XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat je wel een klein btje aan je hart dattie weg gaat toch? -O-

Tja, ach ik heb er zo'n 2 jaar met veel plezier gebruik van gemaakt en er idd aardig wat tijd (en geld) ingestopt. Maar ik heb nu een waardige vervanger dus ik hoef niet zonder te zitten. Nu is wat extra ruimte in de schuur wel zo prettig.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft even geduurd maar er is uiteindelijk toch een gekomen.
Et voila:

Tenere003.jpg


Moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar dat mag de pret niet drukken.
Rijdt toch nog weer heel anders dan die babyTenere van me.

Vanmiddag naar Overijsel, lekker weer erbij, en toen weer terug naar de kop van Groningen. :]

*O* *O*
 
Het heeft even geduurd maar er is uiteindelijk toch een gekomen.
Et voila:

[afbeelding]

Moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar dat mag de pret niet drukken.
Rijdt toch nog weer heel anders dan die babyTenere van me.

Vanmiddag naar Overijsel, lekker weer erbij, en toen weer terug naar de kop van Groningen. :]

*O* *O*

Gefeliciteerd!
Ziet er erg netjes uit.
Wat zit er voor 'n voorbandje op? Lijkt aardig genopt.
 
Mwha, fiets is wel netjes maar wel met de normale gebruikssporen dat wel.
Voorband is een Maxis en idd veel te nopperig voor op de weg, die gaat dus ook tzt vervangen worden door een minder nopperig type. Weet nog niet precies wat.
Achter zit er een Metzeler Enduro4 om, bagger combinatie.
Ketting en tandwielen zal ook wel niet al te lang meer duren dus nog genoeg te doen.

Daar moet zeker de hele achtervork er voor uit? Er zit nu een ketting op met een visje trouwens. |(
Wel gemakkelijker. :Y

Laterzz
 
Mwha, fiets is wel netjes maar wel met de normale gebruikssporen dat wel.
Voorband is een Maxis en idd veel te nopperig voor op de weg, die gaat dus ook tzt vervangen worden door een minder nopperig type. Weet nog niet precies wat.
Achter zit er een Metzeler Enduro4 om, bagger combinatie.
Ketting en tandwielen zal ook wel niet al te lang meer duren dus nog genoeg te doen.

Daar moet zeker de hele achtervork er voor uit? Er zit nu een ketting op met een visje trouwens. |(
Wel gemakkelijker. :Y

Laterzz
mooie fiets man.
ketting hoef je niet je hele achterbrug eruit te halen. Gewoon een kettingset bestellen met een zgn "Niet" schakelaar. Draai je zo met een kettingtool erop zonder je hele fiets te moeten slopen. Oude kun je ook doorknippen als je de clip niet loskrijgt, of in mijn geval een endless chain, doorslijpen met een haakse slijper. Bestel ook gelijk een nieuwe asmoer (90179-18020) en borgplaat (90215-21022) mee dan loop je ook niet zo snel het risico dat je je astap ver :X ...
 
Voorband is een Maxis en idd veel te nopperig voor op de weg, die gaat dus ook tzt vervangen worden door een minder nopperig type. Weet nog niet precies wat.
Achter zit er een Metzeler Enduro4 om, bagger combinatie.

Laterzz

Mijn advies: voor Anakee achter Tourance.
Maar daar verschillen hier nogal de meningen over. kijk maar ff ergens aan het begin van dit topic

Ketting en tandwielen zal ook wel niet al te lang meer duren dus nog genoeg te doen.

Daar moet zeker de hele achtervork er voor uit? Er zit nu een ketting op met een visje trouwens. |(
Wel gemakkelijker. :Y

Laterzz
Neejoh, klinken.
Op de 850 heb ik trouwens een 530 ketting ipv de originele 520 die in vergelijking met die 530 wel een fietskettingkje lijkt. Kijk ff in de kedogids maar volgens mij is het prijsverschil niet zo heel groot, zou ik voor de 530 gaan.
 
www.jossmit.nl. Staat een DID X-ring 520 set super versterkt voor 103,- eurie. Heb ik ook. Goeie set. En icm met de set een ketting tool voor 35,-. Of je moet de mijne ff lenen, da's goeiekoper (de tool dan he, de ketting blijft op mijn eigen fiets :z ) Kedo is iets duurder met deze set, plus dat je nog versandkosten moet betalen. Kedo heeft ook nog wel een paar goedkopere sets, maar incl. posten kom je toch weer ff duurder uit.
 
Oke bedankt Dies, ik zal eens kijken hoever de boel is. Ik wil ook nog even kijken bij Louis.de.
Daar heb ik mn kettingset van de XT ook vandaan, DID met visje. DID is idd een prima ketting.

Bedankt voor je aanbod iig. ;)
 
dutchdude ben je zaterdag nog bij gerke geweest? als ik me niet vergis zei hij dat je terug van vakantie bij hem aan zou rijden. Ik was zaterdag ook nog ff bij hem.
 
dutchdude ben je zaterdag nog bij gerke geweest? als ik me niet vergis zei hij dat je terug van vakantie bij hem aan zou rijden. Ik was zaterdag ook nog ff bij hem.
was aanvankelijk wel het plan, maar gaande de week heb ik toch besloten in 1x terug te rijden, ook ivm aanvang nieuwe werkzaamheden op maandag, leek het me wel lekker even een daggie thuis uit te blazen van de rit ed.

*voor de verbindingspennen heb ik nu offertes bij 2 bedrijven, een derde ga ik nabellen daarover en dan es informeren welk van de bedrijven nog wat scherper met de prijs wil. 't worden hoe dan ook mooie pennetjes, nog even geduld wel, maar begreep al dat je met de blessure voorlopig at ease bent? :)
 
Het heeft even geduurd maar er is uiteindelijk toch een gekomen.
Et voila:

[afbeelding]

Moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar dat mag de pret niet drukken.
Rijdt toch nog weer heel anders dan die babyTenere van me.

Vanmiddag naar Overijsel, lekker weer erbij, en toen weer terug naar de kop van Groningen. :]

*O* *O*
Mooi bakkie joh, gefeliciteerd!
 
Ik zit al een tijd te twijfelen tussen de transalp en de africa twin

op een gegeven moment bedacht ik me.... oja! Ik heb net me xt500 de deur uit gedaan maar er was ook een groot broertje!

de xtz dus!

Ik ben opzoek naar een betrouwbare fiets die mij met veel bagage (of me vriendin :wink: ) kan brengen waar ik heen wil. Een maand in de zomer op vakantie bijvoorbeeld door oost europa of afzakken naar spanje en even Marokko in. Noordkaap kan ook altijd nog :p

Nja ideeën genoeg.

Wat ik van de xtz heb gemerkt is dat hij wat minder duur is en schijnbaar wat meer vermogen heeft. Prima allemaal maar hoe zit het met het belangrijkste van alles! De betrouwbaarheid?

Heeft de XTZ zwakke plekken en zoja wat zijn die dan? De alp en afrika twin schijnen zeer goede fietsen te zijn waar ik ook wel van overtuigt ben. Wie kan me overtuigen dat de XTZ minstens zo goed is?

Lang verhaal ;p sorry!

Bedankt voor de info
Jacala
 
Naar mijn weten zijn beide motorfietsen betrouwbaar.
De XTZ is gewoon wat extremer dan de AT.
De AT is de "altijd goed" motor, de XTZ is voor de echte mannen. :+
Ik denk dat je pas echt een beslissing moet nemen als je er op gereden hebt. Ze vallen beide in dezelfde catagorie maar zijn echt wel totaal anders. Ik heb zelf ooit eens een kort ritje op een AT gemaakt maar mijn motor zal het nooit worden.

O-) Hier staat nog een mooie XTZ te koop: KLIK O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan