Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ook hier maar even ;)

Heren (en dames natuurlijk:) )
Na jaren off the road gereden te hebben en nu graag een motor wil aanschaffen om wat asfalt KM's te maken ben ik opzoek naar wat meningen / advies van jullie.
De motor zal voornamelijk gebruikt worden voor mooi weer ritjes en met goed weer voor woon/werk (45km heen, 45km terug, lekker door het landschap)

Nu twijfel ik een beetje tussen een buikschuiver of een naked bike, en aangezien mijn voorkeur uit gaat naar Yamaha kom ik hierbij uit op een R6 of een MT-07 / MT-09.

De bedoeling is sowieso om op alle 3 een test rit te maken maar toch hoor ik graag jullie mening over deze keuze.
 
Ik heb een paar jaar geleden met een cbr600rr gereden en nu de mt 07. Ook een gs en crosstourer gehad.
voor woon-werkverkeer is de mt 07 absoluut mijn favoriet. Deze is van onderin al sterk, waardoor je niet perse in de hoge toeren ( rijbewijs kwijt zone) hoeft te gaan. Ook is deze licht en wendbaar in druk verkeer.
Buikschuiver is eigenlijk pas prettig rijden boven de 100 per uur.
 
Zoals beloofd betere foto's. 😉

58619724-E25B-42FB-8F03-A54146D0B8CA_1_201_a.jpeg
01902B6F-CC70-4981-A096-0A0E1443A79B_1_201_a.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gister m’n nieuwe 2e hands uitlaat gemonteerd. Goh wat wordt het geluid daar beter van!
 

Bijlagen

  • FBA930D9-35AF-455D-9089-BE4A821FCC32.jpeg
    FBA930D9-35AF-455D-9089-BE4A821FCC32.jpeg
    505,5 KB · Weergaven: 57
Ik zag t! Bedoel je het stuk net achter de sensor? Ik vindt ‘m voor nu luid zat haha.
Dat stukje pijp waar je de demper opschuift, daar zit de killer los ingeschoven. Kun je er zo tussenuit nemen. Dan maakt hij een dieper geluid. Wel gaaf vind ik.
Ik zie dat je uitlaat een goede schoonmaakbeurt kan gebruiken. Ik adviseer je de uitlaatreiniger van handig schoonmaken.nl Heb zelf al een aantal spulletjes van deze website en ze zijn echt top. Heb er verder niks mee te maken hoor, maar kwam vanmiddag het onderstaande filmpje tegen.

 
Laatst bewerkt:
Ja zeker :-) er op zetten duurt 10min en afstellen van slack ben ik zelf 30min mee bezig geweest. Op de oudere modellen (ik heb die van 2021) is het schroefdraad veel langer om je kabel af te stellen aan de kant van je motorblok :-) alles moet op maximaal slack bij 2021 model. Maar het bevalt me wel! Je motor gaat niet harder of trekt harder maar je draait je pols er niet af en voor je gevoel vliegt je MT want je heb een korte draai op je gas _O- Denk wel dat ik vanaf nu de 1 op 20 wel kan vergeten hahaha.. Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met snel gas van onze brommer tijd
De gasrol die geleverd wordt is inclusief handvat, had jij het handvat die voorgemonteerd op de gasrol zat eraf gehaald?
 
Laatst bewerkt:
De gasrol zit aan het handvat.
Hij is in het geheel vervangen door de R6 tube. 8-)
Dikke aanrader!! beste upgrade geweest van heel de bike en dat voor 30euro...

2C0-26240-00-00 Yamaha GRIP ASSY
Bedankt voor de reply. Heb gisteren de gasrol besteld, mij benieuwen.

Wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag is dat mijn bestaande handvat van mijn huidige gasrol niet van hetzelfde type is als de handvat die op de gasrol van de R6 tube zit. Had jij dit zo gelaten? Vind het namelijk niet mooi om met twee verschillende handvatten te rijden 🤣
 
Bedankt voor de reply. Heb gisteren de gasrol besteld, mij benieuwen.

Wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag is dat mijn bestaande handvat van mijn huidige gasrol niet van hetzelfde type is als de handvat die op de gasrol van de R6 tube zit. Had jij dit zo gelaten? Vind het namelijk niet mooi om met twee verschillende handvatten te rijden 🤣
Ik snap wat je bedoel maar het valt niet op hoor.
En zodra je hem er op heb zitten laat dan maar weten of je je er echt aan stoort of dat je een nog grotere smile heb gekregen van je Mt07 :]
car f1 GIF
 
Ik snap wat je bedoel maar het valt niet op hoor.
En zodra je hem er op heb zitten laat dan maar weten of je je er echt aan stoort of dat je een nog grotere smile heb gekregen van je Mt07 :]
car f1 GIF
Ik heb voor de linkerkant hetzelfde model handvat besteld, ken mezelf en weet dat het een irritatie factor gaat zijn.

Zodra ik hem erop heb gezet zal ik hier mijn ervaring delen.
 
De gasrol zit aan het handvat.
Hij is in het geheel vervangen door de R6 tube. 8-)
Dikke aanrader!! beste upgrade geweest van heel de bike en dat voor 30euro...

2C0-26240-00-00 Yamaha GRIP ASSY
Van het weekend de R6 tube aanpassing gedaan, en ik moet zeggen wat een verschil!!. Wereld van verschil.
Voor de twijfelaars zeker een aanrader.
 
Fijn dat het bevalt! Snelgas! Zoals je brommert vroeger😆💪
Ik kom trouwens net bij Goedhart vandaan voor een kleine beurt en niks te nadelen van de monteurs maar ze hebben mijn R6 gashendel geprobeerd af te stellen want het klopte natuurlijk niet met uit de fabriek.. als je stuurt geeft die gas(na de aanpassing van de monteur).. dus ik ben terug gegaan hij stond nog in de werkplaats pissend.. want ja kom voor olie... Maar de monteurs moeten dat checken en als het niet klopt dan passen ze het aan.. let dus op als je naar de dealer gaat om aan te geven dat je een R6 tube heb.. puntje per paaltje stond ik in de werkplaats aan de monteur uit te leggen dat alles boven en beneden op max slack moet staan. Dit samen met de monteur aangepast en opgelost.. let dus op dat je het aangeeft.. dit was overigens ook mijn laatste beurtje daar. Niet vanwege dit hoor want daar kan de monteur niks aan doen maar volgend jaar is fabrieksgarantie er af en dan doe ik het zelf! Wil het wel even aangeven dat de R6 tube aanpassing bij de dealer wordt gezien als iets niet standaards hahaha.
 
Van het weekend de R6 tube aanpassing gedaan, en ik moet zeggen wat een verschil!!. Wereld van verschil.
Voor de twijfelaars zeker een aanrader.
Wat voor verschil is het? Je maakt dan nog sneller toeren ofzo? Moet je dan niet constant oppassen dat je wheelies aan t maken bent? (tenzij dat is wat je wilt natuurlijk).

Ik krijg hopelijk volgende week mijn mt-07 en ben maar ff aan het kijken naar een aantal leuke/handige mods
 
Wat voor verschil is het? Je maakt dan nog sneller toeren ofzo? Moet je dan niet constant oppassen dat je wheelies aan t maken bent? (tenzij dat is wat je wilt natuurlijk).

Ik krijg hopelijk volgende week mijn mt-07 en ben maar ff aan het kijken naar een aantal leuke/handige mods

De uitslag van maximaal gas geven is korter met de r6 tube aanpassing dan het origineel. Dus je kan dan wel zeggen dat je sneller meer toeren maakt ja. Auto-wheelie hoef je niet bang voor te zijn.

Maakt het rijden voor mij in iedere geval echt een ander beleving dan het origineel. Maar ik hou er ook wel van om vlot door het verkeer te gaan.
 
Wat voor verschil is het? Je maakt dan nog sneller toeren ofzo? Moet je dan niet constant oppassen dat je wheelies aan t maken bent? (tenzij dat is wat je wilt natuurlijk).

Ik krijg hopelijk volgende week mijn mt-07 en ben maar ff aan het kijken naar een aantal leuke/handige mods
Het verschil is de diameter van de gashendel. Die van de R6 is kwa diameter groter wat betekend dat je veel sneller vol gas zit. Standaard is het zo dat je met je elleboog onder het stuur zit om vol gas te kunnen geven. Nu is het een kwestie van je pols draaien. Hierdoor zit je dus veel sneller op vol gas als je hieraan gewent ben dan krijg je hem in ze 2 wel op het achterwiel bij volgas. Maar wees gerust je zal maar een paar centimeter omhoog komen je slaat niet achterover :-p
Dit zijn mijn mods op de MT07 misschien zit er wat voor je bij:

Mods op mijn Motor:

- Akra Uitlaat (SKU 90798-32602-00)
- R6 Tube ( SKU 2C0262400000)
- Hoog Scherm (Aliexpress)
- Verhoogd Zadel (SKU B4C-247C0-01-00)
- Korte kentekenplaat houder (SKU BAT-FLPH0-00-00)
- USB aansluiting (SKU YME-FUSBU-00-00)
- Quadlock systeem voor mobiel (Amazon)
- Lelijke tank stickers verwijderd (E10 Stickers) (WD40 doe het zelf)
- Reflectors er af (Steeksleutel doe het zelf)
- Paddock houders (achter) (Aliexpress)
- Crash pad (voor) (Aliexpress)
- Kapje om remvloeistof (achter) (Aliexpress)
- Ander kapje om koelvloeistof reservoir (Aliexpress)
- Radiator cover (Aliexpress)
 
Het verschil is de diameter van de gashendel. Die van de R6 is kwa diameter groter wat betekend dat je veel sneller vol gas zit. Standaard is het zo dat je met je elleboog onder het stuur zit om vol gas te kunnen geven. Nu is het een kwestie van je pols draaien. Hierdoor zit je dus veel sneller op vol gas als je hieraan gewent ben dan krijg je hem in ze 2 wel op het achterwiel bij volgas. Maar wees gerust je zal maar een paar centimeter omhoog komen je slaat niet achterover :-p
Dit zijn mijn mods op de MT07 misschien zit er wat voor je bij:

Mods op mijn Motor:

- Akra Uitlaat (SKU 90798-32602-00)
- R6 Tube ( SKU 2C0262400000)
- Hoog Scherm (Aliexpress)
- Verhoogd Zadel (SKU B4C-247C0-01-00)
- Korte kentekenplaat houder (SKU BAT-FLPH0-00-00)
- USB aansluiting (SKU YME-FUSBU-00-00)
- Quadlock systeem voor mobiel (Amazon)
- Lelijke tank stickers verwijderd (E10 Stickers) (WD40 doe het zelf)
- Reflectors er af (Steeksleutel doe het zelf)
- Paddock houders (achter) (Aliexpress)
- Crash pad (voor) (Aliexpress)
- Kapje om remvloeistof (achter) (Aliexpress)
- Ander kapje om koelvloeistof reservoir (Aliexpress)
- Radiator cover (Aliexpress)
Thx beiden!
Daar zit zeker wel wat tussen denk ik haha. Korte kentekenplaat houder zit er gelukkig al op, eerstvolgende wordt denk ik een ander zadel.
Moet helaas nog wel wachten tot ik m heb.. Hij staat (nog steeds) niet op NL kenteken, duurt wel erg lang nu (1 juli deal gesloten)..
 
Vraagie: bij de achtervering kun je de veervoorspanning instellen door aan de stelschroef te draaien met de haaksleutel. Die begrijp ik. Maar je kan ook de uitgaande demping instellen door aan een stelschroef te draaien met een schroevendraaier. Naar links is zacht en naar rechts is harder. Maar is de uitgaande demping de demping omhoog? Zet je die op hard, gaatie dan harder omhoog? Of juist langzaam omhoog. Ik krijg nu zeg maar een klap van t zadel omhoog.
 

Bijlagen

  • 20220729_145607.jpg
    20220729_145607.jpg
    173,8 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan