Yamaha MT-07 topic, deel 4

Op aanraden uit dit topic heb ik dus de obd2 connector met het verloopkabeltje naar Yamaha besteld:

3F614A30-433C-42C9-9A8E-2D3C4CF0C1CD.jpg


Hierna de motor uitgelezen met Torque (android app) en hier kwam de volgende storing naar boven:

Schermafbeelding 2020-08-11 om 10.40.43.png


Dit was naar aanleiding van het vervangen van mijn uitlaat. Blijkbaar heeft het contact (even) aangestaan terwijl de O2 sensor niet aangesloten was. Dat resulteerde in een motorstoring lampje. Deze kon ik eenvoudig resetten en nu is de storing weg voor 22 euro voor de hardware. Mochten andere mensen motor storingen weg willen hebben op hun Yamaha wil ik dat best voor ze doen!
 
Vandaag bij van Meel geweest om te kijken naar een MT07. Zij gaven aan dat ze verwachtten (maar verder ook weinig extra info zei hij) dat naast de Euro5 upgrade de kans er is dat de lamp zoals op de MT09 op de MY2021 MT07 terug zal komen. Iemand die hier toevallig meer van weet of iets elders gevonden heeft? Ik overweeg een MT07 te kopen, maar als er een grote modelupdate komt wacht ik even af.
 
Vandaag bij van Meel geweest om te kijken naar een MT07. Zij gaven aan dat ze verwachtten (maar verder ook weinig extra info zei hij) dat naast de Euro5 upgrade de kans er is dat de lamp zoals op de MT09 op de MY2021 MT07 terug zal komen. Iemand die hier toevallig meer van weet of iets elders gevonden heeft? Ik overweeg een MT07 te kopen, maar als er een grote modelupdate komt wacht ik even af.

Ik zou even wachten tot eind oktober, vaak worden dan de nieuwe 2021 modellen gepresenteerd. Tenzij je nu wilt rijden natuurlijk, maar dan zou i keen 2de hands model kiezen vanaf 2017(?) toen kwam de eerste "facelift"
 
Ik ontving dit mailtje van Goedhart nav mijn vraag omtrent het eventuele gefacelifte model:

Beste,

Hartelijk dank voor je mailtje.
Er is helemaal niks bekend over een nieuwe mt-07 of dat er uberhaupt een nieuwe komt.
Normaal gesproken bij nieuwe modellen worden deze in maart uitgeleverd maar vooralsnog is er niks bekend van een nieuwe mt07


Met vriendelijke groet,
 
Nu vind ik Goedhart ook niet de beste bron om heel eerlijk te zijn.

Goedhart (en alle andere dealers) wil zoveel mogelijk verkopen voor het einde van het jaar. Dealers worden ook niet eerder geïnformeerd dan de pers. Ik denk dat we pas over een maand of 2 nieuwe info betreft 2021 modellen zullen krijgen.
 
Zag gisteravond tot mijn verbazing dat mijn "spindle" (voor de paddockstand) de 2 bobbins kwijt is...
Alleen het asje door de achteras zit er nog, maar kon even niet zien of er iets gebroken is.

Zo een was het:

spindle2.JPG


Moet nog even in detail kijken wat er aan de hand is, als de boutjes zijn losgeraakt (wat me sterk lijkt bij 2 kanten tegelijk), is er wel wat met Loctite te doen. Maar ik zou ook een ander type kunnen kiezen:

spindle3.JPG


Wat is jullie voorkeur?
 
Zag gisteravond tot mijn verbazing dat mijn "spindle" (voor de paddockstand) de 2 bobbins kwijt is...
Alleen het asje door de achteras zit er nog, maar kon even niet zien of er iets gebroken is.

Zo een was het:

Bekijk bijlage 1534593

Moet nog even in detail kijken wat er aan de hand is, als de boutjes zijn losgeraakt (wat me sterk lijkt bij 2 kanten tegelijk), is er wel wat met Loctite te doen. Maar ik zou ook een ander type kunnen kiezen:

Bekijk bijlage 1534594

Wat is jullie voorkeur?
100% de bobbins aan de kettingstellers. Je hebt nl niks aan een setje mooie bobbins door de as heen als je je wiel er uit moet halen voor een bandenwissel of het vervangen van een ketting/tandwielen.
Die van jouw voorbeeld had ik er voorheen op, deze heb ik er nu op zitten (vond ik wat mooier). Er komen alleen nog een wat kleiner model bobbins op.
DSC_0011.JPG
 
Laatst bewerkt:
@Ghetto Bassie Netjes! En je hebt gelijk over het achterwiel, daar kwam ik iets te laat achter ;)

Heb je toevallig nog een linkje van jouw bobbins?
Thanks. Hier heb je een linkje, ik was net een paar euri meer kwijt.

 
Had al eerder gepost over de snelsluiters voor het zadel.
DSC_0110.JPG

Heb nu een wat verbeterde set, rechts prototype en links de verbeterde versie.
DSC_0118.JPG


Had bij de 1e versie al een paar mm van het opstaande randje bovenop de bevestigingspunten afgedremeld om wat meer ruimte te creëren voor de clips. (hangt een beetje af van de richting van de gaten als ze vastgedraaid zijn of het nodig is)
_20200819_144819.JPG


Was wel een beetje prutsen om goed bij het zadel te komen, sp stond ervoor en daar moest ik overheen hangen. Ga de opvulrubbers nog even een beetje invetten en dan verwacht ik dat het zadel nog wat makkelijker vast en los gaat *D

Na wat geïnteresseerden te hebben op FB, ben ik daar al aan het inventariseren, zijn er hier die evt ook geïnteresseerd zijn in een setje? Ze zijn €18,- incl verzenden.
Laat maar weten :)
 
IMG_0092.jpg


Na het losmaken van het buddyzadel zie je deze 2 schroeven, als je die hebt losgeschroefd pak je het zadel er zo uit.
 
Bekijk bijlage 1534926

Na het losmaken van het buddyzadel zie je deze 2 schroeven, als je die hebt losgeschroefd pak je het zadel er zo uit.
Thanks voor de foto. :t Denk dat ze voor dat model zelfs makkelijker zijn omdat de pinnen recht omhoog komen ipv schuin bij het 1e model mt. Maar daar heb je dan misschien weer een andere maat voor nodig.

Wel apart dat je eerst de duo er af moet halen om bij het zadel te komen.
 
100% de bobbins aan de kettingstellers. Je hebt nl niks aan een setje mooie bobbins door de as heen als je je wiel er uit moet halen voor een bandenwissel of het vervangen van een ketting/tandwielen.
Die van jouw voorbeeld had ik er voorheen op, deze heb ik er nu op zitten (vond ik wat mooier). Er komen alleen nog een wat kleiner model bobbins op.
Bekijk bijlage 1534604

Die bobbins heb ik ook, maar ze staan eigenlijk wat te ver naar binnen. Als ik de paddock stand eronder zet, krassen de beugels van de stand tegen de zwarte dingen van de achteras. Ik heb ze er dus maar weer vanaf gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan