Yamaha FJR 1300 Part 5

Knip... Tank is er toch af om de kleppen te controleren.
Even voor de duidelijkheid: Inlaatrubbers zijn niet de kleppen toestand. Is gewoon de rubber verbinding vanaf luchtfilter naar inlaatspruitstuk. Anders zoals Vol D'or ook al schreef; de vraagbaak raadplegen. Kleppen controleren / stellen is een behoorlijke operatie. Is niet in een uurtje gedaan.
 
Als je alleen de tank eraf hebt kun je nog nergens aan, je zult heel wat moeten demonteren om aan de kleppen te kunnen.
Ff de vraagbaak raadplegen voordat je dalik zit te godverre..😉
Ik heb er al enkele uurtjes opzitten : ).
 

Bijlagen

  • D63EBEC2-2D31-4865-90E5-FEC543F28020.jpeg
    D63EBEC2-2D31-4865-90E5-FEC543F28020.jpeg
    325,9 KB · Weergaven: 36
Even voor de duidelijkheid: Inlaatrubbers zijn niet de kleppen toestand. Is gewoon de rubber verbinding vanaf luchtfilter naar inlaatspruitstuk. Anders zoals Vol D'or ook al schreef; de vraagbaak raadplegen. Kleppen controleren / stellen is een behoorlijke operatie. Is niet in een uurtje gedaan.
Ik heb het al willen merken dat het niet op 1-2-3 gedaan is ; ). Slow but steady : )
 
Even voor de duidelijkheid: Inlaatrubbers zijn niet de kleppen toestand. Is gewoon de rubber verbinding vanaf luchtfilter naar inlaatspruitstuk. Anders zoals Vol D'or ook al schreef; de vraagbaak raadplegen. Kleppen controleren / stellen is een behoorlijke operatie. Is niet in een uurtje gedaan.
Ik vermoed dat het de rubbers zijn net voor de cilinder, niet? Dus van inlaat naar cilinder.
 
Ja, het zijn die rubbers voor de cilinder. Ik zou wel bedenken of je dat klep gebeuren zelf wilt doen. Als er stelplaatjes gewisseld moeten worden is het echt een hele grote klus. Het nokkenas spul moet los en je moet weten hoe de timing merktekens moeten staan. Ellende is niet te overzien als timing niet meer goed staat. Ik laat het doen door iemand die er echt in thuis is met de FJR. En zorg voor een werkplaatsboek.
 
Ja, het zijn die rubbers voor de cilinder. Ik zou wel bedenken of je dat klep gebeuren zelf wilt doen. Als er stelplaatjes gewisseld moeten worden is het echt een hele grote klus. Het nokkenas spul moet los en je moet weten hoe de timing merktekens moeten staan. Ellende is niet te overzien als timing niet meer goed staat. Ik laat het doen door iemand die er echt in thuis is met de FJR. En zorg voor een werkplaatsboek.
Heb net gezien dat de draadjes, die moeten verbonden worden bij overzetten naar vol vermogen, verbonden zijn. Dus de fjr zal toch op vol vermogen staan. Gezien het mijn 1e FJR is, kon ik niet echt vergelijken qua power : ).
Ik begrijp je bezorgdheid, waarvoor dank : ). Ik heb bij mn vorige moto, Super Ténéré 750 ook de kleppen gedaan. Principe is gelijk, werkt ook met shims. 4 jaar avondschool en een werkplaatshandboek komen dan idd van pas : ).
J
 
Hmm.. pas geleden het zijvakje er uit gehad om een USB in te bouwen ipv dat sigaretten ding en toen kwam ik deze twee tegen...
IMG_20220106_204850.jpg


Iemand een idee waar deze voor zijn?
Ze passen iig niet in elkaar dus er kan iets aangesloten worden,
 
Maken die stekkers en draad onderdeel uit van de originele kabelboom? Ik herken ze niet. Welk bouwjaar en zie je ze terug op de kabelboom tekening in de servicemanual? Trouwens,, waarom plug je er niet gewoon een 12 volt plugverloop naar USB in. Ik heb zo'n ding op Ali besteld. Ik heb daar met zo'n verloop nu 2 USB poorten zitten.
 
Niet iets voor de ontgrendeling van het zijvakje? Bij de eerdere types kon het vakje alleen open als de bak in neutraal stond, later kon het volgens mij ook rijdend. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

Ik weet ook dat er wel eens een kabeltje voor de ruit losgemaakt werd. Standaard gaat de ruit iedere keer weer helemaal omlaag als je het contact uitzet ( bij de oudere types in ieder geval). Veel mensen vonden dat vervelend en haalden dat kabeltje los zodat de ruit gewoon omhoog bleef staan. Ik dacht alleen niet dat hier stekkertjes tussen zaten, en als het wel zo is dan is het logisch dat ze op elkaar zouden passen.
 
Het is een '06 en alles werkt naar behoren, zijvakje gaat open, ruit gaat ook terug in de laagste stand etc, etc
Lijkt erop dat ze uit de originele kabelboom komen, ik had nog gezocht naar de originele handvat verwarming van yamaha maar daar zitten andere stekkers op...
 
Misschien dat het optie is voor andere landuitvoeringen? Kun je ze niet terugvinden in de servicemanual en is zo'n verloopplug naar USB ook een idee? Hoef je helemaal niks te boren/wijzigen of wat dan ook, alleen inpluggen.
 
Misschien dat het optie is voor andere landuitvoeringen? Kun je ze niet terugvinden in de servicemanual en is zo'n verloopplug naar USB ook een idee? Hoef je helemaal niks te boren/wijzigen of wat dan ook, alleen inpluggen.
Ik heb het nu zo gemaakt...
IMG_20220108_164246.jpg

Gelijk USB, geen gefrot met verloopje ofzo. Al mijn elektronicus zijn met USB. En het is wat slanker als die originele dus meer ruimte in het vooronder...
 
Ook heel netjes gemaakt. Waarschijnlijk ga ik het komende zomer dan ook zo maken. Je hebt ze ook met display waarop de ingangsspanning wordt weergegeven en bij belasting de stroom die de verbruiker trekt. Wel leuk, kan je ook meteen de accu/laadspanning aflezen.
 
Goeieavond! Hebben de meesten van jullie het AIS-systeem geblokkeerd? Ik heb mijn kleppendeksel eraf, en zo goed als alle AIS-kanalen zaten bijna volledig dicht. Ik ga deze dan ook afsluiten zodat deze niet meer gebruikt worden. Jullie ervaring hiermee?
 

Bijlagen

  • 317F15ED-605C-4D1F-854B-67E8F20E28B7.jpeg
    317F15ED-605C-4D1F-854B-67E8F20E28B7.jpeg
    282,6 KB · Weergaven: 29
  • 2E55519F-4A4F-4C30-807D-73DCC1049818.jpeg
    2E55519F-4A4F-4C30-807D-73DCC1049818.jpeg
    304,6 KB · Weergaven: 30
Ziet er goed uit. Heeft niet veel gedraaid in die tijd, kan dus nog heel lang mee. Wat was de reden dat je de vorige FJR inruilde?
 
Mocht hier nog iemand meelezen op zoek naar een FJR, de mijne staat te koop:

 
Had er ruim 60.000 km mee gereden en veel mee meegemaakt was tijd voor een andere
Bij mijn motorzaak stond een VFR 1200 en die had meer vermogen 6 versnellingen en was 8 jaar nieuwer
Wilde dat een keer proberen.
En waarom de VFR1200 weer weggedaan?
Laat mij raden: zitpositie, te hoog verbruik, te weinig tankinhoud, en teveel vermogensbeperking in de eerste 3 versnellingen.
Er zijn een redelijk aantal Blackbirdrijders overgestapt op de VFR1200F, maar ze hebben ook bijna allemaal binnen 3 jaar weer iets anders gekocht.
 
En waarom de VFR1200 weer weggedaan?
Laat mij raden: zitpositie, te hoog verbruik, te weinig tankinhoud, en teveel vermogensbeperking in de eerste 3 versnellingen.
Er zijn een redelijk aantal Blackbirdrijders overgestapt op de VFR1200F, maar ze hebben ook bijna allemaal binnen 3 jaar weer iets anders gekocht.
Precies
zitpositie was niet goed Heb er een gel zadel op gezet en een ABM superbikekit
tank inhoud te klein en te weinig vermogen in de 1 en 2
was met superbike kit een stuk beter maar niet zoals de FJR
 
Had er ruim 60.000 km mee gereden en veel mee meegemaakt was tijd voor een andere Knip...
60000 is toch niet veel voor een FJR. De mijne heeft nu rond de 12000 gelopen, ongeveer een jaar geleden met 2000 op de klok 2e hands gekocht. Is van 2015. Hij bevalt me heel goed en zal ook mijn laatste motor zijn. Vorige Diversion 900 heb ik 26 jaar gehad. Als ik dat er nog eens bijtel, zal ik een scootmobiel hebben.
 
60000 is toch niet veel voor een FJR. De mijne heeft nu rond de 12000 gelopen, ongeveer een jaar geleden met 2000 op de klok 2e hands gekocht. Is van 2015. Hij bevalt me heel goed en zal ook mijn laatste motor zijn. Vorige Diversion 900 heb ik 26 jaar gehad. Als ik dat er nog eens bijtel, zal ik een scootmobiel hebben.
ik had de FJR gekocht met 90.000 op de teller en heb m ingeruild met 150.000
 
Hallo iedereen,

Ik ben in de markt voor een fjr1300 en nu heb ik deze onderstaande motor gezien. Ziet op de foto's heel goed uit. Volgens de verkoper, zijnde een dealer, is het link systeem aangepakt en er zit nog 6 maanden BOVAG garantie op. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten als ik ga kijken?
Alvast bedankt.

Yamaha FJR1300 ABS (bj 2007)
€ 6.999,00
 
Terug
Bovenaan Onderaan