Yamaha FJR deeltje 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zit vordering in.Dus de twijfel qua klaar krijgen is aanwezig omdat ik volgende week op vakantie ga.....
Respect voor wat je allemaal aan het verrichten bent, imo waar pionierswerk :} Vakantie: same here, maar m.b.t. dat tijdig klaar hebben, helpt het als ik je een S1000RR als leenmoto in het vooruitzicht stel...? O-)
 
Respect voor wat je allemaal aan het verrichten bent, imo waar pionierswerk :} Vakantie: same here, maar m.b.t. dat tijdig klaar hebben, helpt het als ik je een S1000RR als leenmoto in het vooruitzicht stel...? O-)


WOW dan komt mijn FJR helemaal niet meer klaar vanwege de pret.... ;)

Dankje voor het aanbod, maar ben juist op de FJR over gegaan vanwege de zit ivm mijn rug. verder ben ik niet helemaal onthand hoor. Heb nog een oud fiesta-tje (vol met FJR onderdelen maar ik pas er nog net in _O- ) en een Trans Alp uit '95.
Alleen beide niet helemaal geschikt voor mijn werkverkeer, dus de druk van het moet eigenlijk klaar is wel gunstig ;)

En ere die het toekomt, Bolman Motoren doet ook ondersteunend werk in deze "puzzeltocht"
 
Laatst bewerkt:
Het is bar slecht brommerweer. Heb de nieuwe hyperpro's erin zitten en wil ze nog is even goed aan de tand voelen/afstellen maar zo kom er dus niet aan toe. Rest van de week moet ik werken en dan heb ik geen motor bij de deur. :/
 
Grappig te lezen dat ik niet alleen sta in mijn beleving.. O-)

Kan me daar wel in vinden. Weet niet wat het is, maar de sfeer en de reacties zijn niet de mijne. Ondanks dat ik er niet/nauwelijks negatieve ervaringen heb hoor. Er is gewoon geen klik, op de één of andere manier.

Leven en laten leven .... gelukkig hebben we hier ook 'n hoekje :]
 
Hum... als ik naar mijn link systeem kijk, krijg ik het idee dat er een lager overleden is. Straks maar ff echt los halen.
Was vroeg thuis dus hem maar alvast opgehangen aan de balk. ( Foto's volgen ;) )
 
Met schaamrood op de kaken moet ik toegeven dat 3 jaar en pakweg 60.000 km blijkbaar te lang is tussen 2 smeerbeurten in, zie en huiver:
2062crl.jpg

i4js48.jpg

347fuvc.jpg

n2l3b4.jpg


Dus morgen even alles bestellen.. zucht...

eigenschuld dikke bult Aad

Morgen maar de yamaha verblijden met een bestelling.
We gaan natuurlijk alles vervangen.
Zal wel weer wat kosten dat grapje.
 
Laatst bewerkt:
Met schaamrood op de kaken moet ik toegeven dat 3 jaar en pakweg 60.000 km blijkbaar te lang is tussen 2 smeerbeurten in zie en huiver:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dus morgen even alles bestellen.. zucht...

eigenschuld dikke bult Aad

Zo!

Je kan zien dat een rolletje er helemaal in is gestampt.
Je hebt nu niet alleen maar nieuwe lagers nodig.

Je hebt wel pech Aad.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ligt het er aan dat 'ie gebruikt is als ambulance? Lekker hard over verkeersdrempels en stoep op stoep af.... Of is het de volgende eigenaar? :-)
 
Toen ik hem net had waren ze in orde, schoon netjes glad en blank/"chroom achtig" en heb ik alles gesmeerd. Maar dat is al weer 60.000 km geleden. Bij hyperpro zeiden ze toen ik er was nadat ik hem naar standaard had teruggebouwd wel aangegeven dat de demper misschien iets aan de zware kant was omdat er nu niet meer zoveel gewicht op hing. Maar hij reed lekker scherp dus ik vond het wel best.
Afgelopen MF weekend had ik nog niet het idee dat dit anders was.

Dus ik denk dat het een combinatie van inmiddels 145.000 km te hebben gereden en te laat opnieuw smeren en toch een wat te zware demper.
 
Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het linksysteem van een "te" zware demper kapot gaat. Ben bang dat het toch achterstallig onderhoud is.
 
Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het linksysteem van een "te" zware demper kapot gaat. Ben bang dat het toch achterstallig onderhoud is.

Als hij niet in soepel in/uit veert? Zet er een staaf ijzer in, inplaats van een demper en je krijgt hetzelfde effect.

Maar het onderhoud speelt zeker een rol zal dat zeker niet ontkennen. Al was het maar omdat ik dan eerder had gemerkt/gezien dat het lager aan het kapot gaan was.
 
Laatst bewerkt:
Bizar !!!! lijkt wel of die in de pekel heeft gelegen. :X :X :X

Mijne heb ik paar weken terug los gehaald maar er was nauwelijks een spoortje van roest te vinden. Het was droog maar glimde je aan alle kanten te gemoed. *O* *O*

Was gezien bewuste boutje nog in de fabrieksstand gemonteerd was niet eerder open geweest afgelopen 11 jaar en 45.000km.
 
Ik rij natuurlijk wel zomer en winter, alleen als er sneeuw is dan zit ik op de transalp of in de fiesta.
Met enige regelmaat rij ik naar de wasstraat om de boel schoon te spuiten. Het domme is ook dat de andere kant nog redelijk netjes was. (inmiddels wel er uitgejast maar oke). Ik denk alleen dat ik voor de zekerheid een andere link ga scoren. Dat linker lagergat lijkt me niet helemaal rond meer en dan komt het lager er weer uitzeilen vrees ik.

Iedergeval hou ik het gewoon op stom handelen door niet op tijd naar die lagers te kijken. In het vervolg haal ik hem jaarlijk ff los.
 
De lagers zijn bij Yamaha zeker 2x zo duur als bij een lagerboer. Misschien dat je de nummers even kan opschrijven dan kan de volgende zijn voordeel mee doen. (Bij het Diversion topic hebben we dat ook met succes gedaan)
 
De lagers zijn bij Yamaha zeker 2x zo duur als bij een lagerboer. Misschien dat je de nummers even kan opschrijven dan kan de volgende zijn voordeel mee doen. (Bij het Diversion topic hebben we dat ook met succes gedaan)

er zijn geen lager nummers te vinden alleen bestel nummers. ben bij Sanders geqweest, maar die had ze niet en kon ze ook niet vinden in zijn boeken. Als ik d enieuwe heb zal ik de lager nummers noteren.

Het is trouwens alleen de schokdemperlager wat kapot is, de andere 3 zijn netjes en waren nog vettig.

30cn1ud.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het middelste lager en bus zijn van de dogbones en niet van de shockbreker. De bus waaraan de shockbreker vast zit krijgt doorgaans wel het meest op zijn donder dat klopt. Kijk even of het linkblok niet ingevreten is door corrosie anders vallen de nieuwe keeringen er straks zo uit en zijn nieuwe lagers weggegooit geld. De lagers zijn net anders van maat en nauwelijks verkrijgbaar in de handel, Yamaha doet dat heel slim ik ben er ook al mee bezig geweest bij Brammer en dat is toch een grote firma op het gebied van lagers.

Groet Vlegel
 
Laatst bewerkt:
oude lagers zijn er uit en de binnenzijde ziet er betrouwbaar uit (geen roest, lagerschalen sloten duidelijk goed af). De schade zit in/aan de bus(sen) en die worden uiteraard vervangen. en Inderdaad mijn fout het zijn de dogbone lagers die verrot zijn.
wel even contact gehad vandaag met hyper pro. ik breng over 3 weken de demper langs dan gaan ze de afstelling (iets binnen in ) aanpassen naar normaal en meteen de service beurd geven (olie en keringen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan