdaad niet goedkoop. Ik had geluk, vdHeijden motors uit DenBosch deed deze set voor €400,- weg, heb er koffers van 35 liter opzitten en kan echt veel in ja!
 
Flinke scheur in mijn achterband gereden! stond na op druk zetten binnen 30 seconden weer helemaal leeg!
Dus toen maar achterop bij een vriend naar huis gereden, auto + aanhanger opgehaald en de motor opgehaald!
Dus gisteravond mn velg los gehaald en vanmiddag na het werk even langs de bandenboer! Iemand een goede ervaringen met een bepaalde achterband?

Gelukkig is het weer ook niet al te best he :+ .

Groeten?
 
Flinke scheur in mijn achterband gereden! stond na op druk zetten binnen 30 seconden weer helemaal leeg!
Dus toen maar achterop bij een vriend naar huis gereden, auto + aanhanger opgehaald en de motor opgehaald!
Dus gisteravond mn velg los gehaald en vanmiddag na het werk even langs de bandenboer! Iemand een goede ervaringen met een bepaalde achterband?

Gelukkig is het weer ook niet al te best he :+ .

Groeten?



Michelin pilot power.
Conti sm.
 
bridgestone bt003, die plakken aardig goed bij mij eronder hehe :P

net ook even olie en oliefilter ververst, wat lastigger dan een wet systeem maar t viel goed te doen.
 
Vandaag lekker een rondje gereden en meteen geld uitgeven aan een nieuwe motorbroek(zon 1 van spijkerstof met bescherming). Heb hem maar meteen aan gehouden en mijn lederenbroek door een maat van me die daar werkt thuis laten bezorgen. Zit heerlijk en lekker luchtig
 
Vandaag lekker een rondje gereden en meteen geld uitgeven aan een nieuwe motorbroek(zon 1 van spijkerstof met bescherming). Heb hem maar meteen aan gehouden en mijn lederenbroek door een maat van me die daar werkt thuis laten bezorgen. Zit heerlijk en lekker luchtig

welk merk heb je dan? Heb zelf difi en esquad.
 
Sinds een paar dagen lijkt het alsof mijn motor aan het heen en weer glijden is aan de achterkant. De bandenspanning is ok en het profiel is ook nog wel voor 40% aanwezig. Wel veel snelweg kilometers , doch ziet het er nog goed uit.

Nu wees een collega er mij op aan dat het misschien de lagers zouden kunnen zijn. Er zit inderdaad wel een lichte speling van links naar rechts op het achterwiel (max. 4mm van uiterste naar uiterste). Maar het lijkt mij sterk dat de lagers al na 30.000km op zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee of weleens de wiellagers vervangen???? Dan hoor ik het graag.

Ciao,
Darwin
 
Sinds een paar dagen lijkt het alsof mijn motor aan het heen en weer glijden is aan de achterkant. De bandenspanning is ok en het profiel is ook nog wel voor 40% aanwezig. Wel veel snelweg kilometers , doch ziet het er nog goed uit.

Nu wees een collega er mij op aan dat het misschien de lagers zouden kunnen zijn. Er zit inderdaad wel een lichte speling van links naar rechts op het achterwiel (max. 4mm van uiterste naar uiterste). Maar het lijkt mij sterk dat de lagers al na 30.000km op zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee of weleens de wiellagers vervangen???? Dan hoor ik het graag.

Ciao,
Darwin
per direct niet meer mee rijden.
zijn idd je wiellagers als je speling hebt.
als het lager vastslaat ben je verder van huis af
heb mijn wiellagers deze week vervangen en hadden maar 22.000km erop zitten dus het kan.

je moet dan ook meteen de rubberen dempens blokken vervangen achter je tandwiel anders heb je over 3 weken weer lagers nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik wou volgende week mijn ketting, tandwielen en ook die dempers vervangen, is het verstandig ook gelijk het wiellager te vervangen? Bij het wisselen van de band vorige maand hebben aan een kant het wiellager vervangen omdat deze zo vast gerot was aan de as. dat ze de as eruit hebben moete slaan en het lager mee kwam. dus ik twijfel nu of ik de andere kant wel of niet zal doen.

En zijn deze lagers aan beide kanten het zelfde en/of weet iemand de maat hiervan?
 
ik heb thuis nog lagers liggen van het voorwiel, kan ik iemand helpen? voor een kleine prijs mogen deze weg. ik zal straks eens kijken hoeveel ik er liggen heb.
groeten,
Peter
 
in het achterwiel zitten 3 lagers. 2 kleine die in het wiel zitten.
en een grotere in het tandwielhuis.
in het grotere lager zit een speciale bus die moet je eruit halen en weer in je nieuwe lager zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan