koile
MF'er
zijn er mensen die ook negatieve ervaringen hebben met een fjr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Da's idd erg stom gedaan... net zoals de kuip aan de andere kant (zekeringenkastje bekant onbereikbaar) moet er binnenkort weer aan gekloven omdat de motor gisteren niet wilde startenDe kapjes waar onder de accu zit, is in 2 helften, maar je moet ze beide los schroeven om de accu los te kunnen maken. Had makkelijker gekund, lijkt mij.
Ik rijd zelf nu ruim 2 jaar op een FJR, bwjr aug 2004.
Motor deed het gisteren weer prima (net boven 0 graden). Startte binnen een seconde. Dus weer ff lekker wat km's gemaakt (en afgespoten met koud water... moet ook wel eens een keer gebeuren )Da's idd erg stom gedaan... net zoals de kuip aan de andere kant (zekeringenkastje bekant onbereikbaar) moet er binnenkort weer aan geloven omdat de motor gisteren niet wilde starten
Dat soort zaken moeten veel makkelijker te bereiken zijn gewoon...
Bereikbaarheid accu's en zekeringen...
Heb een aantal klachten gehoord:zijn er mensen die ook negatieve ervaringen hebben met een fjr?
Dat vind ik knap!
[*] Veel power maar niet echt voelbaar (tegen de tijd dat het voelbaar is moet je weer schakelen)
Toch wel, dat was iig de meinig van een vriend van meEcht niet! De fjr is een sprinter van het zuiverste water en ook de hernemingen zijn indrukwekkend
Was in het begin ff wennen maar daarna geen last meer van. Al zal het misschien wel in brandstof schelen.[*] Geen 6e versnelling
Scheelt onvoorziene wheelies maken. Al lukt dat prima met een FJR. En vermogen is absoluut voldoende.[*] Veel power maar niet echt voelbaar (tegen de tijd dat het voelbaar is moet je weer schakelen)
Idd wat lastig. Moet wel redelijk "sportief" rijden om steps aan de grond te krijgen. Slijten vanzelf wat korter[*] Grondspeling
Klopt. Hogere Yamaha-ruit monteren lost het bij mij (1.85) op. Had overigens op de ST1300 (Pan) ook last bij elke stand. FJR met hoge ruit functioneert prima. Wel wat minder handbescherming wat 's winters tot koude vingers kan leiden. Motorwarmte zorgt er dan wel voor dat ik zonder binnenvoering kan doorrijden[*] De ruit was niet goed te krijgen
Heb een aantal klachten gehoord:
[*]
[*] Veel power maar niet echt voelbaar (tegen de tijd dat het voelbaar is moet je weer schakelen)
[*]
Hiij rijdt zelf Fazer 1000, die is toch ook niet echt traag maar die gaf hem tenminste een "snel gevoel". Het zal ongetwijfeld ook aan het toerental liggen.Nou dat snap ik niet, van nul tot 100 km in 2.9 sec... Kan die van mij een schop in zijn rug krijgen, maar rap is het wel!!!!!
Vergeet ook het effect van de rijwind niet... draagt veel bij aan snelheidsgevoel.Hiij rijdt zelf Fazer 1000, die is toch ook niet echt traag maar die gaf hem tenminste een "snel gevoel". Het zal ongetwijfeld ook aan het toerental liggen.
Da's waar. Ik kan me nog een ritje op een Pan European herinneren waarbij ik alles en iedereen voor bejaarde uitmaakte Keek even later op de teller en toen zag uik dat ik "iets" harder reed dan toegestaan was. Leuk zo'n volle kuipVergeet ook het effect van de rijwind niet... draagt veel bij aan snelheidsgevoel.
Maar het lagere gewicht van een Fazer1000 zal ook wel een rol spelen.
Da's waar. Ik kan me nog een ritje op een Pan European herinneren waarbij ik alles en iedereen voor bejaarde uitmaakte Keek even later op de teller en toen zag uik dat ik "iets" harder reed dan toegestaan was. Leuk zo'n volle kuip
Dat hoor je mij ook niet zeggenDe hoge ruit helpt uiteraard, het vlakke koppel ook. Je krijgt nergens die kick die je hebt bij een motor die een echte piek in het koppel heeft, maar dat wil niet zeggen dat hij niet zou trekken.
Ik rijd zelf nu ruim 2 jaar op een FJR, bwjr aug 2004. Ik heb er kuipverbreders op laten zetten en een 5cm hoger orgineel yamaha scherm. Rijdt als een tierelier!! De windbescherming is nog niet 100% maar ik ben dan ook 201cm....
Het blok is geweldig, soepel en krechtig. Zoals bekend is de grondspeling wat minder, maar goed als je perse op 1 oor wilt, koop je beter een R1 of zo...
Hiervoor had ik een blackbird. Om toch wat comfortabeler maar krachtig genoeg voor de lange afstand beter uit de voeten te komen, heb ik de FJR genomen. Kun je ook meteen wat makkelijker bagage meenemen.!!
Topmotor !!