Fazer_Gerard
MF'er
- 6 mrt 2021
- 47
- 11
Ik heb gisteren nog even bij de BP staan kijken, duurt effe, 90 liter tanken, en er zit inderdaad een E5 sticker op de pomp maar de BP sticker rept niet over ethanol, terwijl de E10 wel aageeft dat er ethanol in de brandstof zitFOUT!!
BP Ultimate, Shell V-power en Esso Supreme zijn niet E5. Deze 3 merken hebben in hun premium 0% ethanol.
Wettelijk gezien moet deze E5-sticker op de pomp. Maar in deze gevallen is de werkelijkheid beter dan de sticker.
Ideale benzine om iig tijdens de winterrust je tank mee gevuld te hebben.
Let op! Andere premiums hebben dus WEL die vieze ethanol bijgevoegd. Die tank ik daarom nooit!
in mijn motor gaat maar met 18 liter.Ik heb gisteren nog even bij de BP staan kijken, duurt effe, 90 liter tanken, en er zit inderdaad een E5 sticker op de pomp maar de BP sticker rept niet over ethanol, terwijl de E10 wel aageeft dat er ethanol in de brandstof zit
Mijnes niet veel meer of minder..in mijn motor gaat maar met 18 liter.
Stickers E5 of E10 zijn wettelijk verplicht.Ik heb gisteren nog even bij de BP staan kijken, duurt effe, 90 liter tanken, en er zit inderdaad een E5 sticker op de pomp maar de BP sticker rept niet over ethanol, terwijl de E10 wel aageeft dat er ethanol in de brandstof zit
Deze zit dicht of gedeeltelijk!Het is een heel onothodoxe methode maar:
De kanaaltjes van de startsproeier komen precies uit onder de smoorkleppen, die je aardig als derde hand kunnen dienen.
Als je een slangetje schuin afsnijdt kan je dat door de carb heen onder de smoorklep klemzetten en vanaf buiten de kanaaltjes terug doorblazen waarmee je ook de sproeier doorblaast, iets dat er zo plots in is gekomen is geen aankoek en zit dus los...
Er zitten wat meer aspecten bij zoals de schuif/naald maar als je handig genoeg bent hoeft-ie niet open
Niet met ijzerdraadje. Deze kan het messing beschadigen.Deze zit dicht of gedeeltelijk!
Dus ijzerdraadje bv waar je vuilniszakken mee dicht maakt, strip, plastic eraf en doorprikken!
Vlotterbakjes krijg je weer als nieuw door ff nachtje laten staan in de Dasty!
Tof van je!! Ik wacht nog even met de carb demonteren. Kom nog wel op het net!Ik heb nog een oud setje van deze rubbers liggen (afkomstig van mijn Fazer600 1999), zijn visueel wel enigszins ingescheurd maar zeker niet door. Dus als je hele slechte hebt schiet je er wat mee op. Gaat het om het visuele aspect dan veranderd er niets.
Ik lees de reactie wel.
De Forte lost vuil op. Die zit dan in je benzine. Heb je de tank daarna al een keer leeg gereden en daarna verse benzine getankt? Dat maakte bij mij groot verschil.Update: Forté erin gegooid bij een kwart tank, kort stukje gereden en een nacht laten staan. Hij bokt en stottert een stuk minder tot bijna niet meer. Heel fijn dus! Alleen blijft hij in versnelling 1 en 2 in de lage toeren niet lekker heel lekker rijden. Ook als ik hem in zijn 1 zet en geen gas geef terwijl ik ergens rustig moet uitrollen vind de motor niet leuk!
ik heb dit keer de tank volgegooid met BP ultimate (E5). We gaan het zien! Iemand nog tips voor de lage toeren in zijn 1&2 of hoort dit ‘gewoon’ bij een Fazer?
Niet met ijzerdraadje. Deze kan het messing beschadigen.
Neem een los draadje uit een elektro-snoer.
Ja gedaan, alleen nog niet veel kunnen rijden erna nog.De Forte lost vuil op. Die zit dan in je benzine. Heb je de tank daarna al een keer leeg gereden en daarna verse benzine getankt? Dat maakte bij mij groot verschil.
Ga ff naar iemand toe in de buurt, daar leer je van en maak je geen ongelukken, die remmen reiniger is een link goedje..Sorry ik ben een leek.
Wat moet ik doen met de remmenreiniger om wat zeker te weten?
En moet ik de carburateurs uit de motor halen? Dat zie ik me nog niet direct doen. Ik heb geen garage en woon in een rijhuis, dus alles moet hier op straat gebeuren
Je hebt 2 bougies vervangen van de 4?Update: de motor loopt iets beter. Niet meer zo schokkerig als eerst. Ook de twee vuile bougies vervangen maar geen verschil.
Jazeker, laat ons het vervolg weten!@mean-machine
@Vol D'or
Dank voor de reacties!
Ik ben al een stuk wijzer geworden en heb al een beter beeld van wat er moet gebeuren.
Maar ik heb de dealer, bij wie ik de motor zaterdag kocht toch kunnen overtuigen om de motor op te halen. Ik denk dat de kans groter is dat hij hem weer aan de praat krijgt. In ieder geval de nodige ervaring en gereedschap en garage.
Ik hou jullie op de hoogte!
Nogmaals dank!
Dimitri
alleen er in leggen en apparaat aanzetten heeft geen zin .