Yamaha MT-07 topic, deel 4

Die bobbins heb ik ook, maar ze staan eigenlijk wat te ver naar binnen. Als ik de paddock stand eronder zet, krassen de beugels van de stand tegen de zwarte dingen van de achteras. Ik heb ze er dus maar weer vanaf gehaald.
Andere bobbins er op monteren evt? Welke paddockstand heb je?
 
Als ik eind van de week weer terug ben, ga ik eens even kijkenof ik daar ook "last" van heb. Staat me bij dat ik er geen problemen mee had (waren wel kleinere bobbins).
 
Gisteren een nieuw achterlicht besteld, vind ik wat mooier dan de huidige smoked versie. Zal nog wel even duren voordat ie binnen is, kan niet wachten om 'm te monteren :)
_20200825_003635.JPG
 
@Ghetto Bassie Ziet er goed uit!

Iets anders: ik merk dat ik bij een wat langere rit last krijg bij het bedienen van mijn koppelingshendel. Het ding gaat zwaar en na 400x inknijpen gaan mijn spieren protesteren.

Ik moet mijn kabel eens flink in de olie zetten, misschien dat het wat helpt. Of ombouwen naar hydraulisch... Iemand die dat al eens op zijn MT gedaan heeft toevallig?
 
@Ghetto Bassie Ziet er goed uit!

Iets anders: ik merk dat ik bij een wat langere rit last krijg bij het bedienen van mijn koppelingshendel. Het ding gaat zwaar en na 400x inknijpen gaan mijn spieren protesteren.

Ik moet mijn kabel eens flink in de olie zetten, misschien dat het wat helpt. Of ombouwen naar hydraulisch... Iemand die dat al eens op zijn MT gedaan heeft toevallig?
Olie en de scharnierpunten schoonmaken en opnieuw invetten. Je onderarmen/grip strength trainen doet ook wonderen.
 
Al een tijdje niks gepost hier.
Maar de laatste tijd wel een paar dingen aan de motor veranderd.
Zo was het na de vakantie nog een paar dagen wat rustiger op het werk en heb ik in de tussentijd een paar dopjes geprint voor in het frame, dit begon als test maar heeft in mijn ogen prima uitgepakt.

Ik wou de file waarmee je deze kunt printer hier plaatsen, maar dit is helaas niet mogelijk.
Voor de gene die een 3D-printer hebben of iemand kennen en dit ook wel willen stuur me een PB dat zou ik de .STL file sturen.

WhatsApp Image 2020-09-02 at 18.49.29.jpeg

WhatsApp Image 2020-09-02 at 18.11.19.jpeg


Daarnaast ook handvatverwarming (originele van Yamaha) geïnstalleerd. Dit vanmorgen uitgetest, het was ±10°C en ik had geen last van koude handen.
Ik vindt de originele van Yamaha een van de mooiste aangezien hier de bediening is weggewerkt in het model.

Ook heb ik nog een LCD-flip geïnstalleerd, ik kan me niet heugen of iemand dat hier al eens gepost heeft, zeer tevreden met het resultaat, het installeren was wel even spannend aangezien je een oude screen eraf moet peuteren.
WhatsApp Image 2020-09-02 at 18.11.19 (2).jpeg
 
Hoe was de installatie van de handvatverwarming gegaan? Welke lijm heb je gebruikt en had je nog extra kabels nodig?
 
Hoe was de installatie van de handvatverwarming gegaan? Welke lijm heb je gebruikt en had je nog extra kabels nodig?
Alles wat je nodig hebt zit in de verpakking.

Ik heb ze niet gelijmd 😅 linker handvat zit goed vast de rechter (gashendel) kan wel bewegen, maar hier heb ik tijdens het rijden nog geen last van gehad. En je moet hem dan ook al zo ver doordraaien voordat hij verschuift.
 
Welke schakel/rempedalen zitten hierop? Heb je toevallig een link voor me.

Ik kan precies nergens het juiste schakelpedaal vinden, ben ook een beetje een noobje
Dat is volgens mij gewoon een originele rem- schakelset.

Heb je deze nodig?

 
Die kwam ik toevallig zojuist ook tegen op MP...

 
USB aansluiting op het stuur gemonteerd zodat mijn navigatie (op oude telefoon) er niet na 10 min. al mee stopt. Hier wat meer foto’s, ook voor het vinden van de inmiddels beruchte accessoirestekker.
Mocht iemand in de toekomst de pinnetjes en afsluitdopjes nodig hebben, laat maar weten. Ik heb er wat meer gekocht en ze mogen voor kostprijs + porto weg. Heb ook nog connectoren, maar deze bleken nèt ietsje anders te zijn waardoor ze niet passen. Met 2 minuten vijlen zou je het kunnen oplossen, maar grappig genoeg heeft Yamaha de contrastekker gewoon meegemonteerd *O*

Meteen het rode gebied (Hoogvliet/Rhoon) ingereden via een Tomtom kronkelroute, leuke dijkjes gezien waarvan ik het bestaan niet kende. Een dikke anderhalf uur getuft, terug de snelle route laten berekenen en dat was in 30 minuten gepiept.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan