Yamaha FJR 1300 Part 5

Hij heeft de startmotor laten draaien....
En zei,het is goed....
Het regende als een gek dus ja.
Kon niet proef rijden. Van de week misschien vanavond eff test ritje. We zullen zien. Andere bellen we maar weer op.....
 
Het eerste half uur op de motor heb ik last van mn handen die willen slapen. Na n tijdje is dat ver over. Dus ik zie op internet stuur risers van 3 cm hoog. Heeft iemand daar ervaring mee of dat zonder aanpassing van de originele kabels gaat of dat dit ook aangepast moet worden ?
Fjr1300 van 2009
 
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar dit mag toch geen probleem zijn? Het is nogal wat werk om alle kabels en leidingen te veranderen. Ik vind het nogal knullig als je een accessoire wilt toepassen waarvoor je de halve motor moet afbreken. Dus mij lijkt dat het gewoon moet kunnen?
 
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar dit mag toch geen probleem zijn? Het is nogal wat werk om alle kabels en leidingen te veranderen. Ik vind het nogal knullig als je een accessoire wilt toepassen waarvoor je de halve motor moet afbreken. Dus mij lijkt dat het gewoon moet kunnen?
Ze kunnen bij het ontwerpen van een motor moeilijk rekening houden met alle niet officiële accessories die iemand eventueel zou willen monteren. Ik denk dat je meer klachten krijgt over kabels en leidingen die standaard 4cm te lang zijn, dan dat je die 1 op de zoveel 1000 die stuurverhogers wil monteren tegemoet komt. 4cm lijkt niet veel, maar maak bv je rem en koppelingsslangen maar eens 4cm langer. Die lengte gaat ergens zitten als je het niet gebruikt, en dus komt het mogelijk ergens tussen of gaat het schuren tegen plekken waar je dat niet wilt.

Stuurverhogers monteren kan wel, maar er zit wel een grens aan wat mogelijk is zonder de boel te moeten verlengen. 2cm gaat meestal sowieso wel, daar boven wordt het gissen. Ik weet dat er bij mij op het werk eentje staat van iemand die stuurverhogers heeft, ik zal morgen eens kijken hoe hoog die zijn en of de leidingen verlengt zijn.
 
Het eerste half uur op de motor heb ik last van mn handen die willen slapen. Na n tijdje is dat ver over. Dus ik zie op internet stuur risers van 3 cm hoog. Heeft iemand daar ervaring mee of dat zonder aanpassing van de originele kabels gaat of dat dit ook aangepast moet worden ?
Fjr1300 van 2009
Deze zijn erg goed en hierbij hoef je de kabels niet te vervangen. De kabels worden iets anders geleid. Het stuur wordt iets hoger en breder. Veel FJR rijders zweren hierbij. Heb bij twee van mijn vier FJR-en gehad. De laatste, een RP28, vond ik fijner zonder.
 
Ik heb ze er ook opzitten en ze zijn werkelijk fantastisch
 

Bijlagen

  • 20210403_145203_resized.jpg
    20210403_145203_resized.jpg
    149,6 KB · Weergaven: 61
Kijk ns aan. Gelijk respons. T is wel n end duurder maar dan vind ik het niet opwegen tegen de voordelen. Ik ga maar ns bestellen.
bedankt heren
 
Wellicht iets om lid te worden van de FJR-Club? Krijg je ook 10% korting op de Travel Comforts😉
 
Ik heb een paar stuurverhogers aangeschaft voor mijn 2008 bij meneer Ali vandaan, nu zitten daar bouten bij met treksterkte 4.8, weet iemand of dit de goede treksterkte is? vind het zelf wat weinig namelijk......
 
Beetje speurwerk op internet leert mij dat 4.8 voldoende is voor een dergelijke bout, mits je hem niet strakker zet +/- 90Nm.
 
Het eerste half uur op de motor heb ik last van mn handen die willen slapen. Na n tijdje is dat ver over. Dus ik zie op internet stuur risers van 3 cm hoog. Heeft iemand daar ervaring mee of dat zonder aanpassing van de originele kabels gaat of dat dit ook aangepast moet worden ?
Fjr1300 van 2009
Je kunt de risers zonder problemen erop zetten. Het gevoel in de fingers komt door een frequentie kun je verhelpen door van een stuk leer ertussen te doen gebruik ik al jaren. Heb een zooltje op maat gemaakt en die ertussen gedaan. Dus een kant van het stuur los maken opmeten uitsnijden en ertussen zetten. De risers heb ik wel eens gebruikt maar er weer tussen uit gehaald. Zonder stuurt de motor veel beter
 
Voor het eerst hier op het Forum, heb een FjR 1300 uit 2001 en ben/was er heel erg blij mee.
Vandaag voor het eerst bij warme temperaturen een toertocht gemaakt door Twente. Potverdorie wat is dit een warme zit zeg. Echt haast niet te doen zeg. De motor zelf rijdt geweldig en lekker veel pk,s.Heb hierover al veel gelezen maar niet echt een goede oplossing gelezen, zijn er inmiddels bij jullie oplossingen beken.
Gewoon een goede motor broek en een lange katoenen onderbroek. Klinkt dom maar katoen neemt het sweet op de een dikke motor broek houdt de warmte ook tegen. Verder proberen om zo te rijden dat je maar 2 balkjes wat temperatuur betreft ziet. Verder probeer de stad te vermijden voor je het weet zie je ineens 4 balkjes en de ventilator gaat in werking
 
Gewoon een goede motor broek en een lange katoenen onderbroek. Klinkt dom maar katoen neemt het sweet op de een dikke motor broek houdt de warmte ook tegen. Verder proberen om zo te rijden dat je maar 2 balkjes wat temperatuur betreft ziet. Verder probeer de stad te vermijden voor je het weet zie je ineens 4 balkjes en de ventilator gaat in werking
Ik heb een RP04 gehad en van ellende moest ik op de stepjes staan. Met een gangetje van 120 over de snelweg bij 25+ graden was de hitte niet te verdragen.
 
Zelfs M12 lijkt me nog best aan de mannelijke kant, ben wel benieuwd wat je dan gekocht hebt
Als ik me niet vergis wordt de originele bout waarop een moer wordt gedraaid, vervangen door de Ali bout. Die is inderdaad wat groter.
Echter als deze vastgedraaid moet worden met 65Nm, dan is een treksterkte van 4.8 te mager voor een M12.... ik zou andere bouten zoeken.
 
Ik heb een probleem met mijn fjr 1300 AS , het gaat om het schakelen .
Als de motor koud is gaat het wegrijden met schokken en het schakelen gaat met behoorlijke klappen.
Als hij warm is is het schokken met wegrijden weg maar schakelen bij lage toerentallen tot ongeveer 4000 toeren gaat dan nog steeds gepaard met harde klappen , als ik echt doortrek tot ongeveer 7000 toeren schakelt hij zonder klappen .
Volgens mij moet dat ook bij lage toerentallen kunnen .
Hij is van het bouwjaar 2015 en heeft 39000 km gelopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan