yamaha fj 1100 gekocht heel tevreden.

Vlugge_japie

MF'er
17 apr 2004
128
4
Kerkrade
Hallo

Ik heb sinds een paar weekjes nu een yamaha fj1100 gekocht met bouwjaar 85.
Wat een motor.

Ik heb toch al op een hoop motoren gereden (varadero 1000,Vstrom,gsr,gsx-r,gsf) maar deze doet echt niet onder voor andere motoren met 1000cc +.Het enigste nadeel is dat hij erg trilt bij hoge toerentallen maar dat komt omdat het blok star is opgehangen in het frame.
Als je aan het gas komt vanaf 2000 toeren dan trekt hij heerlijk op maar als je aan het gas komt vanaf 5500 toeren dan schuif ik achterwaarst het zadel af...wat een geweld, in de drie trek ik hem nog op het achterwiel als ik niet oplet.
Ik heb ook nog een yamaha xj700 die is ook wel sterk en rijdt ook heerlijk maar de fj is toch een heel andere motor meer voor het gooi en smijtwerk zeg maar...En technisch zijn die viercillinders echt onverwoestbaar daar kan de nieuwe fjr een voorbeeldje aan nemen.

Heeft er nog iemand ervaring met deze motor zet het aub ook bij deze topic dan kunnen we ervaringen uitwisselen. Greetz
 
hoi, xj ook mijn favoriete fiet, ik heb zelf een xj 900 uit 93' gehad.
nu rijd ik een xj 750 seca is ook leuk heb hem nu 10 maanden.
nog niet erg veel mee gereden 400 km.
de bal hoofd lagers zijn versleten, dus ben aan niewe toe hij stuurt nu heel zwaar.
dat kost dan wel weer 120 eurie. maar ja.
ik zat zelf ook te denken aaneen fj 1200.

jaco.
 
Ik heb ooit een nieuwe gehad van '86 tot '88. Dat ik er geen enkel probleem mee heb gehad is van weinig waarde nu we 20 jaar verder zijn, maar dat rauwe karakter herinner ik me wel. Ook dat kleine 16" voorwiel was even wennen maar destijds was dat nu eenmaal het beste dat er was.
Leuk dat je de FJ nog steeds kunt waarderen ondanks je ervaringen met veel modernere fietsen. Ik verbaas me wel eens dat sommigen de FJ als een gemoedelijke toerfiets zien, bij uitstek geschikt voor beginners, terwijl het toch serieus sleurt en best wat beheersing van de rijder vraagt; vooral als de vering, rijwiellagers en remmen niet meer 100% zijn heb je best je handen er aan vol op snelheid, met dik 120 pk of wat daar na 20 jaar nog van over is.

Veel plezier er mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan