Yamaha Fz6-N

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je mag die van mij wel kopen heb de zelfde als evil, rood met rode rimstriping. Alleen geen opties, wel heb ik een matris stuurdemper, bt-012 voor en DL sportmax achter.
Uit 2004 en ongv. 27XXX op de teller. helaas een klein floep deukje links voor op de tank :-(
 
913512339_5_RMYy.jpeg


wous:
dit moet je typen:
[ img]http://locatievanhetplaatje.jpg~[/img]

maar dan zonder de spatie in de eerste img tag
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal hier een nieuwe fz6-n rijder heb hem 2 weken geleden nieuw gekocht ben hem nog wel aan het inrijden maar bevalt me heel goed.
Iemand nog tips over het inrijden?
 
Middag allemaal :W

Ik heb ff een vraagje waar jullie vast antwoord op hebben. Ik heb net een proefrit gemaakt op een Fz6-n van 2006. Het viel mij alleen op dat de cockpit boven de 160 toch behoorlijk begint te trillen (zeg eigenlijk maar schudden). Komt dat bekend voor?

Grtz....
 
Laatst bewerkt:
Middag allemaal :W

Ik heb ff een vraagje waar jullie vast antwoord op hebben. Ik heb net een proefrit gemaakt op een Fz6-n van 2006. Het viel mij alleen op dat de cockpit boven de 160 toch behoorlijk begint te trillen (zeg eigenlijk maar schudden). Komt dat bekend voor?

Grtz....

Hmm nog nooit op gelet eigenlijk. hij trilt wel wat maar tis niet echt schudden..

achterlicht tril wel maar die zit ook niet helemaal vast maar dat hebben alle fz6 jes
 
hoi allemaal hier een nieuwe fz6-n rijder heb hem 2 weken geleden nieuw gekocht ben hem nog wel aan het inrijden maar bevalt me heel goed.
Iemand nog tips over het inrijden?

Eindelijk weer iemand die zich trotse eigenaar mag noemen van een FZ6-n :] . Welkom bij de nog steeds kleinschalige groep.
Pic's van je bike zijn altijd welkom!
Tips over inrijden kan ik je helaas niet geven. Op de mijne stonden al 25000 km's dus hoefde hem niet meer in te rijden.
Heb wel van mensen gehoord dat je niet te gek hoog in toeren moet gaan rijden in het begin, maar anderen zeggen weer dat dat bullsh*t is.
Veel plezier iig met je bike!
 
Inrijden gewoon volgens het schema doen.. staat wel in je boekje toch?! Dus niet te hoog in toeren, verschillende toerentallen rijden etc.
En na 1000km de eerste beurt, veranderen ze de motor-olie voor verse en checken ze alles ff kort.
 
hoi allemaal hier een nieuwe fz6-n rijder heb hem 2 weken geleden nieuw gekocht ben hem nog wel aan het inrijden maar bevalt me heel goed.
Iemand nog tips over het inrijden?

boekje volgen inderdaad. Maar let op het woordje "Langdurig". je mag niet langdurig meer dan zoveel toeren maken. Af en toe een beetje doortrekken mag best, als je hem maar niet in de begrenzer trekt of lange stukken boven de aangegeven rpm rijden.
Verder veel schakelen, remmen etc. liever stads en binnendoor verkeer, zodat je alles gebruikt. Zo min mogelijk snelweg.

Als je 1000km op de snelweg rijd is alleen je 6e versnelling ingereden....

pas op met je banden en remmen, die zijn ook nieuw.
en let erop dat er geen boutjes/moeren en andere dingen losraken. Zou niet moeten kunnen, maar je zal maar net die uitzondering zijn. Daar is die 1000km beurt dus ook voor.

edit:
rijd ook een keer in het donker, zodat je weet dat al je verlichting het ok doet, of dat er geen storingen zijn of rare dingen. Idem met regen, dat bijvoorbeeld je dashboard niet volloopt door een montage foutje ofzo)
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een FZ-6N rijder. Heb hem bijna 2 jaar nu en nog steeds tevreden van.
Hij heeft ondertussen een kleine 15000km gelopen zonder enige problemen!
Het is wel de 78pk versie, maar heb al gehoord dat de dealer hem 98pk kan geven die de fz-6 oorspronkelijk heeft.

DSCN2468.JPG
 
dat weet ik zo net nog niet. Bij de XJ6 (ook het 78pk blok) is er meer aangepast dan alleen de mapping, waardoor ie een betere koppelkromme en vermogens opbouw heeft in de lage toeren.

Als de FZ6 78pk alleen een andere mapping heeft kan je hem met een andere ecu (of met de compute misschien zelfs wel) de volle 98 pk geven.

edit:
Bedenk me net het volgende:
de 78PK FZ6 kan wel begrensd worden naar 25kw maar de 98pk FZ6 niet.
Dus misschien toch wel meer verschil?
 
Laatst bewerkt:
dat weet ik zo net nog niet. Bij de XJ6 (ook het 78pk blok) is er meer aangepast dan alleen de mapping, waardoor ie een betere koppelkromme en vermogens opbouw heeft in de lage toeren.

Als de FZ6 78pk alleen een andere mapping heeft kan je hem met een andere ecu (of met de compute misschien zelfs wel) de volle 98 pk geven.

edit:
Bedenk me net het volgende:
de 78PK FZ6 kan wel begrensd worden naar 25kw maar de 98pk FZ6 niet.
Dus misschien toch wel meer verschil?
Ik vermoed dat dit om commerciële redenen gaat zijn, eerder dan technische.

:W
 
Ik overweeg een FZ6N aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen deze en de suzuki GSR. Heeft iemand ervaring met beide motoren ?
 
Ik vermoed dat dit om commerciële redenen gaat zijn, eerder dan technische.

:W

mja, idd, alleen de 78pk heeft een 25kw typegoedkeuring, maar dan nog, het ligt aan hoe de motor 78pk heeft gekregen. al dan niet met additionele ingreden
 
mijn vriendin wil een fz6 aanschaffen, alleen ik vroeg me af wat het verschil is tussen een
fz6 en een fz6 fazer, het lijkt namelijk zo dat alleen de koplamp anders is.

iemand die me hierbij kan helpen? scheelt een zoektocht ;)
 
See for your self:

FZ6 (ook wel FZ6N (naked)):
2009-FZ6-S2-ABS-static-04_prv_tcm42-270999.jpg


FZ6S Fazer:
2009-FZ6-Fazer-S2-ABS-static-04_prv_tcm42-270924.jpg




Motorisch en onder de huid is alles hetzelfde, behalve dat de Fazer standaard een middenbok heeft en de naked niet
 
Laatst bewerkt:
See for your self:

FZ6 (ook wel FZ6N (naked)):
[afbeelding]

FZ6S Fazer:
[afbeelding]



Motorisch en onder de huid is alles hetzelfde, behalve dat de Fazer standaard een middenbok heeft en de naked niet

Wat is die fazer toch een verschrikkelijke motor he :P . Ik vind die kuip echt zo afschuwelijk! Door die kuip is gelijk het hele sportieve uiterlijk van die fiets verdwenen.

Zodra Jurrien9 het verschil gezien heeft kan dat plaatje van die fazer wel weer verwijdert worden he ;) :P
 
Ik overweeg een FZ6N aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen deze en de suzuki GSR. Heeft iemand ervaring met beide motoren ?

Nou ik wilde op beiden rondje rijden maar dat ging niet door, zat gewoon echt niet lekker op die GSR, was veels te klein.
 
Hallo mede fz6-N rijders.
Ik wilde me ook even melden in dit naked Yamaha forum.
Hierbij mijn eigen fiets is inmiddels ook aangepakt maar heb geen recente foto, die zal ik als ik hem heb ook even posten. Heeft iemand van jullie ervaring met bar end mirrors? en zo ja waar gekocht en merk enz

Groeten Jeroen
full
 
Hallo mede fz6-N rijders.
Ik wilde me ook even melden in dit naked Yamaha forum.
Hierbij mijn eigen fiets is inmiddels ook aangepakt maar heb geen recente foto, die zal ik als ik hem heb ook even posten. Heeft iemand van jullie ervaring met bar end mirrors? en zo ja waar gekocht en merk enz

Groeten Jeroen[afbeelding]

Hallo en welkom bij de club :P
Mooie bike heb je hoor. Ben benieuwd naar je recente foto's
Heb helaas geen ervaring met bar end mirrors. Heb mijn bike namelijk nog niet echt onder handen genomen.
 
Hallo mede fz6-N rijders.
Ik wilde me ook even melden in dit naked Yamaha forum.
Hierbij mijn eigen fiets is inmiddels ook aangepakt maar heb geen recente foto, die zal ik als ik hem heb ook even posten. Heeft iemand van jullie ervaring met bar end mirrors? en zo ja waar gekocht en merk enz

Groeten Jeroen[afbeelding]

~Welkom :W

Lijkt op die van mij O-) ehm ja ik heb bar end mirrors erop van booster dat zijn van die ronde...

Bevalt me prima zou geen andere erop willen hebben eigenlijk, dus echt 1 om aan te raden :Y, maargoed zo kan jij hem spuuglelijk vinden.

Hier een fotó van de mijne met bar-ends. :+

[img]http://94.100.118.48/760000001-760050000/760031901-760032000/760031955_6_simv.jpeg
 
Bij deze meld ik me ook als FZ6-N eigenaar !

Sinds afgelopen zaterdag staat ie in de garage :
930876279_5_vR_0.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan