Dennis van Tol
MF'er
- 22 apr 2019
- 43
- 6
Staat van onderhoud?
Hoeveel km gelopen?
Ik denk dat dat zo'n anderhalf jaar geleden is geweest, ik zal er eens naar kijken. Bedankt!Wanneer voor het laatst klepspeling gecontroleerd/gesteld?
Carb versie of injectie?
Bedankt voor je reactie, ik zal de kabels van de snelheidsmeter eens checken. Hij heeft anderhalf jaar geleden een grote beurd gehad en is helemaal nagekeken. Verder totaal geen problemen of iets dergelijks mee gehad. Ik zal de toevoer van de brandstof eens nakijken, zou het ook kunnen zijn dat er prut in de tank zit waardoor hij minder goed loopt?Snelheidsmeter en uitlaat staan los van elkaar, je kan iets (onbewust) los hebben getrokken waardoor de meter niet meer werkt.
Een gat in de uitlaat resulteert niet in dat je maar tot 4000 rpm komt, geeft wel een hoop herrie en de motor gaat armer lopen.
Sowieso brandstoftoevoer nakijken, a.d.h.v. je antwoord op de vraag van daddyphilipsen afhankelijk van wat dat kan zijn (injectie eerder dan carb).
Wat is "staat is goed"? Ziet 'ie er mooi uit of...?
Wat is er onlangs vervangen / uitgevoerd qua onderhoud?
Sorry, het zijn cabarateursIs het injectie of zijn het carburateurs?
Was eerder al gevraagd he
Top, bedankt dat ga ik ze laten schoonmaken!Dan schoon (laten) maken.
Anderhalf jaar zegt trouwens weinig over kleppen stellen. Km's zijn belangrijker.
In principe zit er een filter op de toevoer, maar het kan altijd gebeuren dat er een vuiltje in komt of dat de brandstof vergomt. Dat gebeurd sneller met e5 of e10.
Bedankt! Ik zal laten weten wat het effect is wanneer de cabarateurs zijn schoongemaaktHuidige euro 95 bevat ethanol.
Bedankt voor de tip! Nee nog niet eerder gedaan, eens even goed inlezen en kijken of ik het zelf kan of of ik het toch maar uitbesteedAl eens eerder gedaan?
Zo niet ff goed inlezen. Is niet ingewikkeld maar er zijn enkele no-no's en aandachtspunten.
Mijn eerste blunder en tevens introductie op het MF was het te enthousiast aandraaien van de mengschroef waardoor het puntje af brak en mooi onbereikbaar in de carb achter bleef
Super bedankt voor alle info!Belangrijkste is geduldig en zorgvuldig werken. Goed passend gereedschap gebruiken. Met beleid los en vast.
Afhankelijk van slijtage kan het best zijn dat er een revisie setje tegenaan moet met deze km stand.
Alle onderdelen terugstoppen waar ze uit kwamen, carbs niet onderling van elkaar los halen, goede carb cleaner gebruiken en perslucht is in mijn ogen noodzakelijk. Alles wat los kan los halen en vooraf de instellingen van de mengschroef noteren door deze voorzichtig in te draaien en het aantal slagen te tellen.
Extra voorzichtig met het membraan en de mengschroef.
Schoon werken en eerst de buitenzijde grondig schoonmaken, waarbij je er voor zorgt dat de binnenkant niet nog smeriger wordt.
Omdat het de eerste keer is kan het overweldigend zijn, foto's maken en vooraf een schema opzoeken en afdrukken is alleen maar mooi meegenomen. Let goed op de oriëntatie van de onderdelen. Verbuig niets zonder dat je weet wat je doet (dan doel ik op de vlotter)
lijkt me het beste, want verhaal lijkt meer op water in de carbsJe kan ook eerst de vlotterbakjes van de carbs leeg laten lopen. Even het aftap schroefje er uit draaien en leeg laten lopen.
Thanks!! Zal ik naar gaan kijken!lijkt me het beste, want verhaal lijkt meer op water in de carbs
Thanks voor de reactie! Ga ik zeker even checken!Km teller heb ik ook pas kapot gehad bij mijn fzs, allebei de potjes van het opnemertje aan de vooras waren afgebroken.
Dit is het onderdeel nummer: 5RB-2517G-00-00
Bekijk bijlage 1389065