Yamaha DT 125 1982 na 25 jaar stilstand weer tot leven wekken

Anfänger70

Rookie
26 aug 2020
9
25
Hallo allemaal,
Gisteravond was ik met mijn buurman aan het praten over motoren en zo en toen zei hij dat hij in de garage nog een oude motor had die daar al meer dan 25 stond onder een zeiltje. Lang verhaal kort: ik heb deze gelijk meegenomen. Overigens woon ik in Zwitzerland.
Yamaha 2A8 DT 125 MX kenteken afgegeven juli 1982
Buurman was eerste eigenaar en aankoopnota en alle papieren zitten er bij.
Staat minder dan 2.400 Km op de teller.
Benzinetank leegetapt bij wegzetten. Accu afgekoppelt en ketting ed gesmeerd.

Mijn vraag:
Wat moet ik allemaal doen /vervangen om weer de weg op te krijgen?

Ik neem aan de banden en de accu vervangen. Hebben jullie verder nog tips?

Gr Jeroen
 

Bijlagen

  • Image1.jpeg
    Image1.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 16
  • Image2.jpeg
    Image2.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 17
Jazeker........dat betekent dat deze motor volgens het kentekenbewijs niet harder mag dan 65 km/uur. Ik heb nog een Vespa 50 uit 1974 met zo'n 40 km/uur bordje. Dat wil overigens niet zeggen dat dit voertuig niet harder kan maar ze volgen hier de gegevens van de fabrikant .

Als ik met mijn Vespa geflitst wordt op 53 km/uur op een weg waar je 50 mag, controleren ze ook de maximale snelheid van het voertuig; ik krijg dan een bekeuring voor 13 kilometer te hard (en niet 3). De boetes zijn hier trouwens niet weinig ;)
 
Ja de motorfiets loopt!
Naast nieuwe banden, alle vloeistoffen, een accu en bougie de carburateur schoongemaakt. Ik heb zelf van foam een nieuw luchtfilter gemaakt totdat een 'originele' geleverd wordt via eBay. Trekt lekker op.

De verlichting werkt maar de richtingaanwijzers gaan wat langzaam. Knipperlichtrelais wisselen een optie?
 
Ja de motorfiets loopt!
Naast nieuwe banden, alle vloeistoffen, een accu en bougie de carburateur schoongemaakt. Ik heb zelf van foam een nieuw luchtfilter gemaakt totdat een 'originele' geleverd wordt via eBay. Trekt lekker op.

De verlichting werkt maar de richtingaanwijzers gaan wat langzaam. Knipperlichtrelais wisselen een optie?
Contactjes schoon?
 
Ja de motorfiets loopt!
Naast nieuwe banden, alle vloeistoffen, een accu en bougie de carburateur schoongemaakt. Ik heb zelf van foam een nieuw luchtfilter gemaakt totdat een 'originele' geleverd wordt via eBay. Trekt lekker op.

De verlichting werkt maar de richtingaanwijzers gaan wat langzaam. Knipperlichtrelais wisselen een optie?
Mooi! Check of de knipperlicht lampjes het juiste vermogen (Watt) hebben. Bij een hoger vermogen werkt een relais doorgaans trager, bij uitval van een lampje juist sneller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan