Yamaha MT-03 startmotor relais??

HiSnowy

Rookie
26 jul 2022
1
0
Hoi allemaal,

Ik had een vraagje, ik rijdt nu al enige tijd mijn MT-03 uit 2016 waarmee ik totaal geen probleem heb ervaren, tot voorkort. Na het rijden heb ik mijn motor uitgezet (om de poort open te doen) om hem vervolgens weer te starten, dit werkte echter niet..

De display startte pas na 15/20sec op en wanneer ik mijn startknop indrukte viel de gehele motor uit. Opvallend was dat je wel een klik hoorde achterin die schijnbaar van mijn startmotor relais komt, maar dat verklaard volgens mij niet de oorzaak van het trage opstarten en uitvallen van de motor..

Graag hoor ik in de goede richting zit en of iemand tips heeft! (Accu is ok)
 
Ook eens gehad na een plasstop.
Weer willen starten, Prrrrrrrt, accu leeg.
Nog net aan kunnen duwen (2 cilinder 1000 cc) en met een haperende motor naar huis gereden, cdi werkt dan niet goed meer
Thuis een nieuwe accu geplaatst en probleem verholpen, stond al klaar.
Accu was gewoon overleden.
Meet eens de accuspanning, kan zijn dat hij na het laden ruim 12,5 volt aangeeft maar tijdens het indrukken van de startknop inkakt onder de 10 volt.
 
Iets vergelijkbaars gehad met een XT 600.

Eerste keer starten en wegrijden geen probleem, hij kwam van de druppellader en had blijkbaar nog genoeg prik voor het starten.

Tweede keer starten na thuiskomen hoorde je meteen dat de startmotor niet genoeg prik had (En die heeft nogal wat nodig, 600 cc één cilinder, zelfde als een MT-03), één omwenteling kreeg die al niet meer voor elkaar.
Electronica had niet zoveel zin meer daarna.

Accu vervangen en heb de afgelopen zomerdagen nergens last van gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan