Tikka NL
Die hard MF'er
Een 2001 heeft volgens mij geen rode sleutel. Die kwam pas later
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De RP08 heeft al wel een rode sleutel.Dat zou wel eens kunnen, ik weet zo niet vanaf welke RP versie het is ingevoerd.
Oeps...Dit was mijn tikkende fjr uit 2001
Da's het belangrijkste, ik zou hem dan ook verder helemaal afrijden.al weer 25000 km iedere dag plezier van.
Kan ook de bobine zijn….- Oude brandstof.
- Slecht vonkende bougie.
- Synchronisatie van gasklephuis nodig.
Loopt de motor altijd onregelmatig of alleen als hij koud is, net warm aan het worden is of juist als hij warm is?
Heb jij niet een vrij recent exemplaar? (dat meen ik me te herinneren). In dat geval zou ik de oorzaak idd zoeken in synchronisatie gasklephuizen, of mss nog aannemelijker de brandstof: ik herken het gedrag dat je beschrijft van de momenten dat mijn FJR last had van (condens)water in de brandstoftank. Kennelijk ontstaat dat, vooral als de motor regelmatig buiten overnacht, bij lage buitentemperaturen. In mijn geval ging het steeds vanzelf over, al dan niet na he5 tanken. Overigens had ik er alleen last van bij de RP23’s en de RP28, maar dat moet toeval zijn, want de oudere series zijn identiek qua brandstoftank en -ontluchting.Mijn FJR loopt bij lage toerentallen (onder de 3500 rpm) zeer onregelmatig. Dat wil zeggen schokkerig. Heeft ienmand een idee hoe dat komt? Alle tips zijn welkom!
FJR RP21 bestaat volgens mij niet (RP21 is een V-Max) welke bedoel je? De laatste TPS recall die ik als (voormalig) FJR-eigenaar ontving betrof de RP13 (2006-2012). Bij de latere versies herinner ik me alleen de massa-aansluiting (RP23) en de versnellingsbak (RP28), maar mss waren er na 2018 (toen nam ik afscheid van de FJR) nog recalls.Dat zou ook nog de gasklepsensor kunnen zijn. Het aan- uit gevoel krijg je ook bij een storing in deze sensor.
Ik weet dat er een recall is geweest bij de RP21 voor het vervangen van de tps.
Tis een binnenslaper. Ik tank alleen e5, vaak bij de tango, maar ook wel bij total of shell. Ook al een paar keer van die brandstoftoevoegingen geprobeerd maar helaas, niets helpt. Ik ga binnenkort een afspraak maken bij een bedrijf met een testbank. Misschien loopt ie wel te arm of juist te rijk. Word vervolgd! Btw RP 23 bj 2013Heb jij niet een vrij recent exemplaar? (dat meen ik me te herinneren). In dat geval zou ik de oorzaak idd zoeken in synchronisatie gasklephuizen, of mss nog aannemelijker de brandstof: ik herken het gedrag dat je beschrijft van de momenten dat mijn FJR last had van (condens)water in de brandstoftank. Kennelijk ontstaat dat, vooral als de motor regelmatig buiten overnacht, bij lage buitentemperaturen. In mijn geval ging het steeds vanzelf over, al dan niet na he5 tanken. Overigens had ik er alleen last van bij de RP23’s en de RP28, maar dat moet toeval zijn, want de oudere series zijn identiek qua brandstoftank en -ontluchting.
De terugroep voor de massa-aansluiting was toch voor de RP13, geproduceerd tussen 2006 en 2009? Ik dacht dat bij RP23 alleen de remlicht schakelaar voorrem vervangen werd?Bij de latere versies herinner ik me alleen de massa-aansluiting (RP23) en de versnellingsbak (RP28),
Zou ook kunnen, dan vergis ik me. De FJR-en volgden elkaar bij mij nogal snel op, want telkens stond er na anderhalf jaar 50k km of meer op de klok.De terugroep voor de massa-aansluiting was toch voor de RP13, geproduceerd tussen 2006 en 2009?
Die heb ik beslist niet gehad, maar zou van latere datum kunnen zijn natuurlijk. Mijn eerste RP23 reed ik van 2013 t/m 2014, de tweede in 2015, en die maakte in 2016 plaats voor de KTM.Ik dacht dat bij RP23 alleen de remlicht schakelaar voorrem vervangen werd?
Hij loopt sowieso overwegend te arm, want dat moet van de wetgever. Dat was ook 1 van de redenen dat ik destijds met Akra’s reed: los van de iets grotere grondspeling die die dingen opleverden, zorgden ze er ook voor dat de injectie in het middengebied rijker afregelde. Condens kan verder natuurlijk ook bij binnenslapers optreden, tenzij het ding permanent in de woonkamer staat, maar gelet op wat je schrijft is dit niet de aannemelijke oorzaak. Je schreef volgens mij dat de motor net een grote beurt had gehad, dus waarom niet gewoon terug naar de desbetreffende dealer om het probleem daar te melden?Tis een binnenslaper. Ik tank alleen e5, vaak bij de tango, maar ook wel bij total of shell. Ook al een paar keer van die brandstoftoevoegingen geprobeerd maar helaas, niets helpt. Ik ga binnenkort een afspraak maken bij een bedrijf met een testbank. Misschien loopt ie wel te arm of juist te rijk. Word vervolgd! Btw RP 23 bj 2013
Een V-MaxFJR RP21 bestaat volgens mij niet (RP21 is een V-Max) welke bedoel je? De laatste TPS recall die ik als (voormalig) FJR-eigenaar ontving betrof de RP13 (2006-2012). Bij de latere versies herinner ik me alleen de massa-aansluiting (RP23) en de versnellingsbak (RP28), maar mss waren er na 2018 (toen nam ik afscheid van de FJR) nog recalls.